Gå til innhold

Nå fant jeg ut av det! Se igjennom? :)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Snakket med noen kompiser på skolen. Ble enig med meg selv at jeg kjøper pcen, og i første omgang dropper jeg windows. Istedet bruker jeg linux (Unbunto).

Hvordan gjør jeg dette da? :S Hvordan laster jeg ned den rette versionen av linux for å så brenne det på en cd? Hvilket brenneprogram? :-)

Prøv å forklar så nøye som mulig da? :) :)

Lenke til kommentar

Bruker selv ubuntu på den ene stasjonære og det funker veldig bra. Først går du til hjemmesiden til ubuntu HER, og laster ned 64-bits versjonen. Når du har lastet ned iso. filen, så må du brenne det som en bilde fil til plate eller boote fra en minnepenn. Jeg bruker den innebygde windows dics image burner i w7 eller så er det bare til å google for å finne et program hvis du ikke benytter deg av w7 nå. Når du har brent det på cd, så må du boote med cd´en, også bare følge instruksene, veldig enkelt.

Lenke til kommentar

Bruker selv ubuntu på den ene stasjonære og det funker veldig bra. Først går du til hjemmesiden til ubuntu HER, og laster ned 64-bits versjonen. Når du har lastet ned iso. filen, så må du brenne det som en bilde fil til plate eller boote fra en minnepenn. Jeg bruker den innebygde windows dics image burner i w7 eller så er det bare til å google for å finne et program hvis du ikke benytter deg av w7 nå. Når du har brent det på cd, så må du boote med cd´en, også bare følge instruksene, veldig enkelt.

Høres NERO bra ut?..

boote= starte opp pcen med cden inni? :p

Ellers tusen takk for innlegget ditt!

Lenke til kommentar

Nero er det mange år siden jeg har vært borti, så husker ikke om det har en slik funksjon, men er godt mulig det, mange brenne program har det. Men brenneprogram som jeg har god erfaring med er IMGBURN.

Boote med cd= er å starte opp med cd i pc ja :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...