Gå til innhold

[Løst] Hjelp til kjøp av pc (svar ganske fort)

Anbefalte innlegg

Hei min vesle gutt på 13år, han har blitt stor og sterk. Imorgen skal han fylle 14år. Jeg må kjøpe en pc han ønsker seg. Jeg (Faren) skal kjøpe denne rakkeren av denne gamer pcen.

Her er delene:

Kabinett: MAXCUBE Amoris 6010 Gaming Miditower

Hovedkort: ASUS P7P55D, Socket-1156, VIA VT1828S

Prosessor: INTEL Core i7-860 2.8GHz Quad LGA1156 8MB

Skjermkort: GIGABYTE GeForce GTX 560Ti 1GB PhysX

Minne: G-SKILL 8GB DDR3 PC310600 1333MHz (4x2 GB)

Harddisk: SAMSUNG Spinpoint F1 1TB 7200RPM

Strømforsyning: CHILL INNOVATION CP-700M 700W

Optisk enhet: OPTIARC DVD-RW 16X AD-5240S

Tastatur/Mus: LOGITECH Wireless Desktop MK300

Høyttalere/Mic: LOGITECH X-540 5.1 + Mikrofon

Kortleser: APACER AE101 minnekortleser med USB2

Passer disse delene sammen?

Er dette gode deler?

Vil denne klare gode spill, som Crysis på maks grafikk?

Tusen takk, setter veldig stor pris for deilige svar!

Snakkes, Faren til Kristian Merkesdal! Som fyller sitt år imorgen!

Tusen takk!

Første mann til mølla!

Endret av ghosty-111
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Helt grei pc til den prisen, og vil nok klare de fleste spill uten å slite for mye, men om dere har mulighet til å bygge selv, kunne dere kanskje fått en bedre pc som holder lenger. Ser jo at strømforsyningen er av merket Chill, er ikke akkurat kvalitetsmerke. Kabinettet så jo ut til å være overkjørt med traktor, så hadde jo vært greit med et oversiktsbilde inni for å se om selger har gjort dette skikkelig. Følger med et greit, men veldig billig tastatur og mus, ikke helt sånt man kjøper hvis man skal spille. Og ikke minst, det følger kun med engelsk Windows. Sier ikke at guttungen din ikke kan engelsk, men hvorfor kjøpe engelsk Windows 7 Pro når norsk Windows 7 Home Premium gjør jobben like greit og koster mindre.

Lenke til kommentar

Hei!

Riktig at Grafikkortet er et av de nyeste, men det betyr ikke at det er et av de beste. Men vil likevel tro at det holder til din sønn. Fins mange versjoner av i7 prosessorene og, dette er ikke det beste ^^

Angående engelsk utgaven av win7 er jeg nesten 100% sikker på at du bare kan laste ned en language pack på norsk. Jeg har hvertfall gjort dette på min, så ser ikke at det skal være noe problem.

Du får helt klart ikke den beste pcen her, selv ville jeg nok heller lagt litt mer inn i det å handlet direkte fra butikk. Fins masse bra på komplett.no osv..

Lenke til kommentar

Hei!

Riktig at Grafikkortet er et av de nyeste, men det betyr ikke at det er et av de beste. Men vil likevel tro at det holder til din sønn. Fins mange versjoner av i7 prosessorene og, dette er ikke det beste ^^

Angående engelsk utgaven av win7 er jeg nesten 100% sikker på at du bare kan laste ned en language pack på norsk. Jeg har hvertfall gjort dette på min, så ser ikke at det skal være noe problem.

Du får helt klart ikke den beste pcen her, selv ville jeg nok heller lagt litt mer inn i det å handlet direkte fra butikk. Fins masse bra på komplett.no osv..

kan du finne en bedre pc til meg på komplett for meg? men UNDER 10 000kr

Lenke til kommentar

Får av en eller annen grunn ikke lagt inn en ferdig konfigurert pc inn i handlelisten på komplett, så blir litt stress å sende en link. men her er hvertfall specsene;

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Silver Power SP-SS620 620W PSU

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

MSI 870A-G54, Socket-AM3

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Western Digital Caviar® Green™ 1TB

Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

Bulletstorm Limited Edition

Garanti 3 år - Sende inn

Pris 8.600,-

Mus/tastatur er ikke i prisen, så det var en musematte der :S men da kan du velge dette slik sønnen din vil ha det. (pcen er tatt utgangspunkt i Komplett Gamer a20, Monthly edition - Mars)

Til denne prisen får du uansett ikke en pc som kan hamle opp med de verste spillene på max, men tror man blir fornøyd jeg. Hvilke pc man tar blir jo selvsagt opp til deg. Hvis du må ha den i morgen, da bør du gå for den på finn.no

Tenk litt over, 570 kortet er forresten ikke såå mye bedre enn 560ti, men var de beste kortet som jeg kunne velge på konfigen. evnt kjøp den på finn å påkost et likt GK å kjør SLI :) da blir sikkert gutten fornøyd også.

Så lenge han på finn virker troverdig er det sikkert ikke noe galt i å gå for den.

Endret av Knix
Lenke til kommentar

Får av en eller annen grunn ikke lagt inn en ferdig konfigurert pc inn i handlelisten på komplett, så blir litt stress å sende en link. men her er hvertfall specsene;

SteelSeries QcK, Musematte i Tøy

Cooler Master HAF 912 Plus Midi Tower

Silver Power SP-SS620 620W PSU

Sony Optiarc DVD±RW burner AD-5260S

AMD Phenom II X4 965 Black Edition

MSI 870A-G54, Socket-AM3

Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 4GB CL9

Western Digital Caviar® Green™ 1TB

Gigabyte GeForce GTX 570 1280MB PhysX

MS ROYALTY Win Home Premium 7 Nordic

MS COA Label Windows Home Premium 7

MS DVD Win H.P/Pro/Ultimate 7 NO 64bit

Bulletstorm Limited Edition

Garanti 3 år - Sende inn

Pris 8.600,-

Mus/tastatur er ikke i prisen, så det var en musematte der :S men da kan du velge dette slik sønnen din vil ha det. (pcen er tatt utgangspunkt i Komplett Gamer a20, Monthly edition - Mars)

Til denne prisen får du uansett ikke en pc som kan hamle opp med de verste spillene på max, men tror man blir fornøyd jeg. Hvilke pc man tar blir jo selvsagt opp til deg. Hvis du må ha den i morgen, da bør du gå for den på finn.no

Tenk litt over, 570 kortet er forresten ikke såå mye bedre enn 560ti, men var de beste kortet som jeg kunne velge på konfigen. evnt kjøp den på finn å påkost et likt GK å kjør SLI :) da blir sikkert gutten fornøyd også.

Så lenge han på finn virker troverdig er det sikkert ikke noe galt i å gå for den.

kjenner du til spillet crysis? tror det er det beste grafikkspillet som finnes. tror du den på finn.no kan kjøre crysis på max? på youtube er det folk som har core i3 og geforce 270 gtx eller noe som kjører det på max grafikk så den på finn og på komplett BØR kjøre crysis på max uten noen problem

Lenke til kommentar

Skal nok gjøre det ja :) Tror nok det er noen andre spill som krever mer en Crysis også, Metro 2033 feks. men skal ikke så mye om dette, sjekk ut dette

http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_560_ti_sli/89755/5

Er en bra kort i forhold til pengene :)

>Edit: så på grafen litt feil, så under SLI :p.

Men du vil ikke klare å kjøre Crysis på 100% flyt hele tiden. Men dette er også i fullHD så kommer jo ann på hvilken skjerm sønnen din har.

Endret av Knix
Lenke til kommentar

Skal nok gjøre det ja :) Tror nok det er noen andre spill som krever mer en Crysis også, Metro 2033 feks. men skal ikke så mye om dette, sjekk ut dette

http://www.hardware.no/artikler/nvidia_geforce_gtx_560_ti_sli/89755/5

Er en bra kort i forhold til pengene :)

>Edit: så på grafen litt feil, så under SLI :p.

Men du vil ikke klare å kjøre Crysis på 100% flyt hele tiden. Men dette er også i fullHD så kommer jo ann på hvilken skjerm sønnen din har.

det var litt kompliserte diagrammer. var det det grafikkortet i finn.no pcen som ble vist på diagrammene??

Lenke til kommentar

Ja, samme kortet ja. Du ser det ligger på ca 32 FPS ved Full HD på crysis Warhead. Dette er ganske bra for å være et mid-range kort :) det kan komme noen lagg spikes når man sprenger noen bensintønner elns men ellers vil det gå ganske smooth.

Lenke til kommentar

Ja, samme kortet ja. Du ser det ligger på ca 32 FPS ved Full HD på crysis Warhead. Dette er ganske bra for å være et mid-range kort :) det kan komme noen lagg spikes når man sprenger noen bensintønner elns men ellers vil det gå ganske smooth.

må jeg sette sammen alt det på listen eller gjør komplett det? men jeg så at grafikkortet er det samme og prosessoren er i5 så er ikke den på finn bedre pc da??

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...