benohopilus Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei! Jeg har nett opp tatt ferdig en bachelor i økonomi og administrasjon på BI og jeg fikk D i snitt. Hva skal jeg gjøre nå? Noen som vet eksempler på jobber jeg kunne fått nå? har masse salgserfaring. Jeg vil veldig gjerne ta master, men er ikke sikker på om noen skoler tar inn studenter med D i snitt? I så fall hvem gjør det? Er åpen for både inn og utland. Svar mottas med takk:D :-) Lenke til kommentar
_student Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Hei! Jeg vil anbefale deg å ta opp de fagene du føler at du kan forbedre mest - slik at du øker snittet ditt. Dersom du får karakterene dine opp på et C-snitt, vil du ha større muligheter for å ta en mastergrad i ettertid. På BI krever de C i snitt på de fleste masterstudier. Ellers kan det jo være lurt å bruke salgserfaringen din på jobbintervjuer - selg deg inn, og fokuser på dine beste egenskaper. Lenke til kommentar
bonaquasilver Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Generelt så må man hvert fall ha C i snitt for å komme inn på master. Tror det gjelder alle typer utdanninger. Så klart er det høyere hvis det er flere søkere enn plasser. Du kan jo bare jobbe noen år i mens du tar opp noen fag på BI, hvis du ikke allerede har tatt ut graden. Det er jo bare å søke på alt du kommer over av jobber som er relevant. Skriver du en veldig god søknad, så kommer du lenger. Evt. kan du jo søke deg inn på en master som ikke har så mange søkere, og du i tillegg skriver en god forklaring på at du fikk de karakterne. Kjenner en som kom inn på master med dårligere enn C i snitt, så det er mulig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå