V. Haugen Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Eivin fikk en tusenlapp tilbake da han klagde på bruddfakturaen. Les mer Lenke til kommentar
w00pla Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Men det er ikke vanlig hos oss å overfakturere Yeah, right! Når jeg kjøpte min iPhone 3G, og Netcom var eneste forhandler så prøvde de å hive på en måned ekstra da også. Vet ikke om de har endret vilkårene siden da, men den gang var vilkårene slik at man skulle betale inneværende måned + bruddgebyret ved brudd (og bruddgebyret minket for hver måned). Trengte heldigvis bare å snakke med to kundebehandlere før det ble i orden... Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hva FAEN har dette med iPhone å gjøre? Utrolig hva dårlige journalister gjør for å lure til seg lesere. Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 conflict: Hvorfor er hav dårlig hvis han ønsker å tjene penger. Tror heller ikke det er få andre telefoner som blir kjøpt med iTalk Large enn iPhone 4 Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Irrelevant! Med mindre jeg misforsto artikkelen helt, handlet det om at netcom overfaktureret, og at vedkommende fikk pengene igjen. Hvorfor det er relevant at han har iPhone, forstår jeg virkelig ikke. Folk flest vet at det finnes andre telefoner enn iPhone, og det er unödvendig å dra den inn i hver jævla artikkel dere skriver. Lenke til kommentar
lasseoj Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 folk vet at det finnes andre telefoner, men ikke mange vanlige folk Lenke til kommentar
tiboine Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 ja, hva har iphone med dette å gjøre egentlig? har dere fått låne journalister fra iAvisen eller? ser ut som en dårlig trend at alle bruker iphone som overskrift bare personen som blir intervjuet har en iphone i lomma. Lenke til kommentar
hurlum Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Det er vel relevant at det er iphone siden det handler om et abbonement som kun selges til iphones og at bruddvilkårene som han har klagd på kun handler om iphone. Så hvis det har hendt med andre er det bare iphonebrukere som er rammet. Da er det vel relevant å skrive iphone i artikkelen? Lenke til kommentar
dnthalhuk Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Kundemassen til NetCom er vel totalt sett bare minkende så de må nok finne nye måter å tjene inn pengene på. Hvis "små" operatører Tele2, One Call, Talkmore, Ludo klarer å holde koken tror jeg NetCom må begynne å se på prisene sine og ikke bare måle de opp mot Telenor sine priser. Lenke til kommentar
Pixl. Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Det er vel relevant at det er iphone siden det handler om et abbonement som kun selges til iphones og at bruddvilkårene som han har klagd på kun handler om iphone. Så hvis det har hendt med andre er det bare iphonebrukere som er rammet. Da er det vel relevant å skrive iphone i artikkelen? Feil, Italk aboene selges til alle telefoner, er kun hos telenor at "iphone abonemangene" kun selges til iphone (surfprat) Men bruddgebyret er spessielt for iphone Lenke til kommentar
abil Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Hei prøvde og få tilbake pengene netcom har faktuert meg for mye pga bruddgebyr.Men fikk tilbake: Vi beklager at det har tatt noe tid å få tilbakemelding på dette. I forhold til denne saken, så stemmer det at du har blitt belastet noe ekstra i henhold til de endringer som nå har kommet.Du har imidlertid ikke blitt belastet i henhold til punkt 13 i NetComs avtalevilkår: "Dersom en Kunde bryter forutsetningene, jf. bl.a. pkt. 2 siste setning i Abonnementsavtalen, for inngåelse av denne avtalen (f.eks. ved å bryte avtalen mer enn én gang), forbeholder NetCom seg retten til i tillegg til bruddgebyret, å fastholde Abonnementsavtalen og kreve betaling av abonnementsavgiften ut bindingstiden (dvs. antall gjenstående mnd x abonnementsavgiften iht. inngått avtale). For grovere tilfeller av misbruk forbeholder NetCom seg i tillegg til dette rett til å kreve erstattet fra kunden sitt fulle økonomiske tap, dvs. det resterende fortjenestetap for bindingstiden."Vi kan altså refundere de månedsavgifter du kan ha blitt fakturert for mye, men forbeholder oss da retten til å belaste deg tilsvarende i henhold til ovennevnte vilkår. Vennligst bekreft om du ønsker dette. Menjeg har jo betalt bruddgebyret på 3000kr når jeg har avsluttet abb. Kan da netcom gå tilbake etter at jeg har betalt for meg de gangene jeg har brutt abb.?Merkelig at jeg da ikke måtte gjøre dette med en gang da?Mener jo at de ikke kan gjøre det ettersom jeg har gjort opp for meg ved og betale bruddgebyret hver gang. Noen som har noen innspill? Ps!! Noe ekstra skriver de men det gjelder faktisk 5700kr som jeg har betalt ekstra som jeg mener jeg har rett på og få tilbake da de alle gangene har lagt på 1mnd når du bryter abb.Dette er gjennom 3 år. Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 25. mars 2011 Del Skrevet 25. mars 2011 Løsningen er å boikotte Netcom. Møkkabedrift. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg