Gå til innhold

CL: 8.3.2011 Barcelona - Arsenal


Urmaker

Anbefalte innlegg

8.3.2011

20:45

Barcelona - Arsenal

 

(1-2)

 

805651-barcelona-arsenal.jpg

 

Da er tiden inne for returoppgjøret mellom Barcelona og The Gunners - to lag som begge er kjent for å spille offensiv fotball. Oppgjøret vil uten tvil trekke mye oppmerksomhet, ikke minst fra nøytrale tilskuere som håper på en god fotballkamp. Første kamp tok en brå vending da Arsenal klarte å snu 0-1 til 2-1, en prestasjon som beskrives som en av de største siden Arsenal inntok Emirates stadium. Mange venter en reprise av fjorårets overlegne Barcelona seier, da Messi scoret fire mål, etter at Arsenal først hadde overrasket med en tidlig scoring av Niklas Bendtner. Begge lag har spillere ute med skader. Barcelona har også Pique ute med suspensjon.

 

Forventet startoppstilling Arsenal:

 

Sczeszny

Sagna - Koscielny - Djorou - Clichy

Denilson - Fabregas -Wilshire

Nasri - Bendtner - Arshavin

 

Forventet startoppstilling Barcelona:

 

Valdes

Alves Busquets Abidal Maxwell

Xavi Mascherano Iniesta

Pedro Messi Villa

Endret av Urmaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-PJ426FqLv6

Blir ikke lett med Denilson på banen. Han greier jo ikke rette blikket fremover på banen. Når han i tilegg ikke greier og ta den defansive biten, kommer vi til og slite. Wilshere og Fabregas må greie og holde ballen i laget og senke tempoet til tider. Slik at vi ikke har konstant press mot oss i 90+. Så får vi satse på en kontring når vi har muligheten.

Lenke til kommentar

Jeg vil mye heller se Diaby istedenfor Denilson. Han er mye mer ballsikker. Han har hatt en dårlig sesong, og spilte elendig mot Barcelona ifjor, men jeg vet han har det i seg. Dessuten skal det lite til for å matche Denilsons prestasjon på lørdag.

Endret av Urmaker
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Laget jeg håper starter på tirsdag:

 

1299498441386635.jpg

 

Chamakh inn for Bendtner, men ellers ingenting uvanlig. Syntes Chamakh har vist positive tendenser i det siste og samtidig tilføyer han mye mer enn hva Bendtner gjør når det gjelder å holde ballen i laget og få andre medspillere "into play". Samtidig er han et arbeidsjern som jobber gjennom hele kampen og det kommer vi til å trenge mot Barcelona.

Lenke til kommentar

Chamakh over Bendtner? Røykt noe ulovlig eller? :p

 

Chamakh har en ting over Bendtner, og det er at han jobber hardt. Ellers nada. Teknikken er dårligere, fotballhodet er dårligere, avslutningene er dårlige, posisjoneringen er dårligere og han er dårligere på hodet. Starter Wenger med Chamakh imorgen blir jeg motløs.

Lenke til kommentar

Chamakh over Bendtner? Røykt noe ulovlig eller? :p

 

Chamakh har en ting over Bendtner, og det er at han jobber hardt. Ellers nada. Teknikken er dårligere, fotballhodet er dårligere, avslutningene er dårlige, posisjoneringen er dårligere og han er dårligere på hodet. Starter Wenger med Chamakh imorgen blir jeg motløs.

 

Har du røyket noe ulovlig? At Bendtner har bedre teknikk enn Chamakh er latterlig. Hver gang Bendtner tar ned en ball så ender han opp på halvlinja før han har kontroll. Chamakh derimot tar ned ballen temmelig ofte MED en forsvarsspiller i ryggen uten at han må løpe 20-30m før han får kontroll. Fotballhodet er temmelig jevnt med Bendtner, men dansken har en bedre pasningsfot. Avslutninger er som sagt Chamakh dårligere enn Bendtner på, men posisjoneringen og bevegelsene til Chamakh er langt langt ovenpå Bendtner, hvorfor tror du Nasri og våre andre midtbanespillere har scoret så mange mål tidligere i sesongen? Fordi Chamakh er meget smart i bevegelsene sine. Og at du presterer å si at Bendtner er bedre på hodet enn Chamakh er også temmelig latterlig. Chamakh har gjennom de siste to sesongene vært den spilleren som har scoret flest mål på hodet, men når man får servert 100 labre innlegg før man får 1 godt innlegg så sier det seg selv at man ikke scorer mye mål på hodet.

 

Det eneste som taler mot Chamakh er ikke kvalitetene han besitter, men formen. For den har vært temmelig laber.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Enig med Stefan_B om at Chamakh er bedre teknisk enn Bendtner, men uansett form eller ute av form er han veldig ubesluttsom, og tør rett og slett aldri å gå for avslutninger. Jeg vil ha Bendtner, mest av alt for hans overlegne selvtillit. Vi trenger en som TØR å prøve.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg mener Bendtner generelt sett er en bedre fotballspiller enn Chamakh. Det hjelper fint lite om fotballforståelsen til Chamakh er bedre når han ikke får til noe som helst med den elendige selvtilliten. Chamakh er bedre på hodet enn Bendtner, men det hjelper fint lite når han sjeldent vinner dueller. Bendtner knuser ofte forsvarsspillerne i duellene i motsetning til Chamakh som må få ballen rett på seg om han skal score på hodet. Jeg liker Chamakh, men jeg tror det er lurest å starte med Bendtner siden Pique og Puyol er ute. Duellstyrken kan bli gull verdt mot en 1.79 høy Gabriel Milito.

Lenke til kommentar

Bendtner har bedre teknikk enn Chamakh, at han ofte kan markere seg med et dårlig touch har lite og si, da Chamakh sjeldent til aldri er i en posisjon der han kan få et dårlig touch som man legger merke til, da Chamakh aldri er i posisjoner der han gjør noe nyttig. Har du noensinne sett Chamakh skape rom ved å dra av en spiller, eller har du noensinne sett Chamakh dra av en eneste spiller?

Chamakh tar ikke ballen ned relativt ofte med en forsvarsspiller i ryggen, han er faktisk relativt usynlig iløpet av de fleste kamper han har spilt i det siste. Bevegelsene og posisjoneringen er dårligere, kan du fint se på antallet sjangser Bendtner har iforhold til Chamakh, mange av Bendtner sine er tilogmed bare oppstått pga han er villig til å true rom noe Chamakh ser ut til å ha glemt helt. Jeg tror Nasri scoret mange mål tidligere i sesongen for han var i ekstrem form, og skapte omtrent alle målene sine nest på egenhånd. Hvor mange ganger har ikke Nasri plukket ballen opp på kanten av boksen for å så spille en vegg/dra seg løs og finne rom for og så avslutte? Det har ikke blitt noe mindre i det siste, han er bare ikke i like super form, samtidig som han ikke trenger å ta på seg alt offensivt ansvar når RVP og Cesc har spilt. Chamakh har vært dårlig på hodet i år, og om han har prestert å score endel mål på hodet i Ligue 1 driter jeg i for han taper omtrent det som er av hodedueller i PL, og av andre dueller.

 

Vi må ner på Nou Camp og score mål, sannsynligvis mer enn et og da er ikke Chamakh noe kort å satse på. Mannen er vaksinert mot å score, eller skape noe offensivt. Dansken kan være frustrernde som faen til tider, men han er fremdeles en mye større trussel enn Chamakh.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Szczesny blir ufattelig viktig i morgen. Når vi skal forsvare en ledelse, er det uvurderlig å ha en matchvinnende keeper. Det har vi ikke hatt siden 06/07-sesongen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=s0TbOWfLoBk

 

Ikke bare har han en vanvittig rekkevidde og sinnsyke reflekser, men han er en spiller som virkelig vil vinne.

 

http://www.youtube.com/watch?v=8MOdJJy4tHU

 

Dessuten dirigerer han forsvaret vårt på en måte ingen andre av våre keepere er i stand til å gjøre, og han er ikke redd for å være sjef på dødballer.

 

Jeg tror ikke at vi klarer å holde nullen, men jeg har en følelse av at kampen ender 1-1, etter noen fantastiske Szczesny-redninger og et mål av Bendtner.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Urmaker:

Valdes

Alves Busquets Abidal Maxwell

Xavi Mascherano Iniesta

Pedro Messi Villa

 

Angående Bendtner/Chamakh diskusjonen er det ett fett hvem som starter. Begge har spilt noenlunde bra i det siste, og hvis jeg var AW ville jeg valgt Bendtner pga erfaring. Men jeg begynner ikke å gråte hvis Chamakh starter.

 

Denilson starter garantert.

Endret av Vestaa
Lenke til kommentar

Tror nok RvP starter på benken, men om han føler seg fit til det kan han nok komme inn å avgjøre!

 

Ang Bendtner vs Chamakh diskusjonen så ser det ut som folk her har litt korttidshukomelse. Chamakh har vært mye bedre i de fleste kampene han har spilt, eneste grunnen jeg ser som kan forsvare Bendnter den dag i dag er formen, for den er bedre enn Chamakh sin. Har bannet så enormt mye over Bendter og kan egentig ikke fordra dansken, men håper faktisk ørlite at han starter. Bendter spiller også bedre når han kommer fra benken syns jeg. Litt for lat til å spille en hel kamå virker det som.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...