Lurifaksen Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Har ikke vært borti så mange laptoper før "familien" kjøpte en compaq med 2.2ghz cpu. Det er en merkelig ting med den: Harddisken lager av og til knirkelyder! Det har ingen sammenheng med hvorvidt den jobber eller ikke, de kommer når den står idle, og når jeg bruker PC-en. Pleier å være et kort "lag" når knirkelyden kommer, hvis jeg bruker PC-en. Her er en wav fil med lydene Lyden pleier ikke å komme så mange ganger som på det opptaket, vanligvis mye skjeldnere. Lenke til kommentar
Lautsprecher Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Det hørtes IKKE BRA UT! Send den inntil rep. a.s.a.p(As Soon As Possible) Lenke til kommentar
It's me Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Det hørtes IKKE BRA UT! Send den inntil rep. a.s.a.p(As Soon As Possible) Ta backup så fort som mulig også. Det skulle ikke forundre meg hvis harddisken klikker ganske snart. Lenke til kommentar
arnesen Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Min bærbar har laget "knirkelyder" i 2 år. virker like fint ennå den. Jeg har en dell lattitude c810 Lenke til kommentar
MrNielsen Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Syns det hørtes ut som normal skrivehode støy? Men da burde den kansje komme hele tiden, så det kan tyde på noe skumelt. Som flere sier, burde du ta backup av viktige filer. Men du kan prøve og se om disken er veldig defragmentert, så den må skrive mye rundt om kring når den bruker disken. Kan vell kansje se defragen som en stres test, så skal den ryke gjør den kansje det ganske raskt. Min erfaring med data deler er at hvis noe skal ryke er det i de 3 første månedene, ellers varer det utrolig lenge. Selfølgelig er det untak, men føler at dette er en gjenganger. Lenke til kommentar
Bernt Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Hører mest viftestøy, men den lyden i bakkgrunden er lik den jeg har på min Dell 500m. Ikke noe å bekymre seg for, bare lyd når HD leser og skriver. Lenke til kommentar
bambam Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Ville fått den skjekket. Gjør jo ikke noe med en liten service Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Lyden har vært der helt siden jeg fikk PC-en, i desember 2002. Som sagt, det er ikke noe regelmessig mønster, på når lyden kommer. Den kan komme både når HD'en jobber, og når den ikke jobber (men det pleier ikke å komme lyder flere ganger på rad, slik som på opptaket). Det skumle var egentlig at jeg har lagt merke til at det kommer et lite "lag" når lyden kommer. Lenke til kommentar
tjoo.. Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Har lyden vert der så lenge er det sikkert ikke noe farlig. Men jeg ville ha skjekket hardisken med det verktøyet hardiskprodusenten din har laget for skjekking av hardisker. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 MrNilsen... Det heter "veldig fragmentert" ikke veldig "defragmentert" :wink: Lenke til kommentar
Kent (StudioFreya) Skrevet 12. juli 2003 Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Hørtes heller ut som om det var en samtale mellom aliens som du spionerte på. :wink: Men jeg ville tatt backup av alle viktige saker og fått bytta harddisk. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 12. juli 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. juli 2003 Ja, får vel levere den inn til reparasjon. Skulle egentlig bare levert den inn og fått pengene igjen... Er ikke særlig fornøyd med den... Det er 2,2ghz og 256MB ram, men jeg synes egentlig at den stasjonære AMD Athlon 800mhz'en min var raskere og bedre. Vet at ikke bare ghz'ene teller, og at bærbare generelt sett er tregere, men allikevel. Forventet litt bedre PC, med de specs'ene. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå