rillto Skrevet 9. mars 2011 Del Skrevet 9. mars 2011 (endret) Jeg har samme router og den fungerer som bare det! 280 sier den er hastigheten mellom denne pcen jeg sitter ved nå og routeren inne i stuen. Htpcen som står i stuen har bare 160. Retning på antenner , møbler i rommet og vinkel på vegger betyr ganske mye. Videre må det stilles inn en god del endringer fra standard oppsettet for å få best ytelse. Overføringer via trådløst går som bare det: Kan se 720p eller 1080i film uten hakking. Les teksten i høyre marg på router oppsettet. Der er det forklart hva som gir best ytelse og hva du ikke må gjøre... Du MÅ følge oppsetet slik det er beskrevet i bruksanvisningen, da routeren måler hastigheten på innlinjen din og velger innstillinger etter dette. PS! du kan sette den til 40 manuelt. Det har jeg gjort selv. Endret 9. mars 2011 av rillto Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvordan tester du hastighet? Mange av online testene er ikke spesielt gode på hastigheter over 10Mbit. Spesielt i kombinasjon med høyere lantecy som du får når du kjøre trafikk over wlan. Får 73Mbit throughput på min Zyxel 2812 (VDSL modemet til Telenor) (WLAN til LAN med ttcp på mac). Ellers høres 30-40Mbit ut som typisk maks hastighet på interne bussen mellom cpu og wlan, dersom leverandøren har tatt billig løsningen software basert usb... Lenke til kommentar
rillto Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Hvordan tester du hastighet? Mange av online testene er ikke spesielt gode på hastigheter over 10Mbit. Spesielt i kombinasjon med høyere lantecy som du får når du kjøre trafikk over wlan. Får 73Mbit throughput på min Zyxel 2812 (VDSL modemet til Telenor) (WLAN til LAN med ttcp på mac). Ellers høres 30-40Mbit ut som typisk maks hastighet på interne bussen mellom cpu og wlan, dersom leverandøren har tatt billig løsningen software basert usb... Nå bruker jeg D-Link DWA 556 PCIe adaptere som trådløskort i hver pc så jeg er ikke begrenset av usb hastighet. Det tok mange uker med testing og prøving for å finne et oppsett som gav gode ytelser. Har 12 naboer med trådløst nettverk... Målingene er ikke fortatt med eget program. Det er hastigheten routeren selv oppgir som reel hastighet. Har testet med å måle mengde data flyttet delt på tid og ser at det stemmer sånn noenlunde. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 10. mars 2011 Del Skrevet 10. mars 2011 Skulle nesten tro jeg klarte å presse ut litt mer enn 40mbit på N trådløsen, klarte å få ut samme hastighet på min gamle G router Det går ikke med standard 11g. Du kan ikke regne med over 50% nettohastighet med 11g. De fleste forbindelser med 11g, yter max 12-20Mbit netto. Brutto så er det nok ofte 54Mbit ved bra signal. En slik dataforbindelse er toveis og man må få bekreftet at pakkene er oversendt, før man sender nye datapakker. Derfor vil man aldri nå opp mot bruttohastigheten. I tillegg vil man få forsinkelser innimellom, siden spekteret er delt med andre brukere. Har du derimot "super-g" med 108Mbit, så kan du oppleve 40Mbit netto. Da må utstyret i begge ender støtte dette. Lenke til kommentar
eriktar76 Skrevet 11. mars 2011 Del Skrevet 11. mars 2011 Nå bruker jeg D-Link DWA 556 PCIe adaptere som trådløskort i hver pc så jeg er ikke begrenset av usb hastighet. Det var bussen internt i trådløse routern jeg tenkte på. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå