Gå til innhold

CL: 8.3.2011 Barcelona - Arsenal


Urmaker

Anbefalte innlegg

Er du virkelig fornøyd med Arsenal de første 70 minuttene? Eller laget generelt etter denne kampen?

 

Jeg er fornøyd med laget før utvisningen. Forsvarer seg veldig bra helt frem til det første målet, når vi trenger et mål spiller vi bra og får pressa inn et selvmål. Det er umulig å forsvare seg eller angripe med 10 mann mot dagens Barcelona, så når RvP blir utvist er kampen død.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Er du faen blind ?! Arsenal gikk ut defansivt og gjorde det greit de første 70 min ca. Slapp inn ett mål, og skorte ett. Ja, de ble rundspilt, men so fucking what!!?? De skorte mål, og lå an til avansement. Men hva skjedde etter 70 min ? Husker du det ?!!

Om du synes tosifret 100% sjanser til barca er greit, så OK. Trodde dog arsenal hadde høyre standard enn det. Og ikke tro at arsenal var solide de første 70. Barca skapte sjanse på sjanse hele kampen igjennom.

Det var da ikke tosifret 100% sjangser til Barca etter 70 minutter ? ( Ja, 70 min, resten av kampen ble ødelagt av dommeren). Da har vi hvertfall forksjellige definisjoner på 100% sjangser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Forsvaret seg bra? Jeg må ha sett på en annen kamp. For den kampen jeg så hadde Barca sjanse på sjanse på sjanse på ect.

 

En MEGET god Almunia, arsenals beste gjorde at det ikke ble mer enn 3 mål imot.

Endret av Slettet-D7I5Gr2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Forsvaret seg bra? Jeg må ha sett på en annen kamp. For den kampen jeg så hadde Barca sjanse på sjanse på sjanse på ect.

 

En MEGET god Almunia, arsenals beste gjorde at det ikke ble mer enn 3 mål imot.

Du så nok en annen kamp ja...

Lenke til kommentar

Er du virkelig fornøyd med Arsenal de første 70 minuttene? Eller laget generelt etter denne kampen?

 

Jeg er fornøyd med laget før utvisningen. Forsvarer seg veldig bra helt frem til det første målet, når vi trenger et mål spiller vi bra og får pressa inn et selvmål. Det er umulig å forsvare seg eller angripe med 10 mann mot dagens Barcelona, så når RvP blir utvist er kampen død.

 

Heilt einig. Fram til og med utvisinga hadde Barca 3 store sjansar, og det inkludert målet. Dei kan ha så mykje ball dei vil, sentre så mange pasningar dei vil, men stort sett var det kun halvfarlige forsøk frå dei fram til utvisinga. Arsenal gjekk til slutt opp i liminga, men det er jo heilt klart at utvisinga hadde ein enorm innverknad på kamputfallet.

Lenke til kommentar

Hadde David Villa vært pittelitt mer presis i avslutningen, hadde det stått 3-0 før Van Persie røk ut. Arsenal spilte ikke særlig bra defensivt heller, og Barcelona fikk mange sjanser på å avgjøre. Almunia og Djourou holdt laget sammen, men Kos gjorde masse rart, mens Clichy var litt all over the place noen ganger.

Lenke til kommentar

MATCH STATS
Birmingham	Chelsea
Shots (on Goal)	3(1)	31(9)
Time of Possession	38%	62%
Saves	        9	0

Hvem vant denne kampen? Birmingham! Og de vant fortjent.

Tror ikke du så kampen.

Antyder du at Birmingham ikke vant fortjent? Hvis ja, hvorfor?

 

Klart jeg så kampen.

Lenke til kommentar

Forsvaret seg bra? Jeg må ha sett på en annen kamp. For den kampen jeg så hadde Barca sjanse på sjanse på sjanse på ect.

 

En MEGET god Almunia, arsenals beste gjorde at det ikke ble mer enn 3 mål imot.

Spesielt i første omgang syns jeg Arsenal var strukturerte og flinke i forsvarsleddet. Ganske likt Inter på Camp Nou i fjor. Barca eide ballen, men kom vel ikke til mer enn en grei sjanse før målet?

Lenke til kommentar

Skjønner godt at Arsenal-folka er bitre, jeg. Det var ikke en jevn kamp, og Barca var fullstendig overlegne. Likevel er resultatet jevnt, og hvem vet hva som hadde skjedd hvis dommeren ikke hadde vært på Barcas side i dag. Kunne fort blitt et (meget ufortjent) avansement for Arsenal.

 

Det andre gule kortet på Persie må være noe av det mest retarderte jeg noensinne har sett av en fotballdommer. En ting er å se feil i en vanskelig situasjon. En annen ting er å se feil i en åpenbar situasjon. Begge deler kan tilgis når det skjer en gang i blant, men å vise at du har NULL forståelse ved å observere nøyaktig hva som skjer og likevel drite seg så fullstendig ut, det er rett og slett utilgivelig. Det er så lavt som man kan komme. Mangelen på fotballforståelse, eller generell tankevirksomhet er jo total.

Endret av Geir M
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2

Dommertabben var unektelig større i denne kampen, enn den forrige.

 

Dommertabben var unektelig større i denne kampen, enn den forrige.

Lenke til kommentar

MATCH STATS
Birmingham	Chelsea
Shots (on Goal)	3(1)	31(9)
Time of Possession	38%	62%
Saves	        9	0

Hvem vant denne kampen? Birmingham! Og de vant fortjent.

Tror ikke du så kampen.

Antyder du at Birmingham ikke vant fortjent? Hvis ja, hvorfor?

 

Klart jeg så kampen.

 

Du får opprette en egen tråd om du vil diskutere videre. I mellomtiden tar jeg en redknapp: "One of those days".

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dommertabben var unektelig større i denne kampen, enn den forrige.

 

Dommertabben var unektelig større i denne kampen, enn den forrige.

 

Feilaktig annulering og straffe som aldri ble blåst på? Vil nå si det er greie situasjoner. Uansett jevner dommeravgjørelsene seg ut med tiden, men enkelte her inne har et personlig korstog mot Barcelona og klarer ikke se nøytralt på ting.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Barcelona gikk fortjent videre, skal ikke si noe på det.

 

Arsenal var heldige med utligningen mtp at de ikke hadde skapt noe før i kampen,

men når du er Arsenal-supporter og får en utligning som gjør at laget i øyeblikket er videre, samt ser at laget begynner å få til bittelitt fremover så er det utrolig kjipt når RvP blir utvist på tragisk vis. Det kunne fortsatt ha gått rett til helvete med RvP på banen, men når man er en supporter så vil man jo henge seg opp i at "det kunne kanskje ha gått annerledes". Sånn er det bare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...