lolee Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 hei. jeg har nettop instalert linux mint 9 på data maskinen min og jeg kan ikke spille noen spill kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Mangler du spill, eller mangler du drivere til skjermkortet? Lenke til kommentar
Melfacion Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det ligger en del spill i pakkebrønnen til Linux Mint. Åpne programvarebehandler, og se i kategorien spill. Hvis du forventer at du kan sette inn en cdplate med et spill og tror at det er like "enkelt" å få et Windows-spill til å virke som det er i Windows blir du nok skuffet. Mange spill lar seg spille gjennom å legge inn Wine og kjøre spillene gjennom det, men alt vil ikke virke 100%. Ellers finner du nok en del spill som ikke ligger i pakkebrønnen på nettet. Playdeb.net er et fint sted å begynne Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Du bør nok ha wineHQ for best mulighet å spille og jobbe med programvare. For linux spill, er nok Alien Arena det beste action spillet. Lenke til kommentar
sLR Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Spørs litt hva du skal spille trur jeg. Spill jeg får spilt uten problemer -Cs 1,6 -Css ( via steam ofc ) -WoW -LoL ( fortsatt noen bugs her og der, men ikke noe gamebreaking ) -Rift Alt blir kjørt via wine, men med tanke på at noen av disse spillene blir kjørt i dx9 så blir dem gjort om til openGL, noe som spiser opp endel fps. Lenke til kommentar
Kaptein... Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Du sinner sikkert noen spenende spill på Ubuntugamer.com Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 18. mars 2011 Del Skrevet 18. mars 2011 Dwarf Fortress er eit av dei beste spela laga nokon sinne, og køyrer nativt på GNU/Linux (og osX/windows) 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå