Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fått bot og venter på brevet i posten, men det kommer ikke

Anbefalte innlegg

Den 26 januar fikk jeg et forenklet forelegg på 1600 kroner.

Økonomien er så som så og jeg googlet meg fram til at for å kunne få betalingsutsettelse må du vente til du får brev i posten fra politiet, men i skrivende stund(7/3) har brevet enda ikke kommet.

Kan det gå ut over meg om jeg venter enda lenger med og betale, eller kan det være at de har

gjort en feil så jeg "slipper unna"?

Er redd for at det skal koste meg noe ekstra å utsette det lenger, men har heller ikke råd til å betale nå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal vel ikke komme noe brev fra _forenklet_ forelegg? Det er skriv ut, betale, og ferdig med det. For oppdeling av beløpet skal man ringe til Statens Innkrevingsentral (står vel på baksiden av giroblanketten mer detaljert beskrevet)

.. og bare så det er sagt, de glemmer deg ikke!

Endret av gxi
Lenke til kommentar

Jeg fikk en bot og skulle dele den opp og ringte inn 2 uker etter jeg hadde fått den, og da fikk jeg bare beskjed om at jeg måtte vente til jeg fikk et brev i posten, for de hadde ikke fått saken inn i systemet sitt enda, så tror nok det tar litt tid ;)

Lenke til kommentar

Altså, man får en giroblankett sammen med forenklet forelegg. Den har betalingsfrist på 2 uker. Hvis man måtte vente 2 måneder for å kunne dele den opp ser jeg ikke helt poenget med å kunne dele den opp siden man da er 1,5 måneder på etterskudd.

Lenke til kommentar

Uansett hva det står på blanketten man får, så kommer det ikke noen gebyrer eller renter på forelegget dersom man venter på giroen fra Statens Innkrevningssentral.

Jeg fikk forenklet forelegg i fjor (6500 for 131 km/t i 100-sone), og betalte ikke før jeg fikk brevet. Det tok vel et par måneder, men var ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...