Lixxon Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Hei, jeg lurer på om det er en enkel måte å sende en stor fil mellom 3 og 10 gigabyte mellom familie (familie filmer, eget materiale) og venner(russetid/ fest-filmer, eget materiale)? en vei uten at 3-part er involvert feks( opplastning til filemail com og nedlastning derfra. Muligheten til Enveissending fra meg til mottaker. En slik binding, sending, overføring burde vell gå fort da sender og mottaker har 40 mb/40 mb. Er det noe slikt som finnes? Burde vel være simpelt? At jeg sender fra min pc Mitt fibernett 40mb/40mb til en mottaker med fibernett 40mb/40mb. Har prøvd med ting som skype og msn, men det går så tregt at det tar flere timer, akkurat som om jeg og mottaker har internetthastighet med 1mb/1mb. Noen som har noen tanker til dette? Ser for meg noe enkelt som at sender og mottaker lager en forbindelse som ikke kan bli avbrutt, og sender over, - det vil på rekordtid overføre 5 giga, på hele 5 min? (1 giga per minutt?) Håper på svar! =) takk. Endret 8. mars 2011 av devilaxe Lenke til kommentar
ErlendRU Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Burde vel gå relativt kjapt med Torrent om dere har de linjene der? Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hva med å skaffe freeware ftp server og klient? Pakk filene med rar og splitt det i rar-filer på feks 100 MB per fil. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Bruk Filemail, det er en svært god tjeneste. http://www.filemail.com/ Lenke til kommentar
hernil Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 Burde vel gå relativt kjapt med Torrent om dere har de linjene der? Støtter forslaget om torrent. Da slipper man som regel å åpne noe mer porter enn det man allerede har. Dessuten er torrent-protokollen laget for overføring av store filer og fungerer flott til å pause og starte opp igjen senere uten at man må starte på nytt hvis det skulle bli nødvendig Lenke til kommentar
Lixxon Skrevet 5. april 2011 Forfatter Del Skrevet 5. april 2011 Burde vel gå relativt kjapt med Torrent om dere har de linjene der? Støtter forslaget om torrent. Da slipper man som regel å åpne noe mer porter enn det man allerede har. Dessuten er torrent-protokollen laget for overføring av store filer og fungerer flott til å pause og starte opp igjen senere uten at man må starte på nytt hvis det skulle bli nødvendig hmm, har du noen enkel løsning på det da? et torrent nettverk mellom 5 stk feks? vil jo ikke ha mine private video ut på nettet for alle å se? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Bruk Team viewer http://www.teamviewer.com/no/index.aspx Den har filoverføring som gjør jobben greit og sikkert. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 5. april 2011 Del Skrevet 5. april 2011 Med µtorrent (og sikkert andre) kan du opprette en torrentfil og så sende denne til de du vil dele innholdet med. Torrent-filen fungerer som en slags link som peker til deg. Du trenger ikke publisere denne på noen måte utover å sende den til venner eller familie som skal ha tilgang Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå