Wickwire Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei! Jeg har en Asus bærbar hvor jeg har tenkt å reinstallere Vista. Under oppstart kan jeg trykke på F9 for å få opp recovery valget. Jeg har bare et problem, det er at produktnøkkelen som står på klistrelappen på undersiden av maskinen er så slitt at jeg ikke kan se hva som står der. Kan jeg velge recoveryvalget og få reinstallert Vista uten å skrive inn produktnøkkelen? Om jeg trenger produktnøkkelen, hvordan kan jeg få frem denne fra PCen? Den ligger vel kodet et eller annet sted i registeret? Takker for hjelp Lenke til kommentar
N1ko Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Hvis du går på Kontrolpanel -> System så skal vel nøkkelen ligge der et sted. Det gjør den værtfall i Win7. BTW: Når du først skal reinstallere vil jeg anbefale sterkt at du oppgraderer til Win7. Synnes det er mye lettere, bedre og virker mere stabilt enn Vista. Her: Endret 7. mars 2011 av N1ko Lenke til kommentar
Wickwire Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Hehe. Joda jeg har tenkt på det å oppgrader til 7, men om jeg ikke trenger så ønsker jeg heller å spare de pengene i første omgang. Jeg sjekket Kontrollpanel -> System, men det nummeret som kommer opp der stemmer ikke med den delen av produktnøkkelen jeg kan se på klistrelappen. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 19. april 2011 Del Skrevet 19. april 2011 Legger du tilbake backupen som fulgte med pcen, trenger du ikke produktnøkkelen, siden den er forhåndsaktivert. Det er kun hvis du hadde lagt inn Vista med en Vista DVD du måtte skrive inn nøkkelen. Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 12. juni 2011 Del Skrevet 12. juni 2011 Stemmer det. Du vil kun bli spurt om produktnøkkel om du installerer Windows med et annet media enn det som fulgte med maskinen. Du må bruke det som ble levert sammen med maskinen. Klistremerket på maskinen indikerer kun at du har en lovlig versjon av Windows. Nøkkelen her kan ikke brukes til noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå