Gå til innhold

Epox eller Abit?


Chizza

Anbefalte innlegg

Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA

eller

EPoX EP-8RDA3+ hovedkort Socket A, LAN

 

Hei, sitter her å prøver å finne ut hvilket hovedkort jeg skal velge.

Har lest mange tester hvor det viser seg at epoxen er bedre på både overklokking og ytelse.

Men mange anbefaler Abit NF7-S v2. Fordi?? :-?

Tenker mest på ytelsen og overklokking 8)

 

Så hvilket hk er å anbefale?

-For jeg har planer om å kjøpe snarest mulig

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men, det jeg tenker på er at jeg vil ha det som yter best . altså jeg bryr meg ikke om jeg må ta noen modifikasjoner på hovedkortet.

Å når jeg ser på hardware.no testen på Abit sitt NF7-S, viser det at det er dårligere en epox hk'et på det meste.

Er ikke dette riktig?

Lenke til kommentar
Men, det jeg tenker på er at jeg vil ha det som yter best . altså jeg bryr meg ikke om jeg må ta noen modifikasjoner på hovedkortet.

Å når jeg ser på hardware.no testen på Abit sitt NF7-S, viser det at det er dårligere en epox hk'et på det meste.

Er ikke dette riktig?

 

hw.no testet ikke Abit NF7-S v2.0 :wink:

Lenke til kommentar

Til alle dere som sier at Abit er best. Hva med å begrunne hvorfor? Er dere virkelig så hjernedøde at dere ikke kan si annet enn: "Gå for Abit"?

 

Har selv hatt Abit før, og jeg er fornøyd. Godt, stabilt og overklokksvennlig.

 

Jeg har ikke prøvd Abit NF7 vs2.0, og kommenterer derfor ikke om kortet er dårlig eller ikke. Jeg kan derimot si at svært mange annbefaler kortet og at det har kommet godt ut i tester, men det gjør ikke at jeg kan si om kortet er godt eller ikke.

 

Til alle dere som sier at EPox 8rda3+ er dårlig. Hvem av dere har brukt kortet? I følge påstandene deres er det neppe mange iallfall.

 

Selv bruker jeg Epox 8rda3+. Det er et glimrende kort. Det klokker meget godt, og det er overhodet ikke nødvendig å modifisere kortet hvis en ønsker å komme laaangt når man klokker. Er man derimot ekstremklokker er selvfølgelig modifisering lurt, men det gjelder alle kort.

Kortet er meget stabilt, og jeg har til dags dato ikke hatt et eneste problem med det (har hatt det i 6 uker, og jeg har klokke mye)

Det følger med runde idekabler, 2 s-ata ledninger og 2 strømledninger til s-ata, drivere og enkelte nyttige programmer og andre standard ting.

Epox har et lite display som viser to bokstaver og/eller tall. Disse kan du slå opp i manualen og finne raskt og enkelt ut hva som er galt. Dette er meget nyttig, og var en av de tingene jeg savnet mest da jeg brukte Abit kort. Kortet har god northbridge kjøler, og uten vifte (noe Abit bruker). Disse viftene er dårlige og går lett i stykker. Ønsker man ekstra kjøling på northbridge annbefaler jeg heller å kjøpe en skikkelig vifte. Det er forøvrig også en kjøleribbe på southbridge, noe abit nf7 vs2.0 ikke har.

8rda3+ har mulighet for inntill 6 usb2.0 porter og 2 firewireporter.

 

Til dags dato har jeg ikke funnet en negativ ting om kortet.

Annbefales på det sterkeste. Karakter 6 (+)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Men så har Epox kortet mye mer stasj i bundle. runde kabler, 2x100mbit lan onboard osv. epox kortet kan gi chipset mer volt også(bare for og ha det med)

 

jeg har hatt 2 abit nf7-s rev 2.0 kort, begge har streika etter en stund. vet ikke helt grunnen. det siste ville ikke gå over 213fsb, og jeg hadde ingen flaskehalser :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...