Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Erfaringer med Mercedes B-klasse?

Anbefalte innlegg

Skal ha ny bil til våren, og hadde bestemt meg for Skoda Roomster. MEN så fikk jeg øye på B-klassen til mercedes, som jeg visstnok liker veldig godt.. :)

Noen som har erfaringer med dem? Hyppige feil, noe en bør være obs på? Jeg vil helst ha automatgir, men er vant til manuell fra før. Bensin eller diesel kvitter egentlig, er det fordeler/ulemper med noen av disse motorene?

Her tittet mest på B-160 og oppover, men vet ikke hva som er store forskjellen, annet enn motoren?

Og hvor stort er bagasjerommet? Er det plass til et bilbur som passer en toller-tispe? (Litt mindre enn golden retriever, for de som ikke er hundevandte.. :) ) Bilburet må være minst 50 cm høyt, usikker på lengde, bredde, hun er bare valpisen enda. :)

Har i utganspunktet et budsjett på maks 170, men er jeg heldig hos banken, kan jeg kanskje strekke meg til 200.

Håper noen kan hjelpe meg litt! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Vi har en 2008 MB B-klasse med 2.0 CDI og manuell. Bilen er svært romslig til å være så kompakt, spesielt benplassen i baksetet overgår alt annet i denne størrelsen (omtrent som E-klasse, mye bedre enn C-klasse). Bagasjeplassen er også god, spesielt med det store rommet som er under den høydejusterbare gulvplaten. Servicer koster omtrent som for en Golf, mye mindre enn på de store MBene. Jeg har ikke kjørt de med bensinmotor, men har lest at dieselmotorene er beste alternativene. Med sportspakke har den gode kjøreegenskaper, og elektronikk som ASR og ESP fungerer utmerket. Sjekk bremseskiver og -klosser foran, de holder kortere enn jeg er vant til. Det er mulig at Roomster er billigere å forsikre enn B-klasse, men vi betaler ikke mye mer enn på vår gamle Opel Astra.

Ta kontakt på PM dersom du vil ha litt tips om hva du bør se etter av utstyr, listen over tilgjengelig ekstrautstyr er lang.

Lenke til kommentar

Jeg har også hørt mye positivt om B-klasse og de ser tøffe ut og har bra utstråling.

Ville heller valgt en Roomster eller Berlingo er for kanoturer, barnehagehenting og handlesenter. B-klasse er mer for generasjonen over, som bare av og til har barnebarn bak i bilen og uten is og kliss.

Lenke til kommentar

Jeg har selv en Roomster, og det er om ikke annet en veldig praktisk bil. Og på 4 år har det ikke vært en eneste feil på den.

Vil vel tro at B-klasse har litt mer eleganse og klasse over seg. Det er en av de jeg vil prøve når vi skal bytte ut Roomsteren.

Lenke til kommentar

Takk for svar! :)

AKkurat hvilken generasjon bilene passer, bryr jeg meg ikke om. Så lenge den duger til mitt bruk, og jeg er fornøyd. :)

Barn har jeg ikke, men som sagt har jeg bikkje. Og jeg savner 4-dører, har Mini Cooper idag. Kommer til å savne den veldig når jeg selger den, men er avhengig av mer plass..

Bra å høre Mythos! Tror det er solide biler, kjenner et par som har Skoda, men ikke Roomster.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Jeg har også hørt mye positivt om B-klasse og de ser tøffe ut og har bra utstråling.

Ville heller valgt en Roomster eller Berlingo er for kanoturer, barnehagehenting og handlesenter. B-klasse er mer for generasjonen over, som bare av og til har barnebarn bak i bilen og uten is og kliss.

Well... Det kan nok være at B-klasseeiere har høyere snittalder enn Skodaeiere, men det har mer med MBs image å gjøre enn selve bilen. Vi har B-klasse, der barna sitter høyt, har god plass og god utsikt, og de liker bilen veldig godt. ....og de spiser is i baksetet uten problemer ;-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...