Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Trenger hjelp mot angst

Anbefalte innlegg

Trenger som sakt tips til hjelp til å bli kvitt angst.

Har angst mot å prate i større grupper 5-6++

Har prøvd pillere som fått med lege, har prøvd psykolog. og ingen ting har hjulpet

Er 30år, og begynner å hindre meg i jobben siden jeg har blitt forfremmet og da vil

jeg komme i flere møter og må på flere kurs.

Har tenkt litt på hypnose, kan dette hjelpe?

eller så kom gjerne med andre tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei

Du kan prøve hypnose mot sosial angst, men hypnose har gått av moten for lengst og ikke mange seriøse diver med det. Så da må du forhøre deg om hypnotisøren før du setter i gang.

Hva slags type terapi har du mottatt? Det er ganske stor forskjell på psykologbehandling mot angst, og det kan være du har fått noe du ikke har hatt hjelp av.

Hvike medikament bruker du, og hvor lenge? Har du andre plager i tillegg, f eks depresjon?

Hilssen

Dag

Lenke til kommentar

Hei

Du kan prøve hypnose mot sosial angst, men hypnose har gått av moten for lengst og ikke mange seriøse diver med det. Så da må du forhøre deg om hypnotisøren før du setter i gang.

Hva slags type terapi har du mottatt? Det er ganske stor forskjell på psykologbehandling mot angst, og det kan være du har fått noe du ikke har hatt hjelp av.

Hvike medikament bruker du, og hvor lenge? Har du andre plager i tillegg, f eks depresjon?

Hilssen

Dag

Har brukt cypralex i x antall år, litt av og på nå i det siste siden jeg ikke føler det hjelper.

Har ingen andre plager.

Har vært med 2 forskjellige pyskologer for å prøve å få kontroll, ingen av det hjalp.

Hypnose har jeg ingen peiling på, og vet egentlig ikke om noe annen behandling...

Lenke til kommentar

Hei igjen

Cipralex er et medikament mot depresjon, og hvis du har brukt det i flere år uten å få bukt med angsten, bør du ta opp med legen din om du ikke heller skulle prøve noe annet som har bedre angstdempende virkning.

Du skal ikke bruke Cipralex 'av og på', det er mer å likne med en kur du må ta akkurat slik legen har bestemt.

Du sier du har vært til to psykologer, men ikke noe om hvilken behandling de har gitt deg. Har du fått strukturert psykoterapi, f eks kognitiv adferdsterapi? Det er den type terapi som anbefales mot sosial angst. Snakk med legen din hvis du er usikker på hvilken behandling du har mottatt.

Hilsen

Dag

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...