JosseF Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Laise! Er det noe å bra å lage tyrker med bare 20% sprit? Isåfall hvordan lager man det? Kan huske noen sa til meg at man kunne koke 3 pakker tyrkisk pepper med vann helt opp til det dekker alle dropsene? Snakk om peiling!! Takk for svar Endret 7. mars 2011 av JosseF Lenke til kommentar
Cerwell Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 20% er litt snaut, men det holder normalt å helle tyrkerdrops på et tett glass, dekke dem med sprit og snu/riste hver dag. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 20% er alt for dårlig! Det vil ta lang tid å løse opp dropsene og du vil miste en del % om man velger måte 1 nedenfor Minst 40% spør du meg.. Det er 2 måter å lage tyrker på: 1: Som nevnt over med drops på tett glass med sprit og riste hver dag... Gir ikke veldig godt resultat... 2: smelt dropsene i en gammel kjele ved lav varme. Pass på å rør! Når alt er flytende siler du de smeltede dropsene opp i sterilisert flaske med god tetting og fyller opp med sprit. Rist så godt og lenge og la det kose seg i e ukes tid... rist litt på flaska hver dag. Best resultat av erfaring Bruker ca 2 pakker drops på 1 liter. og selvfølgelig minst 40% Lenke til kommentar
snorrenilsen Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Går fint å bruke 22%. Jeg har slengt en pose ned i en 0.5 flaske med 22%, rista litt, og latt den ligge over natten. Ble fin den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå