Gå til innhold

Jeg vet ikke hva jeg vil bli

Anbefalte innlegg

Hi, jeg er en gutt som går på 9.trinn. Jeg har en prosjekt om utdanningsvalg, men jeg vet ikke en gang om hva jeg skal bli? jeg er ikke norsk! jeg har en sterk bakgrunn derfor jobbet jeg i forskjellige brnsjer, bland annet som skredder, sveiser, steinbrudsarbeider og noen andre yrker, men jeg liker ingen av dem, jeg er interessert i å jobbe med mennesker, og jeg er veldig interessert i politiske saker,medie og kommunikasjon, men jeg er ikke nok god til.

gleder meg til å lese deres tips og komentarer.

takk :yes:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger ikke være engstelig; det er svært få som har bestemt seg for karrièrevalg allerede på 9. trinn. Selv går jeg siste året på videregående skole, og jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg vil videre, selv om søknadsfristen for høyere utdanning går ut om rundt en måned ... cool.gif

• Liker 2
Lenke til kommentar

Har lyst til å bli fotograf jeg :p

sjekk litt på medie og kommunikasjon er gasnke mye intersant der, synes jeg hverftall da;)

takk for tipsen. jeg sjekka jo, men jeg vil prøve sjekke mer for å finne lit mer

Endret av 1gutt
Lenke til kommentar

Du trenger ikke være engstelig; det er svært få som har bestemt seg for karrièrevalg allerede på 9. trinn. Selv går jeg siste året på videregående skole, og jeg har enda ikke bestemt meg for hva jeg vil videre, selv om søknadsfristen for høyere utdanning går ut om rundt en måned ... cool.gif

Du har rett det er mange som er i tvil om det, men jeg lurer på om jeg har ikke informasjon om reglene liksom, og jeg må ha en muntlig prosjekt om mit drømme yrke både på norsk og engelsk, og jeg lurer på hva skal førtelle jeg til læreren?

Lenke til kommentar

Gjør som en venn av meg ;) Gå inn på sider som f.eks vilbli.no og gå gjennom de forskjellige utdanningsmulighetene (altså prøvd å få mest mulig kunnskap).

Etterpå skriver du ned alle utdanningsmulighetene på et ark og krysset vekk de du ikke liker Tilslutt sitter du igjen med noen få valgmuligheter som du selv må prøve å velge mellom.

Slapp av du går bare i 9.klasse, mange på din alder er fortsatt veldig usikre :D

Lenke til kommentar

Vil egentlig bli fotograf, men hører at yrket blir mindre og mindre og blir vanskeligere å tjene penger på det.

Jeg ville også bli fotograf får mange år siden. Da snakket jeg med en fotograf i VG, han sa til meg: "Fotograf er ikke noe du utdanner deg til å bli, det er bare noe du blir" s

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...