Gå til innhold

CL: 8.3.2011 Barcelona - Arsenal


Urmaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Alle vet jo at stats og sånt passet Barca, og etter Arsenal vant første kampen 2-1 så visste jo ALLE at det skulle bli sånn. De klarte å fikse 1-1, og hadde en svææær sjanse etter det med 11v11. Dommeren ødela kampen og det er ikke noe mer å si enn det.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kampen mot Chelsea blir helt irrelevant. Hadde Barcelona fått straffen og mål på Emirates hadde de hatt et mye bedre utgangspunkt, og kampen hadde blitt helt annerledes. Barca som klubb kan da ikke lastes for dommertabber

Nei, jeg bare sier at det er ikke første kampen jeg ser som de har hellet med seg. ;)

Forrige kamp så jeg ikke, så kan hende Arsenal hadde flaks der.

Lenke til kommentar

Alle vet jo at stats og sånt passet Barca, og etter Arsenal vant første kampen 2-1 så visste jo ALLE at det skulle bli sånn. De klarte å fikse 1-1, og hadde en svææær sjanse etter det med 11v11. Dommeren ødela kampen og det er ikke noe mer å si enn det.

Perfekt oppsummert. Støtter denne fult ut. TAKK

Lenke til kommentar

At Arsenal hadde 0 skudd på mål i en kamp er noe man virkelig skal bry seg om igrunn.

 

Vi forsvarte en ledelse. Vi trengte ikke å angripe. At en av våre beste spillere blir kasta ut av kampen nesten uten lovlig grunn er noe man virkelig skal bry seg om igrunn.

Endret av Vestaa
  • Liker 1
Lenke til kommentar

At Arsenal hadde 0 skudd på mål i en kamp er noe man virkelig skal bry seg om igrunn.

 

+1

 

Og de var ikke akkurat bunnsolide bakover heller.

Hva er det dere ikke skjønner med at Arsenal ikke gikk ut på banen idag for å vinne VM i ballbesittelse og skuddforsøk? Herre jemini ta en titt på tc47 sitt innlegg over her.

Lenke til kommentar

Først og fremst, synd at kampen skal bli ødelagt av dommertabber. Barcelona snytt for straffe, men ellers blir Arsenal straffet ganske grundig av dommeren. RvP skulle aldri i verden vært utvist, og det er helt håpløst av dommer å gi rødt der. Hadde det vært hans første gule hadde det fortsatt vært helt latterlig.

 

Men. Barcelona er det helt klart beste laget her, og det ville vært ufortjent om Arsenal hadde gått videre. 0 avslutninger på mål fra Arsenal, og bare et selvmål de hadde å komme med. Skuffende at Arsenal ikke stilte opp for å spille fotball i starten, for jeg hadde virkelig håpet at de kunne være med framover og fått en kamp lignende det vi hadde på Emirates.

 

Ellers er det helt latterlig med det Barcelona-hatet som pågår her. Av en eller annen grunn, er det Barcelonas feil, at Persie får rødt kort i denne kampen. Hva gjorde Messi galt? Hvorfor er han så stygg, annet enn at han spiller fantastisk for laget dere hater? Kan ikke skjønne noe særlig annet. Herlig førstemål, som få gjør etter han.

 

Ellers flaut å se på f.eks Dani Alves idag, ikke hadde han noen særlig god kamp, men mye klaging og ligging på bakken også. Nå var jo Wilshere og andre nede også, men ikke så mye som Alves & co. Barcelona var også usedvanlig dårlige til å avslutte angrepene sine, men framspillet var ofte outstanding.

 

Skuffende kamp i forhold til forventningene, godt hjulpet av en ræva dommer, som dreper kampen idet det kunne bli litt spenning, ved å vise ut Van Persie. Likefullt 100% fortjent avansement, som jeg er ganske sikker på ville skjedd, uansett om dommer hadde gjort en perfekt kamp.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

j7ukx5.jpg

 

 

Ganske pent.

Ja, hvis man gir bryr seg om stats.

 

For du mener statsene ljuger?

Ja det var jo akkurat det jeg sa eller hva? Slutt å trekk konklusjoner ut av ingenting.

 

Det som faktisk ER imponerende er at Barcelona ikke scorer mer enn tre mål men den statistikken. På slutten av dagen er det målene som gjelder. Om du har 1000 fullførte passninger, og en treffprosent rett under 100, hjelper det lite hvis stillingen tilsier noe annet.

 

I dag var det overkjøring og statistikken sier det samme. Ingen nekter for det. Men å hype opp statistikker som bevismateriale, synes jeg generelt sett ikke sier noe om kvalitetene i laget. Husk på at sist kamp endte 2-1 til Arsenal med en ganske overlegen statistikk til Barcelona.

Lenke til kommentar

Men det er rett og slett ikke poenget Ginecologo. Latterlig, måten denne kampen faktisk ble AVGJORT på. Og det skjedde når Arsenal NETTOPP hadde scoret og for alt vi vet, så hadde Arsenal hatt 8 skudd på mål og 10% mer possession hadde det blitt 11v11 etter 1-1 scoringen ut kampen; seriøst. Det er så dumt å fokusere og viste til stats nå etter det som skjedde med RVP utvisningen... man MÅ jo fokusere på det. Blir for teit, noe annet.

 

Trist dag.

Lenke til kommentar

At Arsenal hadde 0 skudd på mål i en kamp er noe man virkelig skal bry seg om igrunn.

 

+1

 

Og de var ikke akkurat bunnsolide bakover heller.

Hva er det dere ikke skjønner med at Arsenal ikke gikk ut på banen idag for å vinne VM i ballbesittelse og skuddforsøk? Herre jemini ta en titt på tc47 sitt innlegg over her.

 

De gikk vel ut på banen for å bli rundtspilt. Det så i hvert fall slik ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...