mustang74 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 hei, Skal selge min automatkasse og lurer på hva jeg kan få for den. Bilen er fra 1995 og er en BMW 540. Har hatt bilen siden 2006 og kassa funker bra. Forrige eier hadde overhalt den i 2002 eller "deromkring". Problemet er at det ikke finnes papirer på dette, så er nok gjort svart. Noen som har en anelse om hva den kan være verdt? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Vel hvis noem MÅ ha ny kasse så koster sikkert en ny på verksted i Norge rundt 100.000,- ferdig byttet på verksted. (litt tipping, men sikkert ikke så veldig feil.) Men stor sett så lar det meste seg reparere for mindre. Evnt. at du får byttet den gamle mot en nyoverhaldt med noen tusen i mellom. Du kan få en slik kasse for rundt 15.000,- til 20.000,- brukt og nyoverhalt i fra f.eks. England.(har ikke sjekktet eksakt. kan variere ut i fra hvor enkelt det er å skaffe brukt) Da kommer bytte i tillegg. Jag vil tro ca 15.000,- for kassa di er en ok pris. Ring BMW veksted og hør hva de tar for å sette inn en ny kasse og hva delene koster. Ligger det runt det jeg sier så ville jeg ikke tatt mer for en brukt kasse når du ikke vil gi noen garantier. Er du real og vil tjene litt mer så gi 1 år garanti og hold det du har lovet, ikke drikk opp penga før året har gått. Lenke til kommentar
mustang74 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) 15,000 var langt mer enn det jeg hadde regnet med å få for den hehe. Skal sjekke opp med BMW. Det med 1-års garanti er nok et smart trekk for å få solgt den/få mer kr(enda smartere hvis det viser seg at kassa holder). Takk for hjelpen PS: bilen har gått 250,000, regner med kassa har sitti i bilen siden den var ny. Endret 8. mars 2011 av mustang74 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Dersom kassen er fra 1995, og ble overhalt etter 7 år (i 2002), har den blitt kjørt i 9 år etter dette, og forutsatt at kjørte km er omtrent jevnt fordelt pr år, er det vel på tide med en ny overhaling snart? Jeg hadde ihvertfall ikke betalt 15k for en 16 år gammel kasse som har gått 9 år etter overhaling. Men det er kanskje bare meg? Lenke til kommentar
Glavalavala Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Hadde du hatt en fin BMW 540i 1995 med ødelagt gearkasse. som du enten skulle bruke : 1.15 - 20 k på en brukt gearkasse 2.100k + på helt ny 3.Levere bilen på dynga og få 3k ? valget er ditt. Bilen er verdt ca. 150k med fungerende kasse. Om den som selger vil være kremmer eller snill mot en som trenger en gearkasse er opp til han. Men jeg vil anta at hvis en ny gearkasse koster 100k å få satt inn så ligger en brukt fra 1995 på ca 15-20k. Hor mye det koster å overhale varierer fra gearkasse til gearkasse, men ikke så dyrt når den er tatt ut og enda rimeligere hvis man gjør det selv. Endret 9. mars 2011 av Glavalavala Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå