Gå til innhold

NetCom tapte iPhone-tvist


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Men det er ikke vanlig hos oss å overfakturere

 

Yeah, right! Når jeg kjøpte min iPhone 3G, og Netcom var eneste forhandler så prøvde de å hive på en måned ekstra da også. Vet ikke om de har endret vilkårene siden da, men den gang var vilkårene slik at man skulle betale inneværende måned + bruddgebyret ved brudd (og bruddgebyret minket for hver måned). Trengte heldigvis bare å snakke med to kundebehandlere før det ble i orden...

Lenke til kommentar

Irrelevant! Med mindre jeg misforsto artikkelen helt, handlet det om at netcom overfaktureret, og at vedkommende fikk pengene igjen. Hvorfor det er relevant at han har iPhone, forstår jeg virkelig ikke.

Folk flest vet at det finnes andre telefoner enn iPhone, og det er unödvendig å dra den inn i hver jævla artikkel dere skriver.

Lenke til kommentar

Det er vel relevant at det er iphone siden det handler om et abbonement som kun selges til iphones og at bruddvilkårene som han har klagd på kun handler om iphone. Så hvis det har hendt med andre er det bare iphonebrukere som er rammet. Da er det vel relevant å skrive iphone i artikkelen?

Lenke til kommentar

Kundemassen til NetCom er vel totalt sett bare minkende så de må nok finne nye måter å tjene inn pengene på. Hvis "små" operatører Tele2, One Call, Talkmore, Ludo klarer å holde koken tror jeg NetCom må begynne å se på prisene sine og ikke bare måle de opp mot Telenor sine priser.

Lenke til kommentar

Det er vel relevant at det er iphone siden det handler om et abbonement som kun selges til iphones og at bruddvilkårene som han har klagd på kun handler om iphone. Så hvis det har hendt med andre er det bare iphonebrukere som er rammet. Da er det vel relevant å skrive iphone i artikkelen?

 

Feil,

 

Italk aboene selges til alle telefoner, er kun hos telenor at "iphone abonemangene" kun selges til iphone (surfprat)

 

Men bruddgebyret er spessielt for iphone :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei prøvde og få tilbake pengene netcom har faktuert meg for mye pga bruddgebyr.Men fikk tilbake:

 

Vi beklager at det har tatt noe tid å få tilbakemelding på dette. I forhold til denne saken, så stemmer det at du har blitt belastet noe ekstra i henhold til de endringer som nå har kommet.Du har imidlertid ikke blitt belastet i henhold til punkt 13 i NetComs avtalevilkår: "Dersom en Kunde bryter forutsetningene, jf. bl.a. pkt. 2 siste setning i Abonnementsavtalen, for inngåelse av denne avtalen (f.eks. ved å bryte avtalen mer enn én gang), forbeholder NetCom seg retten til i tillegg til bruddgebyret, å fastholde Abonnementsavtalen og kreve betaling av abonnementsavgiften ut bindingstiden (dvs. antall gjenstående mnd x abonnementsavgiften iht. inngått avtale). For grovere tilfeller av misbruk forbeholder NetCom seg i tillegg til dette rett til å kreve erstattet fra kunden sitt fulle økonomiske tap, dvs. det resterende fortjenestetap for bindingstiden."Vi kan altså refundere de månedsavgifter du kan ha blitt fakturert for mye, men forbeholder oss da retten til å belaste deg tilsvarende i henhold til ovennevnte vilkår. Vennligst bekreft om du ønsker dette.

 

Menjeg har jo betalt bruddgebyret på 3000kr når jeg har avsluttet abb. Kan da netcom gå tilbake etter at jeg har betalt for meg de gangene jeg har brutt abb.?Merkelig at jeg da ikke måtte gjøre dette med en gang da?Mener jo at de ikke kan gjøre det ettersom jeg har gjort opp for meg ved og betale bruddgebyret hver gang.

 

Noen som har noen innspill?

 

Ps!! Noe ekstra skriver de men det gjelder faktisk 5700kr som jeg har betalt ekstra som jeg mener jeg har rett på og få tilbake da de alle gangene har lagt på 1mnd når du bryter abb.Dette er gjennom 3 år.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...