Kleivis Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Hei, På lørdag kjøpte eg en TV på Elkjøp, men når eg kom hjem så stod den ikke helt etter forventningene. Gikk så tilbake idag og benyttet meg av returretten, og kjøpte en annen TV. Men nå vil eg levere den også tilbake.. Kan eg benytte meg av returretten igjen? Endret 7. mars 2011 av Kleivis Lenke til kommentar
DarkZhade Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 selvfølgelig.. men du må jo være komplett idiot, og håper ikke de selger deg flere ting. 1 Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det er jo ganske godt gjort å få til to ganger på rappen. Er det sånn du normalt handler?? :!: Lenke til kommentar
itsjasonyall Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Herregud a mann, klarer du virkelig ikke se om de stiller til forventingene dine I butikken?? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Komplett idiot ??? Man må da kunne ombestemme seg. ? Vanskelig å velge favoritt tv i butikk! Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Nå var dere veldig rask i konklusjonene deres. Den første TVen var vel og bra den men alt for stor. Eg forklarte selgeren hva eg skulle ha men så kom han med noe litt større. Så gikk eg tilbake med den og fikk en mindre og annen modell/merke. Denne har perfekt størrelse men bildet er ikke noe å hoppe i taket for når eg kobler til PC. Og en annen ting er at når eg justerer bildet slik eg vil ha det så går det ca 15 min før den automatisk går tilbake til standard. Dessuten er det stor forskjell å se på en TV i butikk og hjemme. Endret 7. mars 2011 av Kleivis Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Dessuten er det stor forskjell å se på en TV i butikk og hjemme. Helt enig med deg der. Andre lysforhold, feil innstilling. Også er det noe annet å sitte i go-stolen og sette på favorittfilmen å teste da Lenke til kommentar
darket Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Nå vet du jo størrelsen, så da burde det bli en smal sak å finne noe du blir fornøyd med. Du får helt sikkert byttet den, men det finnes jo grenser hvor mange ganger du kan bomme. Lenke til kommentar
amund91 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Nå vet du jo størrelsen, så da burde det bli en smal sak å finne noe du blir fornøyd med. Du får helt sikkert byttet den, men det finnes jo grenser hvor mange ganger du kan bomme. Trur ikke det er noen grense annet enn at de blir irriterte på deg. Er nokså sikker på at de ikke kan nekte deg det fordi du har levert tilbake en før. (Uten at jeg kan reglene). Lenke til kommentar
Kolsaas Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Trur ikke det er noen grense annet enn at de blir irriterte på deg. Er nokså sikker på at de ikke kan nekte deg det fordi du har levert tilbake en før. (Uten at jeg kan reglene). I henhold til lover og regler som står i den store røde boken har man ikke returrett når man kjøper en vare i et fast utsalgssted og med det har hatt mulighet til å se på, og fått demonstrert varen. (Er man uenig i dette, les den røde boken før man protesterer :-) Angrerett er noe man har etter loven ved nettsalg, og den er på 14 dager om angrerettskjemaet følger med sendingen og mye mer om selgeren har vært så "dum" å ikke legge ved skjema. Elkjøps returrett er derfor noe de har laget som en egen rutine/kundeservice, og jeg vil tro at de med loven i hånd kan avslå retur om en kunde utnytter systemet (noe som jeg ikke har noen grunn til å hevde i dette tilfellet) Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Sikkert en irritert butikkansatt. Bytteretten gjelder jo samme hvor mange ganger du kjøper TV Vil anbefale deg å lese på nett og i forumer før du finner deg enda en møkkatv jeg Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg kan også anbefale å gjøre seg bryet med å lese en test eller brukererfaring av det man vil kjøpe FØR man kjøper noe. Det funker ihvertfall for meg. Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Sikkert en irritert butikkansatt. Bytteretten gjelder jo samme hvor mange ganger du kjøper TV Det er ingenting som heter "bytterett". Som Kolsaas skriver er Elkjøps returrett noe de selv har funnet på, og de kan også nekte deg å utnytte dette tilbudet. Men, å levere tilbake en TV (to TV-er, men likevel) etter så kort tid kan på ingen måte sies å være misbruk. Hvis trådstarter derimot hadde beholdt og brukt begge TV-ene i 29 dager før han leverte de tilbake, da snakker vi misbruk. Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Sikkert en irritert butikkansatt. Bytteretten gjelder jo samme hvor mange ganger du kjøper TV Det er ingenting som heter "bytterett". Som Kolsaas skriver er Elkjøps returrett noe de selv har funnet på, og de kan også nekte deg å utnytte dette tilbudet. Men, å levere tilbake en TV (to TV-er, men likevel) etter så kort tid kan på ingen måte sies å være misbruk. Hvis trådstarter derimot hadde beholdt og brukt begge TV-ene i 29 dager før han leverte de tilbake, da snakker vi misbruk. Elkjøps "bytterett" er jo en stor reklame og noe som gir trygghet til kunder. Har lite tro på at ett produkt som en TV ikke går under "ok å bytte". Noe annet om det var en underlivsbarbermaskin. Men, har Elkjøp i det hele tatt lov å nekte å bytte produktet når det står skrevet i annonsene deres når du er innenfor deres rammer som er beskrevet i annonsene? Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Elkjøps "bytterett" er jo en stor reklame og noe som gir trygghet til kunder. Har lite tro på at ett produkt som en TV ikke går under "ok å bytte". Noe annet om det var en underlivsbarbermaskin. Men, har Elkjøp i det hele tatt lov å nekte å bytte produktet når det står skrevet i annonsene deres når du er innenfor deres rammer som er beskrevet i annonsene? Les innlegget mitt én gang til, du. Hvis du misbruker systemet, som jeg kom med et eksempel på, så vil de nekte deg å kjøpe flere TV-er. Det er ingen rettighet å være kunde hos Elkjøp. Trådstarter derimot burde ikke ha noe å frykte. Endret 7. mars 2011 av Runar Lenke til kommentar
Sacro Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hovedpoenget mitt var i bunn og grunn at selgeren må føle seg noe teit når kunden han har solgt 2 TVer til kommer å bytter nok engang. Hadde ikke du blitt litt rar og irritert? Og at Elkjøp reklamerer for åpne kjøp for så å nekte å bytte under mistanken "misbruk", etter bare få dager/timer er vel ikke akkurat god reklame Lenke til kommentar
Runar Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Hovedpoenget mitt var i bunn og grunn at selgeren må føle seg noe teit når kunden han har solgt 2 TVer til kommer å bytter nok engang. Hadde ikke du blitt litt rar og irritert? Det har du rett i, og bunner nok ut i at selgeren er udugelig og/eller grisk. Men, du kjøper ikke TV der du kjøper kjøleskap. Og at Elkjøp reklamerer for åpne kjøp for så å nekte å bytte under mistanken "misbruk", etter bare få dager/timer er vel ikke akkurat god reklame Det kan ikke nekte trådstarter å levere tilbake det han har kjøpt slik situasjonen er nå. Det de derimot kan gjøre er å nekte ham å returnere fremtidige kjøp, da han blir opplyst om dette på forhånd ("Neste gang får du ikke returnert varen."). Da har han ingenting han skulle ha sagt. Endret 7. mars 2011 av Runar Lenke til kommentar
Loko Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Og en annen ting er at når eg justerer bildet slik eg vil ha det så går det ca 15 min før den automatisk går tilbake til standard. Tipper du har stilt den inn til "butikk modus" og ikke hjemmebruk i innstillinger. Endrer du dette tilbake til "hjemmebruk" så løser du nok problemet ditt. Lenke til kommentar
Kleivis Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Den står til hjemmebruk, men idag har den ikke oppført seg sånn som igår. Har også fått til noen instillinger som funker ganske bra. Ikke helt perfekt enda, men det kommer seg vel. Fra veldig missfornøyd igår er eg nå passe fornøyd så det er store muligheter for at eg beholder skjermen. Lenke til kommentar
darket Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 av nysgjerrighet, hvilken tv har du kjøpt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå