sindreviksand Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei! Prøver meg på nytt med et nytt bilde. Føler jeg trenger all den kritikken jeg kan få! Bildet: ISO: 100 Brennvidde: 50mm Blenderåpning: 1,4 Lukkerhastighet: 1/4000 Bildet er redigert i Adobe Lightroom Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Så hvor er bildet? Lenke til kommentar
Special P Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Er det dette bildet du mener? http://www.flickr.com/photos/sindreviksand/5461848585/ Lenke til kommentar
sindreviksand Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Oisann, blemme. Er jo ikke greit å gi kritikk på et bilde som ikke er der... Jeg beklager, men jeg klarer ikke å få bildet mindre.. Endret 7. mars 2011 av sindreviksand Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Fint bilde, MEN korleis grier du å få så mykje støy på ISO 100? Det er og ekstremt mykje CA rundt greinene, mulig pga. f/1.4? Lenke til kommentar
sindreviksand Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Takk! Jeg la på grain i Lightroom, kanskje dette er den støyen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Takk! Jeg la på grain i Lightroom, kanskje dette er den støyen. Legg ut et bilde uten grain, så det er mulig å sammenligne litt. Jeg tror nok at bildet vil gjøre seg bedre uten grain. Lenke til kommentar
sindreviksand Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, kanskje! Jeg synes bare at grainet gir bildet en effekt av å ha blitt tatt av et analogt kamera. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3124 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, kanskje! Jeg synes bare at grainet gir bildet en effekt av å ha blitt tatt av et analogt kamera. Jeg personlig synes at du har lagt på for mye grain. Det hele gjør at hele bildet ser veldig grøtete ut. Jeg tror nok at bildet ville ha gjort seg bedre uten fiksfakserirer.. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Ja, kanskje! Jeg synes bare at grainet gir bildet en effekt av å ha blitt tatt av et analogt kamera. Nei, det ser ut som det er tatt med eit mobilkamera. Om du vil ha film-look, er den enklaste løysingen å kjøpa seg eit analogt kamera - enkelt og greit. Lenke til kommentar
sindreviksand Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Bildet uten grain: Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Virker som versjonen med grain har meir saturasjon og er litt skarpare. Prøv å fiks dette å versjonen uten grain, så trur eg det blir betre. Lenke til kommentar
sindreviksand Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Takk for gode tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
sindreviksand Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Hehe, kommer en tredje verson av bildet nå. Endret litt på saturationen, som du sa. Prøvde også å få treet litt mer skarpt. Lenke til kommentar
ÅdneD Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Er treet og forgrunnen lyst opp i LR? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå