N1ko Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei Noen som vet om det går ann å flytte VGA-switch kortet til det nedre PCI-E sporet og flytte skjermkortet til det øverste på ASUS M4A89GTD PRO-USB3? Til dere som ikke vet hva jeg snakker om: PCI Express x16-sporene støtter AMDs multi-GPU-teknologi. Ved å plassere et medfølgende kort i det hvite sporet, vil en få full x16 båndbredde i det blå PCI Express x16-sporet. Ved bruk av to skjermkort blir begge sporene begrenset til x8 båndbredde. (Fra HWs test) Problemet er at jeg får ikke plass til tv-kortet pga. kjøleren til skjermkortet. Noen ideer? Niko Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Etter å ha lest litt på det kan jeg ikke skjønne annet enn at det kortet kun trengs dersom du av en eller annen grunn (antagelig plass i kabinettet, luftflyt, kjølere som kommer i veien e.l) vil ha skjermkortet i det blå sporet, og fortsatt få x16 fart. Det burde derfor ikke være noe problem å sette skjermkortet i det hvite sporet. Det er i alle fall sånn jeg forstår det, men er ikke 100% sikker. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det hvite sporet kjører originalt x16. Det er dette sporet som egentlig er tiltenkt feks skjermkort. Switch kortet er feks til om man har liten plass i kabinettet eller vil endre på luftstrøm osv slik SirAmp sier, og da gi x16 til det blå sporet. Det er ingen problem å ta ut switch kortet og montere skjermkort i hvit. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå