festuz Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei, jeg har en server pc som kjører Ubuntu 10.10. Jeg hoster 3 CS:S servere og 1 TeamSpeak 3 server. Problemet er at pingen til folk kan være ganske dårlig, vi har 65 mb's i upload speed, så jeg tror ikke det er problemet. Men når jeg sjekker system monitor, så ser jeg at den bare sender 165 kb's, når jeg har 30 players på serverene. Hjelp? Lenke til kommentar
xaco Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Opphastighet og ping har litt med hverandre å si(Er bare når du makser linjen din fullstendig at det vil bli en høyere latency, dette pga at det blir kø for å pakkene ut), det som har mest å si for ping(latency) er hvor mange noder pakkene må gå igjennom. Sammen med geografisk distanse. Det kan også være problemer med nettverkutstyret du bruker. Hoster du hjemmefra/datasenter osv? Hva slags utstyr står mellom serveren og resten av internett? Endret 7. mars 2011 av xaco Lenke til kommentar
festuz Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Server --> Router (Har DMZ på pcen) ----> Modem fra Lyse. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå