Gå til innhold

Photoshop webside?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man bruker photoshop til og lage grafikken til websiden, etter det setter du inn rulers og exporterer dette til image ready...

Deretter klipper du ut "slices" i grafikken din.. tli meny, header osv.

Her kan du lage rollovers, animerte rollovers linker osv..

deretter velger du "save optimized as"og ImageReady genrerer en html fil hvor bildene dine er satt inn...

Full tutorial på dette finner du hos photoshopcafe.com

Rollover tutorial : her

Lenke til kommentar

Jeg tror jeg skjønner hva som er tanken innledningsvis her, og jeg blir vel litt nysgjerrig selv. Er det mulig å lage en grafikkløsning på Photoshop som kan være nok til å fylle opp en enkel hjemmeside? Noen ganger ønsker man ikke at siden skal være spesiell stor. Og da har jeg et tilleggsspørsmål: Hvordan lager man sider som popper opp uten menyknapper til nettleseren osv. Det er vel enkelt sagt hvordan man lager popups jeg lurer på. Og som sagt, til popups må det vel være mulig å bare legge inn godt utarbeidet grafikk fra photoshop med menyer og det som skulle være nødvendig? Huff, nå ble det mye her, men forstå det den som kan...

Lenke til kommentar
Er det mulig å lage en grafikkløsning på Photoshop som kan være nok til å fylle opp en enkel hjemmeside?

-Ja. Det er din egen fantasi (og brukerens båndbredde) som setter grensen!

Hvordan lager man sider som popper opp uten menyknapper til nettleseren osv. Det er vel enkelt sagt hvordan man lager popups jeg lurer på.

-Finnes mange metoder. Du finner en her.

Lenke til kommentar

Så lenge popupen kommer av at noen trykker på en hyperlink for og få den poppet opp tar ikke anti-popup software den....

Ihvertfall ikke de jeg har prøvd... tar nok kun de som autmatisk hopper opp når man går inn på en side...

Lenke til kommentar

Jeg tenkte å legge slike popups for å få opp bilder man ønsker å se i større format. Ser at det er lagt til en link til en nettside hvor man enkelt kan lage slike popups, men er det ikke mulig å programere slike bildevisninger selv? Har også sett sider hvor bildene kommer frem som popups og man kan trykke i bildet for å lukke det. Jeg skulle gjerne lært denne kodingen :yes:

Lenke til kommentar
Jeg tenkte å legge slike popups for å få opp bilder man ønsker å se i større format. Ser at det er lagt til en link til en nettside hvor man enkelt kan lage slike popups, men er det ikke mulig å programere slike bildevisninger selv? Har også sett sider hvor bildene kommer frem som popups og man kan trykke i bildet for å lukke det. Jeg skulle gjerne lært denne kodingen :yes:

Du kan lage et databasestyrt galleri som har mange slike "features". Hvis din server støtter PHP & MySQL så ta en titt innpå PHP forumet, der er det mange poster som omhandler nettopp bildegallerier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...