sinnaelgen Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) I denne saken må det være noe som er gjort helt feil. Her må rettsvesenet ha vert langt ute i blåbærskogen Endret 7. mars 2011 av den andre elgen Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 latterlig. Må jo være korrupsjon et sted i systemet. Kanskje ikke av bakgrunn for penger, men følelser... Nesten så jeg tror at straffen man får avhenger av hvor man bor i landet. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 NOEN fortjener nakkeskudd ihvertfall?! Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Ja mens hvis du kjører med en ATV til hytta får du 15 000 kr i bot: http://www.folkebladet.no/nyheter/article365112.ece Endret 8. mars 2011 av flesvik Lenke til kommentar
delfin Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Jeg har hatt førerkort i nesten 9 år, og jeg har blitt stoppet EN gang i promillekontroll, ellers har ikke førerkortet vært fremvist. Dette er i en middels by. For å bli stoppet 12 ganger på 10 år må han jo kjøre som en gris... Galskap at slike får muligheten til å ferdes i trafikken! 3000,- er jo en vits. Det er det samme man får for å kjøre i 71 i 60-sona. Eller mindre enn for å urinere på offentlig sted... Man får tydeligvis heftige rabatter om man bare er småkriminell nok... Lenke til kommentar
fox Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 3000,- er jo en vits. Det er det samme man får for å kjøre i 71 i 60-sona. Eller mindre enn for å urinere på offentlig sted... Det må være en dårlig spøk! For to dager siden ble bilen min tauet bort, dermed måtte jeg legge ut 2600kr for å få bilen igjen! Og dét parkerte jeg bilen lovlig utenfor der jeg bodde, men da jeg var sjuk kun én dag. Ble det satt opp veiarbeidsskilt på kveld før og dermed tauet bort bilen i dagen etter. Og HAN FYREN!!! Føler meg urettferdig behandlet Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 3000,- er jo en vits Siden fyr'n neppe er betalingsdyktig uansett, ville "50 000" i bot bare være spill for galleriet. Alle innser det, derfor blir det som det blir Lenke til kommentar
StormEagle Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) For å bli stoppet 12 ganger på 10 år må han jo kjøre som en gris... Ikke nødvendigvis. Det skal ikke noe mer til enn å kjøre en "ungdummsbil" på en lørdagskveld i sentrum ett eller annet sted for å bli stoppet ganske ofte (pirattaxi kontroll), eller kjøre senere på natten/tidelig morraen i nærheten av sentrum på en lørdag eller søndag (promillekontroll), eller sladde litt på øde parkeringsplasser eller rundkjøringer om vinteren (og politiet truer med å ta lappen din med "universalparagrafen" i hånd (paragraf 3)), el. Generellt har du ungdummsbil og oppholder deg på undummssteder med bil (pirattaxi, fyllekjøring, råneplasser, sladdeplasser, burneplasser, ol.) så er det god sjengse for å bli stoppet ganske ofte. Endret 9. mars 2011 av flesvik Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 ...eller kjøre senere på natten/tidelig morraen i nærheten av sentrum på en lørdag eller søndag... Ikke min erfaring. Jeg har jobbet som bartender og dørvakt i rundt 6 år, og kjører hjem gjennom sentrum hver gang sent på natten. Ikke en eneste gang har jeg blitt stoppet av politiet, og har heller ikke observert noen kontroller. Resten av innlegget ditt er jeg forøvrig helt enig i. Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Betalingsdyktig? La han slite litt da vel. Kanskje han får hodet på andre ting enn å fylle kjøre. Ellers blir det total Backfire xD. De må jo økonomisk tvinge han i en annen retning. Men de har vel ikke ressursene til å følge det opp tenker jeg... Endret 9. mars 2011 av asswipe Lenke til kommentar
NicolasDarvas Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Han driter vel i førerkortet? Hvorfor tror dere han kjører uten? Kanskje fordi han ikke har mulighet til å noen gang kunne få det? Mest sannsynlig for noe han en gang for lenge siden gjorde som henger etter han, og hvorfor slutte å ruse seg når virkeligheten og livssituasjonen hans er som den er? Ikke tro at Staten er ferdig med deg med en gang du er rusfri og har sonet. Alt er bare en stor vits. Se hvordan mennesker oppfører seg som om de var noe annet enn dyr. Man blir født og man dør, og når man er død, da er man død. Det finnes ikke noe liv når du allerede er død, det er enkel logikk. Det er denne misoppfatningen som har tillatt konger å bli konger. Som når man er i krig, bare det er i kongens navn så er det greit, da får du faen meg en medalje, men når du dreper han som voldtok datteren din, da puttes du i fengsel i en årrekke og havner i helvete i tillegg. Se på dere selv.. Han har kjørt uten førerkort, noen ganger i ruset tilstand, dette skal visst besvares med nakkeskudd. Hvis man sjekker opp hva som skjer når man er ruset på amfetamin, så tror jeg du finner ut av at man ikke kan bli mer konsentrert og våken enn det. Men vent litt.. Hvem var det som oppfant amfetamin? Eller LSD for den saks skyld? Det var millitæret det. De snille og gode som alltid kriger mot en djevelsk fiende. Lenke til kommentar
ChaosPredicted Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Han driter vel i førerkortet? Hvorfor tror dere han kjører uten? Kanskje fordi han ikke har mulighet til å noen gang kunne få det? Mest sannsynlig for noe han en gang for lenge siden gjorde som henger etter han, og hvorfor slutte å ruse seg når virkeligheten og livssituasjonen hans er som den er? Ikke tro at Staten er ferdig med deg med en gang du er rusfri og har sonet. Han har jo ikke tilstrekkelig kjøreopplæring står det, altså har han aldri hatt lappen i utgangspunktet. Eneste grunnen til å synse om at karen har fått utsettelse på sertifikatet er hvis han tidligere også har kjørt uten lappen. Så er spørsmålet, vil vi ha personer på veien som ikke har bevist at de kan håndtere et kjøretøy? Jeg vil hvertfall ikke. Det å skylde på staten for karens rusproblemer er også noe søkt, det har vi overhodet ingen indikasjoner på utfra det lille som står i artikkelen. Uansett finnes det mange tilbud for rusmisbrukere, om de selv ønsker å få hjelp. Se på dere selv.. Han har kjørt uten førerkort, noen ganger i ruset tilstand, dette skal visst besvares med nakkeskudd. Hvis man sjekker opp hva som skjer når man er ruset på amfetamin, så tror jeg du finner ut av at man ikke kan bli mer konsentrert og våken enn det. Men vent litt.. Hvem var det som oppfant amfetamin? Eller LSD for den saks skyld? Det var millitæret det. De snille og gode som alltid kriger mot en djevelsk fiende. Han fikk ikke nakkeskudd, kun 3000kr i bot og noen måneders fengsel. Det er godt mulig man blir mer oppmerksom og konsentrert i amfetaminrus, men karen brukte ifølge artikkelen også hasj, og dette er et stoff som ikke går særlig godt i hop med bilkjøring. Forøvrig har jeg hatt endel å gjøre med personer i amfetaminrus gjennom min jobb som dørvakt, og den mentale tilstanden flere av disse har vist mener jeg ikke hører hjemme i trafikken. Det er sant nok at militæret hadde en finger med i bildet da LSD ble testet ut på soldater, men en krigssone er ikke direkte sammenliknbar med et normalt trafikkbilde. Forøvrig er det ikke særlig vanlig å gi soldater slike stoffer i dag, selv om enkelte militære langdistanseflygere får sentralstimulerende for å klare å holde seg våken over lang tid. Jeg mener her også at rusmisbruk og bilkjøring ikke hører sammen, selv om jeg erkjenner at hasj nok er mer risikofylt enn amfetamin. Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 10. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 10. mars 2011 Det er nå lit merkelig at ingen gjør mer for å hindre slike personer i å kjøre bil Dette blir et paradoks i forhold til han som ble fratatt førerkortet kun fordi han var gald i å feste selv om ingen kunne dokumentere at han kom til å kjøre i fylla 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå