Sunos Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei Av en eller annen grunn har maskina begynt å bruke veldig lang tid i bios når jeg starter opp/rebooter maskina, den stopper opp i Jmicron "detecting devices" eller noe i den dur...dette har gått veldig fort før men nå tar det 3-5min før den går videre...veldig irriterende. HK: Maximus 3 Formula Minne: 4gb (2x2gb)Corsair Dominator 1600 Cpu: Intel core i5 quad 760 Gfxkort: Msi N460 GTX Hawk lagring: Intel SSD x-25M 80gb Noen som vet hva jeg trenger å gjøre pls? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 har du mange harddisker? maskinen min gjør det samme, men bare når jeg har mange harddisker/ekstra raidkontroller tilkoblet. Lenke til kommentar
Sunos Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 har du mange harddisker? maskinen min gjør det samme, men bare når jeg har mange harddisker/ekstra raidkontroller tilkoblet. Jeg har 5, men det har jeg hatt lenge nå og først for et par dager siden det begynte å gå treigt Lenke til kommentar
007CD Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Alright, hvilke enheter er tilkoblet den kontrolleren? Du må undersøke plugger og kabler i første omgang, har du noe tilkoblet der er oddsen stor for at det er en defekt enhet. Om du ikke har noe der, sjekk at det ikke er støv eller andre fremmedlegemer i porten, da disse kan lede strøm og gjøre at den står å prøver å få kontakt. Om disse er rene er det mulig kontrolleren er defekt, prøv å disable den i BIOS, da denne er loddet fast i hovedkortet, må hele HKet byttes ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå