Gå til innhold

Gaming pc 8-9 K (Sandy Bridge)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville byttet til 2500K isteden for 2600K som du har, den presterer igrunn like bra i spill ut ifra hva jeg har tilegnet meg av informasjon på dette forumet og diverse andre nettsider. HW.no har også en god test på den.

Kan du heller bruke de pengene på et bedre grafikkort, som igjen vil gi deg enda bedre ytelse! :D Eller syns jeg det ser bra ut.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Jeg ville byttet til 2500K isteden for 2600K som du har, den presterer igrunn like bra i spill ut ifra hva jeg har tilegnet meg av informasjon på dette forumet og diverse andre nettsider. HW.no har også en god test på den.

Kan du heller bruke de pengene på et bedre grafikkort, som igjen vil gi deg enda bedre ytelse! :D Eller syns jeg det ser bra ut.

Kan du gi noen tips til Skjermkort?

Lenke til kommentar

Kan du gi noen tips til Skjermkort?

Geforce GTX 560 Ti Super Overclocked.

http://www.hardware.no/artikler/gigabyte_geforce_gtx_560_ti_so/89328/6

Edit: La ut feil link, fikset nå.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Veldig bra oppsett det. Skal du ha maskinen litt kjapt så bør du skifte skjermkort. "Ubekreftet dato 17 stk. 1.mai.2011" :p

Jeg hadde ikke gidda å vente to måneder på 100mhz raskere skjermkort. Dette er så og si identisk. Det yter nok ikke mange fpsene midre.

Endret av Teac
Lenke til kommentar

Veldig bra oppsett det. Skal du ha maskinen litt kjapt så bør du skifte skjermkort. "Ubekreftet dato 17 stk. 1.mai.2011" :p

Skal kjøpe til fredag så ja :tease:

Har du noen forslag til et annet skjermkort da ?

Lenke til kommentar

Jeg vil også ha omtrent samme oppsett nå med det kortet, men ser ikke ut som de får inn det noe sted på en stund... Hmmm! Kan også anbefale MSI sitt twin frozr kort, GTX 560 Ti kort det også, veldig stille i forhold til mange andre med omtrent samme ytelser.

Lenke til kommentar

Er disse GTX 560 Ti skjermkortene noe bedre enn radeon 6950 da? :hmm:

ligger jo på rundt 6k uten skjermkort nå, så kan oppgradere skjermkortet for ca 1000 kroner til om det gir noe spesiellt mye mer kraft :thumbup:

Endret av petic
Lenke til kommentar

Her er en liste. Den forteller ikke så mye. Når jeg velger skjermkort så er min første prioritering støy. Skjermkort kan være støykilde nr.1 og da er det etter min mening smartere å velge et kort som er kjent for å være stille. Alt av nytt skjermkort i dag er bra. Man kjøper ikke katta i sekken uansett hva man velger.

Lenke til kommentar

Er disse GTX 560 Ti skjermkortene noe bedre enn radeon 6950 da? :hmm:

ligger jo på rundt 6k uten skjermkort nå, så kan oppgradere skjermkortet for ca 1000 kroner til om det gir noe spesiellt mye mer kraft :thumbup:

560 Ti Super Overclocked kortet er bedre med en ganske grei margin, det slår til og med 6970 i noen punkter i hw.no sin test.

Lenke til kommentar

Rammen er kompatibel ja, men Sandy Bridge sin begrensning er dualchannel. Dvs, man kan enten ha 2 eller 4 rambrikker. Ikke 3. Det er kun sokkel 1366 som tillater tre rambrikker. Du kan sette dem inn, men du få likevel ikke mer enn 4gb til bruk. Heller ikke amd støtter trippelkanalsram.

Lenke til kommentar

Rammen fynker ikke. Det er dual channel ram som fynker. Du må enten ha 2 brikker eller 4 brikker. Ikke 3.

Bytt til disse f. eks. Eller disse på tilbud.

Rammen han har valgt er verifisert kompatibel i Corsair memory configurator.

Hæ? Skjønte ikke helt hva du mente

Rammen er kompatibel ja, men Sandy Bridge sin begrensning er dualchannel. Dvs, man kan enten ha 2 eller 4 rambrikker. Ikke 3. Det er kun sokkel 1366 som tillater tre rambrikker. Du kan sette dem inn, men du få likevel ikke mer enn 4gb til bruk. Heller ikke amd støtter trippelkanalsram.

Men disse : http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=616803 som du valgte ut gir vel 8gb bruk?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...