Gå til innhold

CL: 8.3.2011 Barcelona - Arsenal


Urmaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Teipball, nu er du lite objektiv. Ikke rødt kort der?!? Sug meg

Jeg synes ikke det er rødt, straffe er det dog. Men er vel en vurderingsak etter hva man mener er rødt eller ikke.

Altså, det er ikke så forbanna stygt, mer uheldig av Puyol. Men han tar ifra oss et mål der, da jeg er 99% sikker på at Cesc ikke hadde bommet på ballen der. Og da har ikke dommeren noe annet valg enn at det skal være rødt.

Lenke til kommentar

Det første gule til persie er da udiskutabelt.

 

Det andre kortet ville neppe Barcelona fått.

Ja, men det er gult. Ikke rødt.

 

Klart gult, ja. Ingen har vel klaget på det? RvP går i ryggen på Alves og vel litt borti kinnet hans med fingrene. Ikke noe slag. Det andre var helt latterlig. Det samme gjorde Barcaspillerene opptil flere ganger (skyte/kaste bort ballen etter deet ble blåst). Var en del fantastiske filminger i går også. Mener det var Xavi som kastet seg i det Clichy nærmet seg. clichy var flere meter unna når Xavi fikk frispark.

 

Det første gule til persie er da udiskutabelt.

 

Det andre kortet ville neppe Barcelona fått.

Ja, men det er gult. Ikke rødt.

Skulle ikke vært noe rødt kort i går.

 

Kvelertak på Nasri og RvP er altså lov?

Lenke til kommentar

Kvelertak du, det var et pysete lite grep. Alt for strengt med rødt.

 

Og det første kule til RvP, helt rett det også. Rett etter en konfrontasjon oppsøker han spilleren og dytter han rett ned, det stinket hevnaksjon laaaang vei.

Uansett et gult kort hvis du oppsøker en annen spiller på den måten. Hvorfor skal hånden hans rundt halsen på Van Persie?

Lenke til kommentar

Kvelertak du, det var et pysete lite grep. Alt for strengt med rødt.

 

Og det første kule til RvP, helt rett det også. Rett etter en konfrontasjon oppsøker han spilleren og dytter han rett ned, det stinket hevnaksjon laaaang vei.

 

Hvem har klaget på det første gule til RvP?

Lenke til kommentar

Haha, kortet til Puyol ifjor er klart. Uansett om han ser på ball eller ikke, hekter han Fabregas, og stter han ut resten av sesongen i samme sleng.

tRVP gir Alves en "kjærlig" berøring på kinnet, og Alves gjør det meste ute av det for å få han sendt av. Som resten av Barca gjor i hele går. Tror bare jeg så en person på Barca som ikke la seg med engang en eneste Arsenal spiller var i nærheten, og det var faktisk Messi. Xavi sin på Wilshere var spesielt kvalmende.

 

Hadde ikke RVP vært en forbanna, stokk dum idiot hadde han mest sannsynelig ikke vært utvist. Det var mange stygge taklinger fra begge lag, også fra Wilshere som hvertfall gikk inn med knottene på Abidal en gang, Alves var spesielt stygg, men at han er en klyse er ikke noe nytt. Har ikke særlig sansen for store deler av Barca laget heller. Jeg synes Arsenal forsvarte seg greit, men marginalt og det kunne blitt mye verre enn det ble.

 

Jeg hadde virkelig håpet at Arsenal kunne klare det og ble forbannet over førstetoucen til Bendtner, men det som er verre er de Arsenal-supporterene som nekter å godta at de rett og slett ble skostørrelsen for små i går.

 

Om RvP hørte fløyten eller ei, er umulig for oss å vite, personlig tror ikke jeg det, siden det er ingenting som tyder på det og det er nok de fleste enig - men RvP er en luring. Et utrolig strengt og unødvendig kort er det uansett-

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uansett om han hørte fløyten eller ikke, er det latterlig dømming da skuddet skjer rett etter avblåsingen. Her er dommeren nødt til å bruke fornuft: 90k mennesker som roper og hyler, pluss at Van Persie er i løpet og konsentrerer seg om skuddet i det avblåsningen skjer.

 

Og det er jeg hundre prosent enig i, og selvfølgelig er det noe som endrer kampen drastisk. 10 mann mot Barca på Camp Nou er hardt.

Lenke til kommentar

Hvordan kunne RVP ikke skyte der, selv om han hadde hørt fløyta? Det gikk ET sekund fra fløyta gikk til han avslutta. Om han skulle stoppet der så hadde det sannsynligvis endt opp i strekkskade eller noe lignende da han måtte stoppe opp i fart mens han allerede var igang med skuddbevegelsen.

Lenke til kommentar

Hvordan kunne RVP ikke skyte der, selv om han hadde hørt fløyta? Det gikk ET sekund fra fløyta gikk til han avslutta. Om han skulle stoppet der så hadde det sannsynligvis endt opp i strekkskade eller noe lignende da han måtte stoppe opp i fart mens han allerede var igang med skuddbevegelsen.

 

Det gikk 1.8 sek etter min klokke, jeg prøver bare å se det fra dommerens synspunkt, men er enig med deg.

Lenke til kommentar

Å vinne fortjent er veldig oppskrytt.

 

Tror ikke jeg kan være mer uenig. Det å vinne fortjent er så enormt mye bedre enn å vinne ufortjent. Det laget som prøver å angripe får vi sympati hver gang, prøver man å forsvare seg til en seier så kan man like gjerne droppe å vinne etter min mening. (Gjelder selvsagt i ekstreme tilfeller som i dag)

 

Og, du skal godt få lov til å mene hva du vil. Men hvis du ser laget ditt spille shit hele sesongen men likevel vinner hver kamp 1-0 etter en kontring og et skudd, er det like bra som å se mange mål, fine prestasjoner osv i hver kamp? Ser jo for underholdnings sin del, og ikke for trofene, selv om det slevsagt er en bonus.

 

Jeg vil se Manchester United vinne. Det er god underholdning for meg.

 

Men det er ikke helt hva jeg mener. Poenget mitt er at det er målene som teller. Ikke spillestilen. Arsenal ble utspilt gjennom hele kampen. Alikevel var de et mål unna å gå videre. Hadde Arsenal puttet på slutten så er det ingen som kan komme med at de synes bedre om fotballen Barca spiller eller at Barca var best osv. Arsenal hadde gått videre.

Lenke til kommentar

Uansett om han hørte fløyten eller ikke, er det latterlig dømming da skuddet skjer rett etter avblåsingen. Her er dommeren nødt til å bruke fornuft: 90k mennesker som roper og hyler, pluss at Van Persie er i løpet og konsentrerer seg om skuddet i det avblåsningen skjer.

 

Og det har litt å si at selve skuddet kommer litt før handlingen. Man bestemmer seg i et tiendedels sekund og da skyter man selv om man kanskje hørte fløyten rett før. Det er vane.

Lenke til kommentar

Jeg driter i om han hørte fløyta eller ikke, han blåser den ikke på tribunen for å spare tid eller hindre rask igangsetting. Alle spisser i hele verden liker å få avsluttet, om enn bare for sin egen del. Dette skjer hver jævla kamp uten at noen får gult. Å vise noen ut for det i en kamp som denne, det er helt bak mål. Jeg irriterer meg fortsatt, han ødela faen en stor fotballkamp.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...