borgert Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Hei, har en Acer Aspire E360 stasjonær PC som trenger nytt skjermkort av typen ATI Radeon X700SE. Problemet mitt er bare det at dette ikke lengre produseres og er der noen der ute som kan hjelpe meg med hvilken type jeg kan innstallere som har nogenlunde samme funskjon. Jeg er ingen gamer så trenger kun et til normalt bruk til å spille dvd filmer, enkle spill etc. Trenger også et nytt skjermkort til bærbar pc Acer Aspire 5720zg Fint hvis noen kan hjelpe med noen anbefalinger av skjermkort til nevnte pcér med link til nettside hvor dette kan bestilles.. På forhånd takk Endret 7. mars 2011 av borgert Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Googlet spesifikasjonene på E360 og det står der at den har 1 stk. PCI Express x16 port og PSU på 300W: http://www.support.acer.com/acerpanam/desktop/0000/Acer/AspireE360/AspireE360sp2.shtml Nyere mellomklasse eller budsjettklasse vil altså fungere, så da avhenger det mest av ditt bruksområde og budsjett. Tipper dog et budsjettkort i Radeon HD5***-serien burde passe bra, feks. HD5750. Disse er svært gode på avspilling av video herunder HD-materiale, og holder til enkel spilling. Skjermkort til laptop er dessverre ganske så vanskelig ettersom disse som regel er loddet fast til hovedkortet. Dersom det er snakk om et kort som har tatt kvelden råder jeg deg til å ta det med butikken dersom du fortsatt har reklamasjonsrett. Er det oppgradering du er ute etter er nok ny maskin det du må belage deg på. Lenke til kommentar
borgert Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Hei der, takk for meget raskt svar og god hjelp. Da går jeg nok til innkjøp av nevnte skjermkort til den stasjonære og så følger jeg ditt råd om heller å kjøpe meg en ny laptop Lenke til kommentar
borgert Skrevet 23. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2011 Hei igjen. Fikk litt lyst til å sjekke skjermkortet som var inne i maskinen og dette var av den typen som ikke er loddet fast slik at det enkelt kunne tas ut og inn. Det hjalp ikke noe mer utfra feilsymptomene jeg har beskrevet, men er det noen som vet hvor jeg kan få kjøpt akkurat samme skjermkort for å forsøke å sette inn et nytt et igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå