olavjohan Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Den 26 januar fikk jeg et forenklet forelegg på 1600 kroner. Økonomien er så som så og jeg googlet meg fram til at for å kunne få betalingsutsettelse må du vente til du får brev i posten fra politiet, men i skrivende stund(7/3) har brevet enda ikke kommet. Kan det gå ut over meg om jeg venter enda lenger med og betale, eller kan det være at de har gjort en feil så jeg "slipper unna"? Er redd for at det skal koste meg noe ekstra å utsette det lenger, men har heller ikke råd til å betale nå. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Koster deg ingenting ekstra å vente til du får giroen fra SI. Lenke til kommentar
VgRD Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Samma skjedde med dama. Er en måned siden hu fikk bota, men fortsatt ikke fått noe i posten! Endret 7. mars 2011 av VgRD Lenke til kommentar
Mechablast Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det tar sin tid, tok lang tid før jeg fikk regninga selv etter å ha fått bot. Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Det skal vel ikke komme noe brev fra _forenklet_ forelegg? Det er skriv ut, betale, og ferdig med det. For oppdeling av beløpet skal man ringe til Statens Innkrevingsentral (står vel på baksiden av giroblanketten mer detaljert beskrevet) .. og bare så det er sagt, de glemmer deg ikke! Endret 7. mars 2011 av gxi Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg fikk en bot og skulle dele den opp og ringte inn 2 uker etter jeg hadde fått den, og da fikk jeg bare beskjed om at jeg måtte vente til jeg fikk et brev i posten, for de hadde ikke fått saken inn i systemet sitt enda, så tror nok det tar litt tid Lenke til kommentar
AudiA3 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det kan fort ta sin tid, en venn av meg som fikk brevet etter ca 2 mnd! Lenke til kommentar
gxi Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Altså, man får en giroblankett sammen med forenklet forelegg. Den har betalingsfrist på 2 uker. Hvis man måtte vente 2 måneder for å kunne dele den opp ser jeg ikke helt poenget med å kunne dele den opp siden man da er 1,5 måneder på etterskudd. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Uansett hva det står på blanketten man får, så kommer det ikke noen gebyrer eller renter på forelegget dersom man venter på giroen fra Statens Innkrevningssentral. Jeg fikk forenklet forelegg i fjor (6500 for 131 km/t i 100-sone), og betalte ikke før jeg fikk brevet. Det tok vel et par måneder, men var ikke noe problem. Lenke til kommentar
Magnum p.i. Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Statens Innkrevningssentral gjør aldri feil, slapp av.. Det kommer nok en ny giro i posten etter hvert, men det kan ta alt fra uker til måneder. Jeg ventet i over tre måneder på et forelegg på 7800 en gang. Da har man jo forsåvidt god tid til å spare.. Lenke til kommentar
Performance27 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Den kommer, bare å sette pengene til side. En kamerat av meg fikk ikke boten før etter 5mnd. etter at han ble stoppet i kontroll. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Ble stoppet med ulovlige prøveskilt som var gått ut på dato for 2-3 års tid siden og venter forsatt på den giroen Lenke til kommentar
RIP Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Jeg måtte vente et par måneder på å miste lappen, så alt går ann Lenke til kommentar
Dufen Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Tar ca 2 måneder før en bot du har fått kommer i posten fra SI ja (har fått noen )... Det er 2 ting som er helt sikre i Norge, og det er at man skal en gang dø og at staten skal ha sitt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå