Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Jeg har kjøpt en 40 tommer Sharp 40" LED-TV LC-40LE600E for et par måneder siden av komplett, men når jeg bruker HDMI kabel fra PCen til TV'en så er det et par centimeter på sidene som er mørkt, det vil si at TV'en er 40 tommer, men viser bare 38 tommer når jeg kobler til HDMI kabelen fra PC'en, har ikke problem med dette når tven er på uten HDMI kabel, så det må være noe gale med TV'en, kabelen, eller noe med instillingene. Har fått fetteren min til å se på det tekniske med TV konsollen osv, men er ikke så veldig mye å stille på. Jeg tenker da at det må være noe med instillingene på PC'EN. Her er et screenshot som viser problemet : http://bildr.no/view/838843 Der er tv'en min, du ser det svarte området det er det som jeg ikke får med når jeg bruker HDMI kabelen. Syns det er litt irriterenes når jeg ser film så er det et svart områte på sidene som ikke er til noe nytte, men jeg tenker at det må no gå an og fikse dette problemet? Jeg har tenkt å ringe til komplett/noen som har med disse type TV'ene og gjøre å høre om de har hatt lignene problemer før. Jeg kan også si at jeg har søkt litt rundt på internett, uten hell Jeg vill satt veldig pris på om noen kunne komt med tilbakemeldinger om hva jeg kan gjøre. Jeg vil ivertfall fikse dette problemet uansett hva jeg må gjøre... - Christian Birkeland Endret 8. mars 2011 av Birkee Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Bildet strakte seg utover hele skjermen når jeg satt ned oppløsningen noen få hakk. Lenke til kommentar
claes Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hva slags skjermkort er det i pc'en? Hadde selv problemer med mitt ATI kort og en 1080p skjerm over HDMI med svarte streker. Dette løste seg ved å endre underscan innstillinger i Catalyst Control Center (driveren) Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 har ATI Raedeon HD 5800 series Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Bildet strakte seg utover hele skjermen når jeg satt ned oppløsningen noen få hakk. Jeg har prøvd det, funker ikke Hva slags skjermkort er det i pc'en? Hadde selv problemer med mitt ATI kort og en 1080p skjerm over HDMI med svarte streker. Dette løste seg ved å endre underscan innstillinger i Catalyst Control Center (driveren) Jeg får ikke opp Catalyst Control Center :S Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Ok, jeg er inne i Catalyst Control Center nå. hva skal jeg gjøre her nå? Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Har du nyeste versjon av ccc? Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Har du nyeste versjon av ccc? holder på å laste ned http://support.amd.com/us/gpudownload/windows/Pages/radeonaiw_vista64.aspx?type=2.4.1&product=2.4.1.3.42&lang=us&rev=&ostype=Windows%207%20-%2064-Bit%20Edition#1 Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Jeg har den nyeste versjonen nå Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) OK, er annet utseende på de nyeste versjonene, derfor jeg spurte, men husker ikke akkurat hvor du finner overscan innstillingen nå, (er på jobb), men leit litt rundt under grafikk og display innstillinger så finner du det nok Fant et bilde på google: http://www.bz1-img.com/images_customers/07/58/21321344_156737_raw.jpg Endret 8. mars 2011 av kaasa92 Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) OK, er annet utseende på de nyeste versjonene, derfor jeg spurte, men husker ikke akkurat hvor du finner overscan innstillingen nå, (er på jobb), men leit litt rundt under grafikk og display innstillinger så finner du det nok Fant et bilde på google: http://www.bz1-img.com/images_customers/07/58/21321344_156737_raw.jpg Takk for hjelpen Er du på jobb nå ? hvilken type jobb har du da ? Endret 8. mars 2011 av Birkee Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Er prosessoperatør (lærling), så her jobbes det skift Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Er prosessoperatør (lærling), så her jobbes det skift så du driver med overvåking da eller ? Lenke til kommentar
kaasa92 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, passer på at fabrikken går slik den skal Lenke til kommentar
Mr. Man Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, passer på at fabrikken går slik den skal ait er vel en fin jobb det tenker jeg jeg kunne tenkt meg å jobbe om kvelden også, men men.. Lenke til kommentar
Locrin Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hadde samme problemet, men med en samsung tv og et nvidia skjermkort. Løste seg ved å stille inn bildet på tv'en fremfor skjermkortet. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 På TV kan du endre signal fra 16:9 til "direct scan" eller noe slikt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå