heh115 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 TRIGONOMETRI - hvordan vet jeg hvor mange mulige svar det er når jeg bruker feks sinussetningen? Kom helst med klare regler, finner ikke noe selv på nettet. Lenke til kommentar
Atmosphere Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hva mener du med antall svar? Hvis du ikke har noe intervall, vil du ha uendelig mange løsninger. Har du en vinkel mellom [0, 2pi] vil du ha to vinkler per sinusverdi, med mindre du har pi/2 og -pi/2. Bare tenk på enhetssirkelen … det er det letteste. Lenke til kommentar
heh115 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Hva mener du med antall svar? Hvis du ikke har noe intervall, vil du ha uendelig mange løsninger. Har du en vinkel mellom [0, 2pi] vil du ha to vinkler per sinusverdi, med mindre du har pi/2 og -pi/2. Bare tenk på enhetssirkelen … det er det letteste. Oppgave med TO løsninger, lengde. I trekanten ABC er vinkel B= 41,2grader, BC=4,6 og AC=3,3. C, kan ha TO forskjellige vinkelgrader, men likevell treffer AC 3,3 , AB. Skjønner? Det jeg er ute etter er regler som forteller meg enkelt om det er to slike løsninger. Dette er T1 pensum Lenke til kommentar
Sink Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Tegn og bruk passer, så ser du det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå