Gå til innhold

Ødelagt usb-inngang på SE Xperia X10

Anbefalte innlegg

Hei!

USB-inngangen på min Sony Ericsson Xperia 10 er ødelagt. Det er ingen synlige skader, men det er tydelig at det er brudd et eller annet sted, da jeg ikke får ladet den.

Hvor mye vil slikt koste å reparere sånn ca?

Eventuelt, hvor mye kan jeg legge den ut for på finn.no?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du ikke vil bruke penger på telefonen er den billigste løsningen å kjøpe et nytt batteri + utvendig lader, det koster totalt mindre enn en 50-lapp her på eBay. Ulempen er noen ukers leveringstid. Da vil du alltid ha et fulladet batteri som du kan bytte hver kveld.

X10 er en gammel mobil uten oppgraderingsmuligheter, og ny koster bare kr 2690 på Komplett uten abonnement.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har samme problem som TS, en Xperia X10 mini som ikke vil lade. Denne var kjøpt igjennom MPX, og ble dermed sendt inn til Delta service. Når vi fikk den tilbake fikk vi beskjed at skaden var på grunn av ytre påvirkninger, så garantien dekket det ikke og dem returnerte telefonen. Mobilen ble kjøpt/bestilt 27. Mai i år.

Det jeg lurer på da;

Kan jeg kreve dokumentasjon på hvorfor de mener at dette er en skade pga ytre påvirkinger? Tenker da på både bilder og tekst.

Mener å ha lest en del at mange mini usb connectorer som slutter å fungere innen et halvt år etter kjøpsdato som regel blir tatt på garanti fordi tvilen skal komme kjøper til gode. Gjelder det her?

Ikke min telefon, men min bror sin. Telefonen ser utvendig helt fin ut, ingen bulker eller småskader. Litt irriterende for han at telefonen har slutta å fungere allerede, så vi håper at vi kan få snudd dette rundt.

På forhånd, takk for all hjelp! :)

Lenke til kommentar

Hvis telefonen har vært på lading, og noen klarte å snuble i ledningen, så er det ikke så mye som må til for å ødelegge en slik port.

Reklamasjonsretten dekker som sagt ikke selvforskylte skader.

Men jeg vet ikke hva som skjedde i ditt tilfelle.

Du kan og sende inn klageskjema til forbrukerrådet, men jeg vet ikke om det vil hjelpe stort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...