cFoToWn Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei. Har en Stasjonær PC hvor nettverkskortet plutselig forsvant fra listen. Når jeg går på enhetsbehandling ser jeg at den må oppdateres. Hvordan oppdaterer jeg denne uten nettverk på pcen? Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Merkelig at den bare forsvant sånn Har aldri skjedd at jeg må oppdatere nettverkskortet, selv med en 8 år gammel pc. Regner med at det er driveren som må oppdateres? Da må du isåfall skaffe en pc med tilkobling til internett, så må du laste den driveren til det nettverkskortet. Så må du overføre driveren til din stasjonære. Men synes fortsatt det er litt merkelig. Er det et trådløst kort? Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Slett hele posten og la windows installere kortet på nytt automatisk etter omstart. Hvis den bare forsvinnner uten å fungere men fortsatt ligger der ville jeg kansje prøvd en virusscan? Lenke til kommentar
asswipe Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Slett hele posten og la windows installere kortet på nytt automatisk etter omstart. Hvis den bare forsvinnner uten å fungere men fortsatt ligger der ville jeg kansje prøvd en virusscan? Ja prøv dette først du Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Slett hele posten og la windows installere kortet på nytt automatisk etter omstart. Hvis den bare forsvinnner uten å fungere men fortsatt ligger der ville jeg kansje prøvd en virusscan? Ja prøv dette først du Det er verdt å prøve. windows har driver som de flete mest brukte nettverkskort (spesiellt windows7 er flink på drivere) men ikke alle dog. Om du ikke får autoamtisk driver så er det enkleste å laste ned driver på en annen maskin og øverføre filen med en USB-minnepinne for eksempel - alle har vel en sånn i disse dager? Hvis du ikkevt hva kort du har - og dermed hvilke driver du trenger - så kan du sjekke hardware-IDen på kortet. enten i details i device manager, eller med programmet Unknown devices: http://majorgeeks.com/download.php?det=3908 det vil fortelle deg korttypen og dermed hvilke drivere som må brukes. si i fra om du trenger videre hjelp med dette. -Stigma Lenke til kommentar
cFoToWn Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 ok takk alle, skal prøve:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå