bapeape Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 kan noen sjekke om og eventuel korriger denne lille koden? første gang jeg prøver meg hehe <?php Echo "hello world"; //This is a string $strin1 = "hello world again, using string and calling for it"; echo "$strin1"; //this will hopefully print out the string to the web browser //using if statement $string1 = "1 equals 1"; $string2 = 1; if $string2 == 1; echo $string1; $string2 ++; if $string2 == 1; echo $string1; else echo 1 dont equals 1; //arrays here $string3 (array) [1,5,8,"whore",94,"20 is my age"]; echo $sting3 [0 && 5]; ?> Lenke til kommentar
Cemi Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) $strin1 = "hello world again, using string and calling for it"; echo "$strin1"; Skal ihvertfall være $strin1 = "hello world again, using string and calling for it"; echo $strin1; Og du mangler " " rundt stringen ved Else statementet ditt Ved Arrayen har du en skrivefeil på "String3" og såvidt jeg vet kan man ikke printe med &&, men må ha den to ganger, en for hvert element du vil skrive Endret 7. mars 2011 av Cemi Lenke til kommentar
Thomas. Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Du bør se mer på tekststrenger, bruk av paranteser, brakketter og apostrofer. F.eks her: else echo 1 dont equals 1; Her prøver du og printe ut "1 dont equals 1" men dette vil ikke fungere. Du må legge til apostrof rundt stringen din. if $string2 == 1; I PHP må man bruke paranteser i if()-statements, og du kan ikke "avslutte" if() funksjonen din med ";". Den må slutte med ingenting eller { }. Koden blir da (vil ikke fungere når det er fler linjer kode etter if-funksjonen din) if($string2 == 1) echo $string1; eller if($string2 == 1) { echo $string1; } Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå