Chizza Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Abit NF7-S V2.0 Hovedkort Socket A SATA eller EPoX EP-8RDA3+ hovedkort Socket A, LAN Hei, sitter her å prøver å finne ut hvilket hovedkort jeg skal velge. Har lest mange tester hvor det viser seg at epoxen er bedre på både overklokking og ytelse. Men mange anbefaler Abit NF7-S v2. Fordi?? :-? Tenker mest på ytelsen og overklokking 8) Så hvilket hk er å anbefale? -For jeg har planer om å kjøpe snarest mulig Lenke til kommentar
Kozesmurf Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ikke vurdert Asus A7N8X (DeLuxe) da ?? litt mer stæsj på DeLuxe utgaven glimrande stabilt kort og digg te overklokking Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 nei for guds skyld... skal du overklokke så er abit det eneste... på epox må du modde og lodde og kutte og skjære og masse faenskap... abit sitt klokker du rett ut av esken... Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Ja, velg Abit sitt hovedkort. Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Helt klart Abit, har nesten bare hatt abit både til Intel og Amd de er stabile som fjell og kan overklokkes som bare det Lenke til kommentar
Chizza Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Men, det jeg tenker på er at jeg vil ha det som yter best . altså jeg bryr meg ikke om jeg må ta noen modifikasjoner på hovedkortet. Å når jeg ser på hardware.no testen på Abit sitt NF7-S, viser det at det er dårligere en epox hk'et på det meste. Er ikke dette riktig? Lenke til kommentar
Spaz Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Men, det jeg tenker på er at jeg vil ha det som yter best . altså jeg bryr meg ikke om jeg må ta noen modifikasjoner på hovedkortet.Å når jeg ser på hardware.no testen på Abit sitt NF7-S, viser det at det er dårligere en epox hk'et på det meste. Er ikke dette riktig? hw.no testet ikke Abit NF7-S v2.0 :wink: Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 abit er best, ingen protest, den som er imot, er en idiot kunne ikke dy meg.. hehe.... abit sitt er nok hakket bedre ja... Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 abit kortet har også en penere farge en mitt grønne 8rda+ Lenke til kommentar
tuXP-G Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 du skifter avatar fort vegeto...? Lenke til kommentar
vegeto Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 du skifter avatar fort vegeto...? jepp Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 ABIT ER BEST!!! EPOX SUGER!!! lol tuXp-G jeg kunne heller ikke dy meg :wink: Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 abit gjør oveerklokking til en lek! det er så veldig enkelt at det er til å le av! ....... ....... Derfor skal jeg kjøpe epox det skal være en utfordring, å skru i maskinen -trakas Lenke til kommentar
~Dj.Diablo~ Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Nå skal det jo sies at de tester ikke kortene helt fair heller, hvis de ikke har en roundup. Det kan være forskjell på både ram og cpu fra test til test! Nei gå for Abit du :wink: Lenke til kommentar
It's me Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Til alle dere som sier at Abit er best. Hva med å begrunne hvorfor? Er dere virkelig så hjernedøde at dere ikke kan si annet enn: "Gå for Abit"? Har selv hatt Abit før, og jeg er fornøyd. Godt, stabilt og overklokksvennlig. Jeg har ikke prøvd Abit NF7 vs2.0, og kommenterer derfor ikke om kortet er dårlig eller ikke. Jeg kan derimot si at svært mange annbefaler kortet og at det har kommet godt ut i tester, men det gjør ikke at jeg kan si om kortet er godt eller ikke. Til alle dere som sier at EPox 8rda3+ er dårlig. Hvem av dere har brukt kortet? I følge påstandene deres er det neppe mange iallfall. Selv bruker jeg Epox 8rda3+. Det er et glimrende kort. Det klokker meget godt, og det er overhodet ikke nødvendig å modifisere kortet hvis en ønsker å komme laaangt når man klokker. Er man derimot ekstremklokker er selvfølgelig modifisering lurt, men det gjelder alle kort. Kortet er meget stabilt, og jeg har til dags dato ikke hatt et eneste problem med det (har hatt det i 6 uker, og jeg har klokke mye) Det følger med runde idekabler, 2 s-ata ledninger og 2 strømledninger til s-ata, drivere og enkelte nyttige programmer og andre standard ting. Epox har et lite display som viser to bokstaver og/eller tall. Disse kan du slå opp i manualen og finne raskt og enkelt ut hva som er galt. Dette er meget nyttig, og var en av de tingene jeg savnet mest da jeg brukte Abit kort. Kortet har god northbridge kjøler, og uten vifte (noe Abit bruker). Disse viftene er dårlige og går lett i stykker. Ønsker man ekstra kjøling på northbridge annbefaler jeg heller å kjøpe en skikkelig vifte. Det er forøvrig også en kjøleribbe på southbridge, noe abit nf7 vs2.0 ikke har. 8rda3+ har mulighet for inntill 6 usb2.0 porter og 2 firewireporter. Til dags dato har jeg ikke funnet en negativ ting om kortet. Annbefales på det sterkeste. Karakter 6 (+) Lenke til kommentar
formann Skrevet 14. juli 2003 Del Skrevet 14. juli 2003 Abit leder "racet" så vidt. Epox kan ikke levere ~3.0vdimm, og har ikke 5bits FID. Bortsett fra de to tingene så er Epox 8rda3 og Abit NF7 v1.2 og 2.0 veldig like. Lenke til kommentar
Rusher Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Men så har Epox kortet mye mer stasj i bundle. runde kabler, 2x100mbit lan onboard osv. epox kortet kan gi chipset mer volt også(bare for og ha det med) jeg har hatt 2 abit nf7-s rev 2.0 kort, begge har streika etter en stund. vet ikke helt grunnen. det siste ville ikke gå over 213fsb, og jeg hadde ingen flaskehalser Lenke til kommentar
Jesper Karsrud Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Helt klart Abit. Kan ikke uttale meg så veldig mye om Epox kort, fordi jeg bare har hatt Abit kort, men det har aldri vært noe tull med de jeg har hatt... Dønn stabile, og bra layout... har ikke en vond ting å si om abit sine kort Lenke til kommentar
B1ackBoX Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Har EPoX 8rda3+ og er kjempefornøyd. 2x100Mbit Lan onboard er positivt, godt lydkort, klokker godt og stabilt, har ribbe på SB(- ikkje alle kort har det), ....hva mer?? (hjernen har helg :wink: ) Har ingen negative erfaringer sålangt ihverfall! 8) 8) Lenke til kommentar
formann Skrevet 23. august 2003 Del Skrevet 23. august 2003 Denne tråden var over en måned gammel, så jeg skjønner ikke vitsen med å bumpe den. Uansett så er Abit NF7 er knallbra kort, og man skal lete lenge etter et like bra kort. BTW: Jeg har et NF7 v2.0, og det klarer 246 fsb DC @ 1.6vdd .. dette er med stock NB kjøling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå