Hveding Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Hei! Det kommer en rar lukt av suben når jeg spiller musikk med høy bass. Normalt ? Mvh Patrick. Endret 7. mars 2011 av Hveding Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Antagelig. Ting pleier å lukte litt når det blir varmt. Lenke til kommentar
Konsmo90 Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Hvis den har stått en stund så kan det også være støv som brennes bort som ligger mellom spolen og den keramiske magneten. Har vært borte i en JBL aktiv høytaler som kom røyk ut av setter en halv time med spilling, den hadde stått på lager i 2 år uten tildekning og støvfilter. Må si at jeg og et par andre på lageret fikk først litt panik Men en av seniorene lo bare litt og tuslet videre for å pakke en jobb Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 12. mars 2011 Del Skrevet 12. mars 2011 (endret) Har faktisk sett tilfeller (les: på eget anlegg) der limet som var over spolen i en 8-tommer faktisk brente/kokte "litt" under spilling. Nå daua jo elementet mitt etterhvert, men dette trenger ikke bli tilfelle på litt dyrere elementer. Men det KAN bli veeeeldig varmt i en slik spole om man spiller hardt, og det kan lukte litt skummelt. Og ja, jeg har litt tvangstanker rundt det å skru opp ting for å se hva som er inni, så jeg måtte jo plukke i stykker elementet for å se hva som hadde gått galt. Endret 12. mars 2011 av appelsinbrus Lenke til kommentar
asbjohorpua Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Min XTZ lukter akkurat det samme som når jeg pakket den ut, altså en slags ny-lukt når jeg presser den. Lenke til kommentar
appelsinbrus Skrevet 24. mars 2011 Del Skrevet 24. mars 2011 Evt harpiks som brenner.. :!: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå