Gå til innhold

CL: 8.3.2011 Barcelona - Arsenal


Urmaker

Anbefalte innlegg

Ja det var jo akkurat det jeg sa eller hva? Slutt å trekk konklusjoner ut av ingenting.

 

Det som faktisk ER imponerende er at Barcelona ikke scorer mer enn tre mål men den statistikken. På slutten av dagen er det målene som gjelder. Om du har 1000 fullførte passninger, og en treffprosent rett under 100, hjelper det lite hvis stillingen tilsier noe annet.

 

I dag var det overkjøring og statistikken sier det samme. Ingen nekter for det. Men å hype opp statistikker som bevismateriale, synes jeg generelt sett ikke sier noe om kvalitetene i laget. Husk på at sist kamp endte 2-1 til Arsenal med en ganske overlegen statistikk til Barcelona.

 

Trakk ingen konlusjon. Spurte deg et spørsmål. Synes det er merkelig og ikke bry seg om en slik oppsiktsvekkende statestikk. Den viser et meget bra bilde av kampen i dette tilfellet.

Ok da svarer jeg på spørsmålet ditt før jeg fortsetter: Nei jeg sier ikke at statistikken lyver. Men den gir ikke alltid et reelt bilde av kampen. I dag gjorde den det. Dessuten svarer jeg på en påstand du har dratt frem fra ingenting, jeg sa bare at jeg ikke brydde meg om statistikk. Så selv om du er diskusjonskåt lar vi den hvile der.

 

Jeg, og alle andre som har fulgt oppkjøringen til denne kampen var fullstendig klar over at statistikken kom til å peke Barcelonas vei med god margin. Planen var å ligge 60% i forsvar, og forsøke å nekte Barcelona scoring. Det fungerte ikke, inntil lyset åpnet seg med en scoring, der vi igjen like etterpå mistet sjansen vår med en feilaktig utvisning. Etter det hadde vi ikke annet valg enn å ligge lavt og håpe på kontringer, og 10 mot 11 i en kamp som dette er kamikaze.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Likefullt 100% fortjent avansement, som jeg er ganske sikker på ville skjedd, uansett om dommer hadde gjort en perfekt kamp.

Uansett hvor store favoritter Barca var før kampen blir det der uansett bare spekulasjoner. Arsenal kom til Camp Nou for å rane Barca for et avansement. Corneren kom og vi fikk et mål. Ranet var virkelig i gang. Det er klart det går en frustrasjon i laget når van Persie blir utvist av den mest tåpelige grunn noen sinne noen få minutter senere. Deretter går det en faen i Barca som kjører på som aldri før og Arsenal mister piffen når de innser at det blir utrolig tøft med bare 10 mann.

Lenke til kommentar

Man deler ikke ut poeng for gode stats.

 

Nei, men når Arsenal har 0 skudd så er dette et tegn på at man ikke var så alt for nære mål. Set bortifra Bendter sin sjanse.

Noe som fort kunne holdt til videre avansement.

 

MATCH STATS
Birmingham	Chelsea
Shots (on Goal)	3(1)	31(9)
Time of Possession	38%	62%
Saves	        9	0

Hvem vant denne kampen? Birmingham! Og de vant fortjent.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

De gikk vel ut på banen for å bli rundtspilt. Det så i hvert fall slik ut.

Gidder ikke komme med noe saklig svar på et så tragisk innlegg.

 

Nå må du våkne her. Du argumenter med at arsenal hadde en kampplan, og den inneholdt verken mye ballinnhav eller skudd på mål. Greit nok, men uansett hva den planen gikk ut på, gikk den rett i dass. Dere ble rundtspilt av et bedre lag.

Er du faen blind ?! Arsenal gikk ut defansivt og gjorde det greit de første 70 min ca. Slapp inn ett mål, og skorte ett. Ja, de ble rundspilt, men so fucking what!!?? De skorte mål, og lå an til avansement. Men hva skjedde etter 70 min ? Husker du det ?!!

Lenke til kommentar

Ingen som engang har NEVNT at vi fortjente å vinne. Frustrasjonen ligger i en hårreisende feilvurdering. Og da ikke en uklar straffesituasjon, men en hendelse som alle med litt innsikt i fotball ville latt passere.

Jeg har ikke nevnt at noen av dere mente dere fortjente å vinne heller så ikke forsøk å si ting jeg ikke har skrevet. Jeg nevte at dere ikke fortjente å vinne, dere ble rundspilt av Barcelona, og da ser jeg ikke poenget med å klage over en dommeravgjørelse.

Jeg har aldri sagt at du har sagt det. Jeg bare statuerer fakta.

 

Poenget er jo selvsagt at når vi leder sammenlagt og har en mulighet til å løfte spillet, fikk vi en knekk som gjorde at strategien mislyktes, og vi måtte ned og forsvare igjen. Dette ødela mulighetene våre, ikke nødvendigvis seieren.

Lenke til kommentar

Creedence:Er du virkelig fornøyd med Arsenal de første 70 minuttene? Eller laget generelt etter denne kampen?

 

Håpløst rødkort, vansklig å spille med en mann mindre, men det hjelper ikke når Arsenal ikke får til noe som helst. En meget god keeper stoppet store siffre idag.

Endret av Danielzu
Lenke til kommentar

Du beskriver det jo med et ran. Kan da umulig ha vært Arsenal som fortjente det da. Jeg snakker selvfølgelig om fortjent i den forstand om fotball hadde vært rettferdig, for Barcelona var det beste laget over disse 2 matchene.

Jeg driter i hvem som fortjente det. Alle visste hvilket lag som ville dominere statsene denne kampen etter hva vi såg skjedde på Emirates. Vi hadde muligheten til å gå videre, og jeg tror vi hadde klart det hadde det ikke hvert for utfallene som jeg nevnte i sted av utvisningen.

Lenke til kommentar

Ja, så hvorfor kommenterer dere ikke på det Abidal gjør der da? Dere som sier at dommeren ikke ødela kampen og Arsenal ble eid blablalbalblalba, kommenter på dette bildet da?

http://cache.daylife.com/imageserve/0gu58901ZRcHC/x610.jpg

 

?... Thought so. Fucking shit referee. Og det er ingen tvil at dommerne i Europa alltid vil at lag som Barca skal gå videre, og ikke Chelsea/Arsenal/Utd. Bare se på Chelsea - Barca semi-finalen fra et par år siden. Og det at Inter fikk rødt kort tidlig mot Barca i fjor osv.

Lenke til kommentar

Er du faen blind ?! Arsenal gikk ut defansivt og gjorde det greit de første 70 min ca. Slapp inn ett mål, og skorte ett. Ja, de ble rundspilt, men so fucking what!!?? De skorte mål, og lå an til avansement. Men hva skjedde etter 70 min ? Husker du det ?!!

Om du synes tosifret 100% sjanser til barca er greit, så OK. Trodde dog arsenal hadde høyre standard enn det. Og ikke tro at arsenal var solide de første 70. Barca skapte sjanse på sjanse hele kampen igjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er du virkelig fornøyd med Arsenal de første 70 minuttene? Eller laget generelt etter denne kampen?

Arsenalfans var fornøyde så lenge vi hadde mulighet for avansement. Er det i det hele tatt noen som trodde på finspill fra Arsenal i dag?

Alle her gir langt faen i om vi hadde 1% ballinnhav, så lenge vi gikk videre. Det var forsovet også strategien.

Lenke til kommentar

Ja, så hvorfor kommenterer dere ikke på det Abidal gjør der da? Dere som sier at dommeren ikke ødela kampen og Arsenal ble eid blablalbalblalba, kommenter på dette bildet da?

http://cache.daylife.com/imageserve/0gu58901ZRcHC/x610.jpg

 

?... Thought so. Fucking shit referee. Og det er ingen tvil at dommerne i Europa alltid vil at lag som Barca skal gå videre, og ikke Chelsea/Arsenal/Utd. Bare se på Chelsea - Barca semi-finalen fra et par år siden. Og det at Inter fikk rødt kort tidlig mot Barca i fjor osv.

 

Nok et tegn på at dommeren hadde på seg barca drakt, skulle jo nesten tro at han spilte for de i kveld! Var vel like før han hoppet inn i feltet sammen med de andre barca spillerne og prøvde å heade ballen på mål!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Er du virkelig fornøyd med Arsenal de første 70 minuttene? Eller laget generelt etter denne kampen?

Regner med at mente meg...

 

Og nei, jeg er var ikke fornøyd med de første 70!. Men det sto 1-1! Og vi lå an til avansement. Det irriterer så jævlig med slike dommeravgjørelser. Det ødelegger jo kampen totalt.

Lenke til kommentar

Ja, så hvorfor kommenterer dere ikke på det Abidal gjør der da? Dere som sier at dommeren ikke ødela kampen og Arsenal ble eid blablalbalblalba, kommenter på dette bildet da?

http://cache.daylife.com/imageserve/0gu58901ZRcHC/x610.jpg

 

?... Thought so. Fucking shit referee. Og det er ingen tvil at dommerne i Europa alltid vil at lag som Barca skal gå videre, og ikke Chelsea/Arsenal/Utd. Bare se på Chelsea - Barca semi-finalen fra et par år siden. Og det at Inter fikk rødt kort tidlig mot Barca i fjor osv.

 

Seriøst, hva er galt. Hva med målet og straffen Barca skulle hatt i den første kampen. Du er det beste eksemplet på en anglofil person som ikke klarer å se fotball nøytral.

Endret av Teipball
  • Liker 2
Lenke til kommentar

MATCH STATS
Birmingham	Chelsea
Shots (on Goal)	3(1)	31(9)
Time of Possession	38%	62%
Saves	        9	0

Hvem vant denne kampen? Birmingham! Og de vant fortjent.

Vennligst ikke bring opp den kampen der igjen. Jeg har fremdeles mareritt ang. Foster.

Kan godt sitere den en ekstra gang, bare for deg =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...