DesertGlow Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Det er alt for mange som poster spørsmål under "Annet om hardware" i steden for å bruke de riktige kategoriene. Dette må det bli en slutt på. Jeg har brukt deler av denne natten til å stenge en større mengder poster som var feilpostet (det var i overkant av 1/3 av postene første siden på "Annet om data") Feilpostinger lager et forferdelig rot på forumet, og når det er såpass mange poster her hver dag må man prøve å opprettholde orden, ellers blir det bare tull. Den mest vanlige feilen er å stille programvare-relaterte spørsmål i denne kategorien. Dette skal ikke skje, og vi har en egen del av forumet dedikert til programvare-relaterte spørsmål. Et annet stort problem er topicer som ikke er informerende om innholdet av tråden. Dette er også noe som vi må unngå. Bruker derfor nok en gang anledningen til å si at poster som bryter med rettningslinjene kan bli slettet, flyttet eller stengt. Dette skjer derimot ikke hvis dere følger noen enkle regler: - Still spørsmålene der de logisk hører hjemme - Ha en informerende topic - Ikke bruk "annet om data" fordi dere ikke gidder å poste i andre kategorier. Lenke til kommentar
zn00ker Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Har lagt merke til at det har vært mye feilposting i Annet om data nå. Glad jeg ikke er moderator og må styre med det såpass seint på natta! Men stå på, det er bra at du får ryddet opp og satt dem litt på plass Lenke til kommentar
Term Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Hehe holdt på å flire meg ihjel av alle stengingene i stad. Stå på Desertglow, bra noen holder orden Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 hehe...desertglow slo seg skikkelig løs her ja. Postet i 20 tråder på 20 minutter. Bra noen holder orden ja.. Lenke til kommentar
_NiXoN_ Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Var det virkelig nødvendig og stenge alle de trådene? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Var det virkelig nødvendig og stenge alle de trådene? Ja. En begrunnelse er gitt i alle sammen. Får håpe det ikke blir nødvendig å ta en slik opprydning igjen. Det unngås lett ved å følge reglene. Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Bra noen har tid til å holde orden! Blir lettere å søke seg fram til svar også hvis man poster i ret kategori med skikkelig topic, så slipper vi de samme spørsmålene om og om igjen Lenke til kommentar
It's me Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Bra noen har tid til å holde orden! Blir lettere å søke seg fram til svar også hvis man poster i ret kategori med skikkelig topic, så slipper vi de samme spørsmålene om og om igjen Er ikke enig at det blir lettere å søke, for søkefunksjonen her på forumet er uannsett helt ubrukelig. Trist, men sant. Men vil takke "desertglow" for et fantastisk bra arbeid med å rydde opp i alle feilpostingene på "Annet om data" delen av forumet. Vi trenger flere moderatorer som deg Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Er ikke enig at det blir lettere å søke, for søkefunksjonen her på forumet er uannsett helt ubrukelig. Trist, men sant. Kan jo ikke bli værre av bra topic'er... Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg synes det er unødvendig å stenge de. Det tar omtrent like lang tid for moderatoren å flytte de til riktig kategori, som det tar å stenge de. Jeg vet om flere forum hvor moderatorene er veldig aktive med å flytte topic's som er feilpostet, og det fungerer veldig greit. Folk lærer ikke uansett. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Fint at det er noen som rydder opp ja. Bruker som oftest å sende en PM når det blir for ille, men her kom du meg i forkjøpet. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Jeg synes det er unødvendig å stenge de. Det tar omtrent like lang tid for moderatoren å flytte de til riktig kategori, som det tar å stenge de. Jeg vet om flere forum hvor moderatorene er veldig aktive med å flytte topic's som er feilpostet, og det fungerer veldig greit. Folk lærer ikke uansett. Den innstillingen har vi ikke. Hvis ikke folk kan lære seg å poste skikkelig må de belage seg på at postene blir stengt. Poenget med slike gjennomganger som dette er å få folk til å lære og på den måten slipper moderatorer å flytte poster i framtiden. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Skjønner det, og i utgangspunktet høres det ut som en god ide, men problemet er bare at det fungerer ikke særlig bra... Feilposting er nok ikke et problem som er mulig å bli kvitt, men her i denne kategorien er det kanskje mulig å redusere det en smule... For å ha orden i forumet kreves det masse moderatorer som bruker litt tid på det, og det er sikkert ikke av interesse hos dere siden det er websidene dere bruker tiden på... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 12. juli 2003 Skjønner det, og i utgangspunktet høres det ut som en god ide, men problemet er bare at det fungerer ikke særlig bra... Feilposting er nok ikke et problem som er mulig å bli kvitt, men her i denne kategorien er det kanskje mulig å redusere det en smule... For å ha orden i forumet kreves det masse moderatorer som bruker litt tid på det, og det er sikkert ikke av interesse hos dere siden det er websidene dere bruker tiden på... Vi prøver å modere så godt vi kan, og noen oppholder seg mer på forumet enn andre. Personlig synes jeg det er bedre bruk av til å skrive artikler enn å flytte på tråder som folk poster feil. Å fjerne alt som heter feilposting er nok som du sier umulig, men vi må prøve å få det ned til et minimum. Det er heller ikke alt som moderatorer ser med en gang, så jeg oppfordrer alle som ser uregelmessigheter av noen slag til å sende en PM til moderatorer dere ser er i forumet. Et ryddig og strukturert forum er noe alle er tjent med. Halve hensikten med et forum er at man kan lære av andres feil og problemer slik at man unngår å gjøre de selv og at alle utvikler sin datakunnskap. Dette oppnår man best hvis man finner det man lurer på i de kategoriene som det hører under. Leter jeg etter løsninger på harddisk-problemer går jeg til kategorien "Lagringsenheter", eller er det CPU-problemer går jeg til "Hovedkort, prosessor og minne". Er det et programvare-problem så går jeg til "Programmer". Hvis halvparten av de spennende innleggene ligger i "Annet om data" med en topic som sier null og nix, finner trolig ikke folk den informasjonen de leter etter, og det er dumt. Lenke til kommentar
Blib Skrevet 12. juli 2003 Del Skrevet 12. juli 2003 Et tips: I beskrivelsen til "Annet om data", tar dere et eget avsnitt, uthevet(fet/bold/tykk) skrift og skriver: "Ikke post spørsmål om Programvare her - bruk eget forum" eller lignende. Dere kunne har skrevet det i rød farge også, men dette ville ødelagt hele forumforsiden. Ser ikke bra ut med farger på steder hvor det ikke er spesielt mange andre. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Det er heller ikke alt som moderatorer ser med en gang, så jeg oppfordrer alle som ser uregelmessigheter av noen slag til å sende en PM til moderatorer dere ser er i forumet. Selv gjøre jeg det ganske ofte når jeg ser noe som åpenlyst er feilpostet, men hva med å lage en "rapporter dette emnet" knapp? Når man trykker på den sendes det automatisk en pm til en eller flere påloggede moderatorer som kan stenge topicet? Lenke til kommentar
umy Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 men hva med å lage en "rapporter dette emnet" knapp? Når man trykker på den sendes det automatisk en pm til en eller flere påloggede moderatorer som kan stenge topicet? enig her, er ikke sikkert alle gidder å sende en pm til moderator, samme hvor lite slit dette er. en enkelt knapp, kan kansje føre til at flere folk melder ifra om feilposting etc.. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 men hva med å lage en "rapporter dette emnet" knapp? Når man trykker på den sendes det automatisk en pm til en eller flere påloggede moderatorer som kan stenge topicet? enig her, er ikke sikkert alle gidder å sende en pm til moderator, samme hvor lite slit dette er. en enkelt knapp, kan kansje føre til at flere folk melder ifra om feilposting etc.. Dette har vært et emne som har vært diskutert lenge. Så vidt så jeg vet så er kommer dette i de framtidige oppdateringene av phpbb2, eller så er det en liten addon. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 13. juli 2003 Forfatter Del Skrevet 13. juli 2003 men hva med å lage en "rapporter dette emnet" knapp? Når man trykker på den sendes det automatisk en pm til en eller flere påloggede moderatorer som kan stenge topicet? enig her, er ikke sikkert alle gidder å sende en pm til moderator, samme hvor lite slit dette er. en enkelt knapp, kan kansje føre til at flere folk melder ifra om feilposting etc.. Dette har vært et emne som har vært diskutert lenge. Så vidt så jeg vet så er kommer dette i de framtidige oppdateringene av phpbb2, eller så er det en liten addon. Dette er allerede lagt inn som en prøve på sourcecode-templaten (http://forum.sourcecode.no/). Håper at dette kommer ganske fort på resten av templatene også. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 13. juli 2003 Del Skrevet 13. juli 2003 Dette er allerede lagt inn som en prøve på sourcecode-templaten (http://forum.sourcecode.no/). Håper at dette kommer ganske fort på resten av templatene også. Endelig. Skynn dere med å legge det til på resten av templatene. Har ventet på denne featuren helst siden forumet blei tatt i bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå