Gå til innhold

Mye dårlig posting i "Annet om hardware"

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bra at noen gjør dette vet om mange som poster i annet om data bare for det er den største delen av forumet. Blir veldig mye rot av dette

skoilla sette på forum hele dan å ja.. :D

? hva har det med denne tråden å gjøre? og jeg kan umulig sitte på forum hele dagen som har modem.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 2 uker senere...

Sendte nettopp DesertGlow en PM der jeg roset hans innsats. Men det er ikke alltid like enkelt:

Da jeg skulle poste / starte denne tråden som omhandler strømforsyning gjorde jeg følgende "forarbeid":

1. Søkte på forumet på PSU, strøm og strømforsyning

2. Leste en mengde tråder for å se om jeg fant det jeg lette etter

3. Som alltid, brukte min venn Google

4. Bestemte meg for å lage ny tråd

5. Forsøkte å lage en så dekkende emnetittel som mulig

Ved (4) gikk jeg tilbake til (1) for å se i hvilken kategori andre allerede eksisterende tråder som handler om strømforsyning var postet. Resultatet var egentlig ganske nedslående! De var overalt!

"Søppel", "Bærbare datamaskiner", "Hjelp, jeg skal ha ny PC", Prosessor og overklokking", "Hovedkort, Prosessor og minne", "Kjølere, luft", "Lyd, lydkort, høyttalere, musikk", "Skjermkort, skjermer", "Elektronikk", "Data/Overklokking generelt", "Løst og fast", "Diskuter artikler (HW)", "Støydemping", "Kjølere, aktive (vann / etc)" og "Annet om hardware".

Jeg sier slett ikke at dette skyldes feilposting. Men det var ikke særlig til hjelp for å finne hvilken kategori jeg skulle starte nevnte tråd under.

Valget falt på "Annet om hardware", hvis forklarende tekst sier Spørsmål og diskusjon om alt HARDWARE-RELATERT som ikke passer inn i en annen kategori. Er det ikke datarelatert, postes det i "annet" på "off - topic". (hardware som f.eks. i maskinvare).

De av dere som har lest tråden min, hvilken kategori ville dere valgt? Enn du, DesertGlow?

Lenke til kommentar

Jeg ville automatisk valgt Annet om Hardware selv... var vel egentlig ikke noe særlig vanskelig valg, men gjelder kanskje bare oss som kan forumet og vet om alle kategorier som finnes :)

Syntes også du hadde en veldig god topic. Så jeg vet ikke helt hva det er du vil frem til, men men :)

Uansett, det er bra arbeid, men det gikk litt for fort i svingene. Har et VELDIG godt eksempel her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=154609

Se hvorfor posten ble stengt, se topicen og se på den første setningen. Da skjønner man godt hvorfor det er en forkortelse i topicen :D

Så du bør kanskje ta det litt roligere neste gang :)

Lenke til kommentar
Syntes også du hadde en veldig god topic. Så jeg vet ikke helt hva det er du vil frem til, men men:)

Jeg ville bare ha ros for at jeg var flink! :lol:

Nei, hensikten var bare å synliggjøre at "powersupply" finnes i en rekke kategorier, for eksempel:

Er PSU stor nok for skjermkortet -> skjermkort

Er PSU stor nok til hovedkortet -> hovedkort

Er PSU god nok til overklokking -> overklokking

osv...

Uansett, det er bra arbeid, men det gikk litt for fort i svingene. Har et VELDIG godt eksempel her: http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=154609 Se hvorfor posten ble stengt, se topicen og se på den første setningen. Da skjønner man godt hvorfor det er en forkortelse i topicen :D Så du bør kanskje ta det litt roligere neste gang :)

Auda, det der var overkill, på grensen til maktarroganse! Men om vi som brukere viser medmenneskelig forståelse til moderatorene av forumet, viser de kanskje barmhjertighet igjen til en stakkar som feilposter.

Eller kanskje dette blir resultatet:

Mangler du U på tastaturet, merk en U i teksten, CTRL-C, og bruk CTRL-V hver eneste gang du ellers ville trykket u.

Lenke til kommentar

Jeg ser poenget med at man trenger en slik kategori (vil bare presisere at tråden din aldri ble stengt eller kommentert). Synes kanskje at man skulle hatt en kategori for "PSU og Kabinett" eller noe slik. Vi får se hva forumstyret mener om dette.

Når det gjelder den nevnte tråden som Blib sikter til så låses den opp igjen, la ikke merke til at han ikke hadde tilgang til disse bokstavene... (selv om det her ble nevnt at Ctrl-C/V fungerer ganske fint (kan eventuelt bruke musa til dette også hvis ikke C og V fungerer)

Lenke til kommentar
Synes kanskje at man skulle hatt en kategori for "PSU og Kabinett" eller noe slik.

Bifalles!

I de fleste (dog slett ikke alle) webshopper finner man PSU under kabinett, så om en kategori "Kabinett" kan den inneholde følgende subdir's: Ulike typer kabinett, PSU, tilbehør, vifter (fra MPX), eller kompletts alternativ som har det samme med unntak av at vifter etc kommer under "diverse". Databutikken har 2 hovedkategorier; kabinetter og kabinettilbehør (hvor sistnevnte inneholder alt fra skruer og casemods til festeanordninger osv).

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Huff hvorfor LESER ikke folk i det minste den øverste posten i denne tråden? Tok nettopp en runde og stengte 4 tråder på 8 minutter. Alle sammen var åpenbart feilpostet.

Nok en gang hvorfor LESER ikke folk denne tråden? Det tar jo maks 2minutter og sparer blant annet meg for mye arbeid med å skrive :roll: Har nå laget en standard utforming så jeg slipper å skrive i lange baner.

Edit: hvis jeg har glemt noen tråder så er det rett og slett fordi jeg ikke har mer tid. Må dessverre spise og legge meg (har skole i morgen). Skulle det være noen flere så send gjerne en PM.

Endret av ernie85
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...