Gå til innhold

Kan os oppgraderes fra Vista 32 til Windows 7 64 uten...


Anbefalte innlegg

at resten av harddisk blir formatert? Min harddisk er på 500gb, Vista 32 er på partisjon C som er på ca 100gb og så er det en partisjon D som kun inneholder bilder og musikk. Dersom jeg benytter Windows 7 Home Premium Ugrade 64 bit cden jeg har kjøpt, kan den automatisk bare formatere C eller vil partisjon D "gå med i dragsuget"? Hvis den blir uberørt hadde det jo vært interessant å overføre diverse annet fra partisjon C over dit også før oppgradering til Win 7 64 bit.

Jeg er ikke noen pc-guru akkurat, så hvis det er kompliserte ting som må gjøres får jeg bite i det sure eplet og skaffe en ekstern harddisk osv. for å redde data før en oppgradering.

 

Tar imot tips med stor takk :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hele poenget med separate partisjoner er at man kan formatere den ene uten at det berører den andre.

Dette er helt uavhengig av hvilken Windows du oppgraderer til og fra.

 

Men husk også på at disker går i stykker før eller siden. Så verdifulle filer MÅ man ha backup av uansett.

Lenke til kommentar

Hvis vi skal tøye grenser:

Ja, alt er mulig, men om det er anbefalt??

 

Nei, du risikerer ustabilt system, noen programmer kan gi bluescreen eller bli ustabile.

Hadde heller vurdert, backup på CD\DVD eller ekstern harddisk?

Minnepenn går vel også.

 

Nå trenger man som regel ikke å formatere, men husk på da vil man få 2 windows mapper (Windows) og (Windows1) slik at man i prinsippet bruker 40 GB harddiskplass.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Er jo selvsagt anbefalt å formatere OS partisjonen under installering. Greit å få ryddet opp, og så lenge man har vært flink til å lagre det man trenger på den andre partisjonen så er det jo ikke noe problem.

Så støtter Hårek, også når det gjelder backup...ha alltid backup av viktige filer, så slipper man mange bekymringer.

Lenke til kommentar

Takk til dere alle. Jeg har vel en foto-harddisk jeg har bacup på,så jeg kan vel slenge over annet der også. Hadde tenkt å ha den kun til det, men går jo å flytte det over på en ny disk. Harddisker er vel ikke akkurat den helt store investeringen lenger heller. Blir spennende å se om maskinen blir kjappere med Win 7:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...