babysisn Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Heisann! Jeg går nå i 2. klasse allemenn, og lurer på en del angående fravær, og hva som skal til for at jeg får nedsatt orden. I fjor hadde jeg 1 dag fravær og 2,25 timer. Er veldig fornøyd med det. I år har det blitt en del ekstra. Har mistet bussen et par ganger om morgenen, som fører til at jeg mister de to første dobbelttimene Så langt i år har jeg altså 6 dager og 6 timer fravær. Jeg tror ikke at noe av det er gyldig fravær? Eller det var en gang jeg ble syk, så fikk jeg to timer fravær med melding fra lærer (stod det på skolearena). Teller det som gyldig fravær? Alle dagene jeg har vært borte har jeg vært syk. Blir det gyldig fravær med underskrift av foreldre? Jeg har ikke helt skjønt det her med fravær, gyldig og ikke gyldig Jeg har komt forsent til en time 2 ganger, og blitt ferska for å ikke ha gjort leksene 1 gang. Vet ikke om det har så alt for mye å si... Er det ingen "mal" på hvor mye fravær (timer og dager) en kan ha, før man får nedsatt orden? Lenke til kommentar
Zondra Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Noen få ting jeg vet om: Du skal ikke få nedsatt før du har 6 anmerkninger i enten orden eller oppførsel. Og advarsel om nedsatt karakter er når du har 12,5 timer borte i hvert fag tror jeg.. "Ikke Grunnlag"/Stryk i karakter er ved 20% borte i et fag. Hvis du lurer på anmerkninger så spør lærer eller sjekk skolearena hvis dere bruker denne løsningen. Lenke til kommentar
babysisn Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Noen få ting jeg vet om: Du skal ikke få nedsatt før du har 6 anmerkninger i enten orden eller oppførsel. Og advarsel om nedsatt karakter er når du har 12,5 timer borte i hvert fag tror jeg.. "Ikke Grunnlag"/Stryk i karakter er ved 20% borte i et fag. Hvis du lurer på anmerkninger så spør lærer eller sjekk skolearena hvis dere bruker denne løsningen. Okey, da ligger jeg vel ikke an til å få nedsatt orden Lenke til kommentar
Lilla99 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg hadde over 50 dager! Fikk ikke nedsatt Lenke til kommentar
Wubble Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Fravær skal vel egentlig ikke ha noe å si på orden eller åtferd? Uansett er 6 dager og 6 timer lite. Hadde selv langt over det forrige termin, uten nedsatt i hverken orden eller åtferd. Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 Fravær skal vel egentlig ikke ha noe å si på orden eller åtferd?[...] Fravær uten dokumentasjon kan/skal gi ordensanmerkning. Lenke til kommentar
babysisn Skrevet 17. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 17. mars 2011 Fravær skal vel egentlig ikke ha noe å si på orden eller åtferd?[...] Fravær uten dokumentasjon kan/skal gi ordensanmerkning. Teller melding fra mor og far som dokumentasjon for fravær? Eller er det bare legen som kan gi slikt? Lenke til kommentar
M98kF1 Skrevet 17. mars 2011 Del Skrevet 17. mars 2011 [...]Teller melding fra mor og far som dokumentasjon for fravær? Eller er det bare legen som kan gi slikt? Kommer an på hva slags fravær det er, hvor lenge du har vert borte og hva slags avtale læreren(e ) din(e ) har gjort med deg/klassen. Selv godtar jeg det meste (inkludert "egenmelding") så lenge det ikke er åpenbart jug. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå