Gå til innhold

Kamptråd: Manchester United - Arsenal


Anbefalte innlegg

Igjen, all statistikk til sier at Arsenal ikke kommer bedre ut når det gjelder antall fouls, gule og røde kort, i forhold til f.eks. Stoke som ble slaktet av Wenger.

 

I år har Arsenal følgende stats

 

Gule: 47

Røde: 6

Frispark mot: 329

Frispark for: 308

 

Stoke:

Gule: 53

Røde: 2

Frispark mot: 321

Frispark for: 307

 

Untied:

Gule: 46

Røde: 2

Frispark mot: 310

Frispark for: 286

 

Kilde:

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:tGklM9N9QFEJ:sg.sports.yahoo.com/football/premier-league/statistics/+stats+premier+league+fouls&cd=4&hl=no&ct=clnk&gl=no&source=www.google.no

Man kan ikke ta alt ut av statistikk. Men, ja. Vi har ikke vært så veldig flinke på det i år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Statistikk er statistikk. Det er harde fakta, og kan brukes eller misbrukes. Jeg synes ikke Stoke spiller så forferdelig stygt. De springer stort sett ned på kanten og kaster/sparker inn mot høye menn i boksen.

 

Jeg minnes også Arsenal som et hardtspillende lag med kjemper som Viera, Keown m.fl.

 

Jeg mener det er feil av Wenger å kritisere andre lag for antifotball, når de andre lagene gjør hva de kan for å vinne kamper mot Arsenal. Tilsvarende var det en leksjon i "antifotball" vi fikk fra Arsenal mot Barcelona nå på tirsdag. Arsenal prøvde ikke på noen ting, annet enn å forsvare seg.

 

Det verste er vel at uten et hårreisende rødt kort, kunne de kanskje klart å komme seg videre med "antifotballen" sin.

Lenke til kommentar

Antifotball klagene til Wenger har aldri gått på defensiv spillestil. Det har gått på lag som legger seg ut for å nærmest sparke det andre laget av banen, som Stoke feks :) Ingenting galt i en defensiv kamp, langt ifra. Men når det begynner å bli klart at gameplanen er å sparke de andre ned, slik som Stoke, så er det antifotball. Før det er det ytterst lite som kan kalles antifotball, selv om noe av det er drepende kjedelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skulle gjerne ha sett en oversikt over hvor mange spillere som har blitt skadet i kamper mot oss i forhold til mot Stoke.

 

Bare mellom Arsenal og Stoke så husker jeg disse skadene på Arsenal spillere etter taklinger fra Stoke spillere: Aaron Ramsey, Emmanuel Adebayor, Theo Walcott x2.

Lenke til kommentar

Jeg liker ikke ydmykheten til alle sammen her. Ved forrige oppgjør var det rivalisering til tusen, mens nå krangles det om hvilke av våre lag som taper. Jeg er bombesikker på at Arsenal tar dette. Bounce-back fra Barcakampen, mens United fortsetter i samme stil som de forrige kampene deres. Nå som playmakeren deres er ute ser jeg ingen til å omsette ballbesittelse til målsjanse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...