Gå til innhold

Finner routeren med Mac, men ikke med PC

Anbefalte innlegg

Hei!

Har flyttet inn i sokkelleilighet, og skal få gratis internett hos huseierene. De har selv sagt at de har problemer med routeren sin, og at de ikke vet hva de kan gjøre for å fikse dette. Problemet er at de skal ha et trådløst nettverk uten passord, men jeg kan ikke finne dette nettverket. Derimot kan min venn med Mac dette. Nettverket han kobler seg opp mot heter dlink_media.

På min PC (Asus UL30A) med Windows 7 finner jeg derimot et annet nettverk som han med Mac ikke finner, ADMIN-PC_Network. Dette nettverket krever passord. Nettverket har meget sterkt signal, noe som mest sannsynlig betyr at det sendes ut fra husvertenes router.(?)

Har prøvd å søke rundt etter svar, og har kommet fram til at det kanvære at nettverket sendes ut på en kanal som min PC ikke mottar. Har dessverre ikke funnet ut hvordan jeg kan løse dette. Ellers er jeg ganske på villspor, og all hjelp mottas med stor takknemlighet!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er nok at du har trådløsland USA, mens nettverket sendes på kanal 12 eller 13 som man må ha annet land for...

Du kan prøve å gå inn på enhetsbehandling, nettverkskort og se om du finner innstillingen der.

Se om du finner country eller ETSI og sett det til Norge eller EU.

Forøvrig så kan du jo fikse problemet ved å endre kanal hos husvert. Sett også på kryptering hos de i samme rennet... Et ukryptert trådløsnett kan bli ubrukbart pga stor trafikk.

Lenke til kommentar

Klarer ikke å finne de innstillingene. Går på kontrollpanel -> System og sikkerhet -> System -> Enhetsbehandling -> Atheros AR9284 Wireless adapter. Ingen av innstillingene der lar meg skifte land ellet ETSI.

Kan det være at nettverkskortet mitt ikke støtter kanalene som er over kanal 11? Bruker inSSIDer 2.0 og den finner nettverk mellom kanal 1 og 11, men ingen over. ADMIN-PC_Network sender ut på kanal 11.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...