brg Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) For noen uker siden fant jeg ut at jeg hadde behov for en dokumentscanner. Brukte prisguiden til Hardware.no og fant frem til Canon DR-2020U til en fornuftig pris i flere nettbutikker. Valgte å bestille fra PS (kr 2910,- inkl. frakt) siden jeg allerede var registrert kunde der og at de oppgav at varen var på lager. Varen ble bestil 20.2 og etter flere purringer fikk jeg idag vite at de ikke ville levere varen siden prisen hadde vært feil.Og de slettet ordren min. Jeg har altså en bekreftet ordre fra dem. Varen var nogenlunde priset likt i flere nett butikker. De mener at jeg burde vist at prisen måtte være feil. Hvordan kunne jeg vite at dette ikke var et tilbud eller i det hele tatt ha noe forhold til prisen siden flere butikker lå på samme prisnivå. Dokumentscannere er ikke noe jeg kjøper hver dag. Hvilke rettigheter har jeg. Hva bør jeg gjøre? Jeg har selv drevet butikk i mange år og hvis kunden kommer med en vare jeg har glemt å prise om, får han den selvsagt til pålydende. Det er mitt tap at jeg ikke har orden på prisene. I tillegg mener jeg å vite, at kunden har loven på sin side. Endret 22. mars 2011 av brg Lenke til kommentar
gwh Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Ser laveste pris i dag er 4800,- og strekker seg godt oppover. Hvis du kan bevise at flere butikker lå på samme nivå, så har du kanskje en sak, hvis ikke kan de holde seg til grov feilprising. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 I salgsbetingelsene, som du godtar når du bestiller, står det: http://ps.no/SaleConditions.aspx Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/ trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte. Så, det ser ikke ut til at du har noen god sak... Lenke til kommentar
brg Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 I samme betingelser står det også Prisendringer Prisene kan endres uten videre varsel til kjøper. Dette kan være endrede leverandørpriser, endrede valutakurser og lignende. Det er kjøperens ansvar å holde seg oppdatert om gjeldende priser. ps.no kan imidlertid ikke endre prisen på en vare kjøper har fått bekreftet pris på, [b]og det er alltid den bekreftede prisen på ordretidspunkt som gjelder[/b]. ps.no forplikter seg til å levere varen til avtalt pris. Det tas forbehold om trykkfeil i annonsemateriell. Lenke til kommentar
brg Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Ser laveste pris i dag er 4800,- og strekker seg godt oppover. Hvis du kan bevise at flere butikker lå på samme nivå, så har du kanskje en sak, hvis ikke kan de holde seg til grov feilprising. Det kan jeg. Armentio hadde lavest pris, men pga problemer med leveringdyktighet fra dem valgte jeg PS. 2 andre butikker hadde også samme pris innefor 200 kr. Lenke til kommentar
gwh Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Da kan du prøve deg med at det ikke er feilprising, men prismatching de senere gikk vekk fra. Rett forespørslen til forbrukerrådet, gjerne med dokumentasjon på samtidige tilbud slik at de har noe å jobbe utifra. Lenke til kommentar
brg Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 (endret) Snakket med Forbrukerrådet i dag og damen jeg snakket med mener jeg i utgangspunktet har en grei sak, men hun kunne ikke konkludere før de får saken skriftlig. Sitat "Prisen på varen var ikke så lav at du burde ha skjønt at dette måtte være feil". Slik som PS hevdet pr. telefon til meg. Uansett må jeg først sende en skriftlig henvendelse til PS det jeg ber om at de holder seg til den skriftlige og bindende avtalen som er inngått. Får jeg negativ respons på den, vil det hele så sendes inn som klage til Forbrukerrådet. Endret 8. mars 2011 av brg Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Jepp - eneste ps har å holde seg til her er en paragraf i avtaleloven som sier det at du ikke kunne ha handlet varen i ond tro - altså spekulert i at det var en feilpris. Om det var andre og konkurrerende butikker som hadde tilsvarende pris så er jeg enig med hun i forbrukerrådet. Så stå på kravene, man kan ikke ta forbehold om trykkfeil når du har fått ordrebekreftelse og alt sammen - da er det eneste som sagt den paragrafen i avtaleloven. Lenke til kommentar
brg Skrevet 9. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 9. mars 2011 Hvis det stemmer så at en underleverandør har priset varen feil hos dem, så kan jeg ikke forstå hvorfor de ikke har en automatisk pris kontroll. Det burde være ganske enkelt å legge inn en kontroll som sjekker alle prisendringer, og sender prisendringen til manuell godkjenning hvis prisen endrer seg utover en hvis prosent. F.eks hvis en vare endrer pris med mer enn 25%(For å ta litt i), så stoppes prisoppdateringen av denne varen og en på salgsavdelingen må godkjenne den før nettbutikken blir oppdatert ned ny pris på varen. Man setter prosenten for varsling slik at det evt. kun er et fåtall varer som blir feil stoppet. Lenke til kommentar
brg Skrevet 22. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 22. mars 2011 Oppdatering: Fikk mail fra PS idag der til velger å levere varen til avtalt pris. Jeg har full forståelse for at PS måtte gå en liten runde på denne saken. Etter å ha tenkt seg om valgte de å leve opp til "Best på service" mottoet sitt. Jeg kommer garantert til å handle hos dem igjen og forhåpentligvis legger de inn en kontroll på prisendringer slik at de slipper slike saker i fremtiden. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå