FBI21 Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Jeg har kabel tv, og vil gjerne spille inn. Jeg har capture card (hull til å dytte inn gul plugg i), og hd pvr (component+gul greie). Finnes det kabel, eller hud eller noe annet som kan få kabel tv-kabelen til å "bli til" gul plugg? adapter kanskje? googla, men dårlig respons. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Tja, de mange gamle videospillere hadde tv-mottaker i seg, som de kunne sende ut via rca. Ellers er vel et tv-kort noe å se på. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Er ikke interessert i å kjøpe noe slikt. Men en kabel eller adapter til ca 200kr funker. Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 For å få noe som helst ut av en "kabelTV kabel" så trenger du en tuner. KabelTVkabelen inneholder mange dusin forskjellige kanaler, "gul greie" kabelen er lagd for kun én. En tuner brukes til å velge hvilen kanal denne ene blir. Derfor trenger du TV-tuner-kort, eller noe slikt. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Du får sikkert tak i en gammel vhs spiller gratis om du legger to minutter i det, men du får gjøre som du vil. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Fant VHS-spiller under senga. Er plugg til kabel-tv der. Og scart (ingen gul/rød/hvit plugger). Er det bare å plugge inn tv-kabel, så ha scart -> capture card? så velger jeg kanal med kontrollen til vhs-spiller? Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Det kan muligens funke, du får prøve det . Husk at du sikkert trenger en kabel for å gi lyd også. den gule kabelen du snakker om bærer kun videosignal, ikke lyd. Teknisk sett kan den kabelen overføre hva som helst, men det er ikke slik capture-kort og slik er lagd, så slik blir det ikke. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 (endret) Har rca->line in for lyd (hvit/rød->3,5 jack). Eneste problem er at det blir noe dårlig under opptak, men det er bra da jeg hører på det. kanskje bedre i mic. Får teste etter skole imorra, nå får jeg vel kanskje legge meg. Har litt problemer med det etter ferien. Endret 7. mars 2011 av FBI21 Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Funker ikke. Enten er kabelen død, eller så aner jeg ikke. Får ingen bilde i det hele tatt. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Funker ikke. Enten er kabelen død, eller så aner jeg ikke. Får ingen bilde i det hele tatt. Hvis du mottar digitale signaler vil dette ikke fungere. Med analoge burde det gå. Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 7. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 7. mars 2011 Funker ikke. Enten er kabelen død, eller så aner jeg ikke. Får ingen bilde i det hele tatt. Hvis du mottar digitale signaler vil dette ikke fungere. Med analoge burde det gå. Jeg har ikke doktorgrad i signaler. En en sirkel, med pinne i midten. Den stappa jeg i VHS'n. Så scart->capture card. Så prøvde jeg å bytte kanal, men var blått på PC, og 'No singal' da jeg kobla rett på TV (scart, ikke tv kabel). Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Er dette en scartinngang eller en scartutgang på vhs spilleren? Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Siden det ikke er noe annet enn signalkabel og scart .. hull i den, håper jeg da inderlig det er ut. Om inn sliter jeg, og produsenten har gjort en dårlig jobb. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Siden det ikke er noe annet enn signalkabel og scart .. hull i den, håper jeg da inderlig det er ut. Om inn sliter jeg, og produsenten har gjort en dårlig jobb. Tipper du har kabel-TV, og den kabelen du snakker om går vanligvis inn på HD-PVR boksen? I så tilfelle har du nok sannsynligvis kun digitalt signal inn, og vil aldri kunne gjøre opptak eller få bilde gjennom en videospiller. Hvis du plugger kabelen rett i TV'n, får du bilde da? Tipper nei... Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Tipper du har kabel-TV Jeg har kabel tv , og den kabelen du snakker om går vanligvis inn på HD-PVR boksen? I så tilfelle har du nok sannsynligvis kun digitalt signal inn, og vil aldri kunne gjøre opptak eller få bilde gjennom en videospiller. Hvis du plugger kabelen rett i TV'n, får du bilde da? Tipper nei... Får bilde på TV om jeg dytter inn kabeltv-pluggen, ja. Men IKKE om jeg tar det via VHS'n. Lenke til kommentar
BIGG Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Får bilde på TV om jeg dytter inn kabeltv-pluggen, ja. Men IKKE om jeg tar det via VHS'n. Kan det være så enkelt at du må gjøre et kanalsøk på videospilleren? Lenke til kommentar
FBI21 Skrevet 8. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 8. mars 2011 Får bilde på TV om jeg dytter inn kabeltv-pluggen, ja. Men IKKE om jeg tar det via VHS'n. Kan det være så enkelt at du må gjøre et kanalsøk på videospilleren? Ser jo ikke en dritt... Husker ikke hvordan menyen er, og, burde kunne se noe. Enten er kabelen død, eller så er noe annet galt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå