Gå til innhold

CL: 8.3.2011 Barcelona - Arsenal


Urmaker

Anbefalte innlegg

Uansett jevner dommeravgjørelsene seg ut med tiden

Det der er det verste utsagnet jeg vet om. Det er snakk om cupspill der dommerfeil ofte er direkte avgjørende, og selv om det er snakk om seriespill jevner det seg ikke ut over en sesong.

 

Jepp. Derfor forstår jeg ikke hvorfor ikke dommerfeilene i forrige kamp ble diskutert.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uansett jevner dommeravgjørelsene seg ut med tiden

Det der er det verste utsagnet jeg vet om. Det er snakk om cupspill der dommerfeil ofte er direkte avgjørende, og selv om det er snakk om seriespill jevner det seg ikke ut over en sesong.

Stemmer. Folk har vanskelig for å forstå grunnleggende statistikk, dessverre. Slikt jevner seg ut over tusener av kamper. Så det er forsåvidt riktig at ting jevner seg ut på lang sikt. Men 2 kamper, eller 38, for den saks skyld er ikke på lang sikt i statistisk sammenheng.

Lenke til kommentar

Uansett jevner dommeravgjørelsene seg ut med tiden

Det der er det verste utsagnet jeg vet om. Det er snakk om cupspill der dommerfeil ofte er direkte avgjørende, og selv om det er snakk om seriespill jevner det seg ikke ut over en sesong.

 

Det er det verste utsagnet du vet om? Ok, straffe til Barcelona i første kamp, i tilegg et mål. Nå rødt kort til Arsenal. Det er ikke at avgjørelsene jevner seg ut?

 

Legg også merke til "tiden", noen sesongen går ting med deg, andre mot deg. Helt greit å være sur over avgjørelsen, men se på hva som har gått med Arsenal også.

Lenke til kommentar

For en latterlig opptreden av Busacca. Tenk at en kamp skal bli avgjort på en slik latterlig avgjørelse. Dreper kampen fullstendig, og Arsenal har selvsagt ingen sjanse. Barcelona dreper kampen fullstendig med sitt drepende kjedelig spill, og gjør alt de kan for å padde opp sin egen accuracy-stats. Nok en gang gjør dommerne i CL sitt beste for å hjelpe gullguttene til UEFA videre...

 

Fabregas burde vært benket. Ikke har han psyken til å spille på sin mentale hjemmebane, og ikke fortjener han det kapteinsbindet. For en elendig prestasjon. Banens dårligste sammen med Rosicky.

 

Jeg hadde pdd byttet ut hele sentralmidtbanen til Utd for Jack Wilshire alene. En spiller etter mitt hjerte, og Arsenals fremtidige kaptein.

 

Fantastisk innlegg og er 100% enig.

Lenke til kommentar

Klart det er kjipt at van persie fikk rødt kort, når det ikke skulle vært det. Men husk nå på at Barca ble snytt for både mål og straffe på Emirates, og de ble snytt for straffe i første omgang i dag. Skylde på dommeren hjelper ikke, hvis alt hadde blitt dømt riktg i de to kampene her, så hadde Arsenal fortsatt blitt slått ut. Det beste laget gikk helt korrekt videre.

Endret av minigrill
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Barcelona dreper kampen fullstendig med sitt drepende kjedelig spill, og gjør alt de kan for å padde opp sin egen accuracy-stats.

Enig i resten av innlegget, men ikke denne delen. På tross av at jeg mener Barca fortsatt er vanvittig overvurderte med tanke på underholdningsverdi. Men i dag var Barca angrepsvillige. Det var lite dassing i forsvar uten fremdrift, slik de ofte har gjort før. I den grad de er kjedelige i dag, er det fordi de er helt ekstreme i gjenvinningsfasen og gjør kampen veldig enveiskjørt, noe som er kjedeligere enn åpne kamper. Synes likevel man knapt kan klage på at de er så dyktige. Det er Arsenal sin feil at de ikke klarer å skape mer.

 

Det som er drittkjedelig er når Barca blir alt for omstendelige og hviler med ballen i laget. Det er sovemedisin. I dag trengte de scoring gjennom store deler av kampen, og var ganske gjennombruddshissige.

Å vinne fortjent er veldig oppskrytt.

Enig.

Endret av Geir M
Lenke til kommentar

Å vinne fortjent er veldig oppskrytt.

 

Tror ikke jeg kan være mer uenig. Det å vinne fortjent er så enormt mye bedre enn å vinne ufortjent. Det laget som prøver å angripe får vi sympati hver gang, prøver man å forsvare seg til en seier så kan man like gjerne droppe å vinne etter min mening. (Gjelder selvsagt i ekstreme tilfeller som i dag)

 

Og, du skal godt få lov til å mene hva du vil. Men hvis du ser laget ditt spille shit hele sesongen men likevel vinner hver kamp 1-0 etter en kontring og et skudd, er det like bra som å se mange mål, fine prestasjoner osv i hver kamp? Ser jo for underholdnings sin del, og ikke for trofene, selv om det slevsagt er en bonus.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har nå sittet å lest innlegg her inne i rundt 40 minutter så jeg glemmer sikkert mye, og siden det begynner å bli seint minimerer jeg litt det jeg skal skrive.

 

Først og fremst så snakker jo alle om det røde kortet, som ja var helt forbanna latterlig og skulle aldri blitt gitt. Så mener enkelte at det ikke hadde noe å si for kampen, og maser konstant om stattestikker, but here's a funny fact cpt. obvious: Barca hadde kanskje 2-3 mål sjangser før RvP ble utvist, bare de første 15 minuttene etter han ble utvist hadde de mer enn jeg kan telle på en hånd + 2 mål. Har det ingenting å si? Spille 10 mot 11(12) mot Barca er en nesten umulig oppgave, og i tillegg har de ingen sjangs til å score igjen. Arsenal gjor tingene sine bra/ok i første omgang og holdt seg til planen, noe som innbar mye ball for barca, men det funket, til en viss grad. Måtte en forsvarstabbe til for å få mål (også en vanvittig prestasjon av verdens beste fotball spiller).

 

Også alt snakket om fortjent seier. Greit, Barca har vert bedre over to kamper, men om keeperen vår har en sinnsyk bra kamp og holder oss inne i gamet blir det da ufortjent? Keeperen er like mye spiller som noen andre. Blir som å si at vist Rooney har en sinnsyk kamp, der motstanderen har ballen mer og har flere sjangser, og putter 3 mål så United vinner så er det ufortjent. Blir helt feil å snakke om fortjent eller ufortjent så lenge det ikke er noe som ikke spillerene kan klandres for. Hvem som spilte best er en helt annen diskusjon, som alle her inne er enige med.

 

Statestikker er for tapere var det en som sa her inne, og det stemmer helt utrolig bra. Jeg syter og klager når Arsenal valser over lag og ikke klarer å putte, men sånn er fotballen. Statestikker har INGENTING å si.

 

Er sikkert veldig mye mer jeg skulle si, men er redd det blir usakelig pga. sinne. En ting kan vi alle være enige om: det er kanskje den dommer avgjørelsen jeg noen gang har sett med mine egene øyner som har vært den dummeste. Det kan forsvares når du ikke ser situasjonene, men når du regelrett driter i buksene å ikke bruker hode i en situasjon du har helt fullstendig kontroll over og vet alt som skjer da skal du bli skudt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tilbake nå, og rimelig forbanna. Ikke nok med at dommeren sender av RVP som er helt idiotisk, men han blåser som en forbanna idiot i hele jævla kampen. Hvor var korta til Barca? For de var langt ifra noen jævla engleunger ikveld. Vi var heller ikke, men vi fikk kort som faen. Hva hadde skjedd om Abidal ble utvist på 0-0? Noe han helt klart skulle. Fittedommer. Det jeg ikke klarer å unngå å tenke på er hvor jævla fort dommeren gav RVP det røde, ikke tvil engang. Så ut som om han leita etter ei unnskyldning for å sende han av, helt på trynet. Dømmer han noensinne i en offisiel kamp igjen er det en skandale av dimensjoner. RVP har helt rett i det han sier etter kampen, rett og slett herlig at folk endelig går ut mot dommerene! Ja, Barca ble snytt for en straffe i første omgang, men jeg tar heller den imot om det hadde betydd at Abidal ble utvist, Barca fikk korta de skulle ha og at RVP ikke ble sendt av. Som Arsenal supportere får hørt hele jævla tiden av resten av England, statistikk er ikke alt og man må faktisk score. Blandt annet av deg G Necromancer etter 0-1 på Emirates til dere. Latterlig at du endrer mening nå, som det ikke går i favør til laget ditt.

 

Vi fortjente ikke å gå videre totalt sett, men alt i fotball er ikke fortjent. Barca skapte heller ikke 1021023123012 sjangser før RvP ble utvist, og selv om Villa hadde 2 store så forsvarte vi oss bra og kompakt. Stolt av gutta for jobben de la ned, vi har aldri vært et lag som er flinke på slikt, så innsatsen idag er definivt godkjent. Jeg tror heller ikke vi hadde blitt lekk bak med RVP på banen, hver jævla gang vi vant ballen etter han forsvant av fikk Barca den tilbake med engang, greit nok at det var temmelig likt før han forsvant, men da hadde vi muligheten til å lempe den til han og fjerne noe av presset for et par sekunder slik at vi fikk organisert oss igjen, noe vi gjorde veldig bra. Uten muligheten til å bli kvitt et konstant press av Barcelona er det umulig å gå videre for oss. Vi er ikke et lag som Inter var ifjor, som var designet for slike kamper. Vi stilte uten et eneste naturlig anker idag, faktisk er alle våre 3 midtbane spillere veldig offensive av natur, og det er jævla bra gjort holde oss så kompakte som vi gjorde så lenge mot Barca når man tenker på hvor offensive vi er av natur.

Kampen på Emirates ble Barca aldeles ikke snytt for straffe, tull fra en ende til en annen. Arshavin KAN IKKE ha hånda på et annet sted enn det han har og så lenge hånda er i naturlig posisjon skal det ikke blåsest. Umulig å spille uten hender. Målet til Barca er tvilsomt, og jeg husker blant annet at studioet til ITV motbeviste at målet var onside pga noe regelrytting, men den skal fremdeles godkjennes, greit nok. Totalt sett over 2 oppgjør var det vi som tapte mest på dommeren ikke Barca, og idag ble alt vi hadde av muligheter ødelagt. Selv om vi faktisk fikk en på tampen alikevel, men Bendtner må absolutt ha ballen på høyre, og Mascherano gjør et utrolig returløp.

 

Barca er utrolig gode og kommer nok til å toppe CL ved sesongslutt, men idag ble vi snytt, selv om vi ble dominert. Inter ble dominert ifjor, men gikk fortjent videre. Det er på tide at folk lærer seg at det går an og spille en annen stil en 100% offensivt, spesielt Chelsea supporteren her i tråden, som heier på et lag som har basert seg på defensivt spill LENGE.

 

Latterlig holdning på mange her inne, som ikke klarer å forstå at dommeren avliver enhver sjangse vi hadde.

 

Hele laget utenom Cesc får egentlig godkjent i dag, Bendtner også når jeg tenker meg om. Vi kan gjøre lite annet en det vi gjorde idag når man møter et så jævla godt lag.

 

Til dere som hovedsaklig følger noe annet en engelsk fotball, argumentet om anglofile nordmenn er gammelt og oppbrukt. Dessuten eier det lite snev av sannhet, det blir bare slengt rundt hver gang noen av de som følger engelsk fotball sier noe dere ikke er enige i.

Hilsen Big Tone, som sannsynligvis ikke glemmer denne kampen før jeg dør. Denne kampen skal jeg fortelle unga mine om, jeg skal oppfostre bitre Barca hatere.

  • Liker 8
Lenke til kommentar

Fint innlegg Tone. Tror du oppsummerer fint det mange Arsenalfans synes om kampen. Jeg så kampen med min kamerat som er Poolfan og han synes også dømmingen i dag var totalt latterlig.

 

Vi må bare håpe på at gutta mobiliserer og gir Man U skikkelig kamp på lørdag og i PL generelt.

 

EDIT: Jeg er forøvrig stolt over innsatsen til 90.9% av spillerene i dag. De viser fremgang fra i fjor, noe som er bra. At man ryker ut mot Barcelona er ikke noe å skamme seg over. De er et bedre lag, men Arsenal gav aldri opp. Med 3-2 hadde de vært videre, men klart det blir vanskelig (umulig) med 10 man.

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Statistikk er ikke alt og man må faktisk score. Blandt annet av deg G Necromancer etter 0-1 på Emirates til dere. Latterlig at du endrer mening nå, som det ikke går i favør til laget ditt.

 

Har aldri sagt at statistikk er alt. Men den kan si MYE, og her var den sinnsykt mye større enn i kampen mot Newcastle. Der hvor Barca kom seg igjennom gang på gang klarte forsvaret til Newcastle å demme opp gang på gang på gang på gang. Fabregas ble usynliggjort av Tiote. Hadde Arsenal spilt like bra defensivt i dag som Newcastle da gjorde hadde de fjortjent å gå videre. Om man ser bort ifra dommerfeilene i forrige kamp da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har aldri sagt at statistikk er alt. Men den kan si MYE, og her var den sinnsykt mye større enn i kampen mot Newcastle. Der hvor Barca kom seg igjennom gang på gang klarte forsvaret til Newcastle å demme opp gang på gang på gang på gang. Fabregas ble usynliggjort av Tiote. Hadde Arsenal spilt like bra defensivt i dag som Newcastle da gjorde hadde de fjortjent å gå videre. Om man ser bort ifra dommerfeilene i forrige kamp da.

 

Arsenal spelte bra defensivt fram til utvisinga. Dei gjorde faktisk det. Barcelona hadde ballen mykje, men skapte få klare målsjansar. Det var først etter utvisinga det for alvor byrja å strøyme på med sjansar, og (skot)statistikken er veldig farga av kva som skjedde frå og med det raude kortet, tør eg påstå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...