Gå til innhold

UE40C6000 UE40C6005 usynkront lyd/bilde ved avspilling via DLNA USB

Anbefalte innlegg

UE40C6000 og UE40C6005 kan bli levert med to forskjellige hovedkort; T-MSX6DEUC og

T-VAL6DEUC. T-MSX6DEUC hovedkortet har et problem med at mediefiler spilt via

DLNA og USB har lyd/bilde som på TV blir usynkront(fra 50ms til over 1sek ute av synk). Det er også et problem med at det er ingen preview(bilde) av mediefilene som blir hentet fra USB kilder ikke vises i mediaplayeren på TVen. I apparater som blir levert medT-VAL6DEUC hovedkort

er det ingen problemer med dette. Det er ikke mulig å vite hva slags hovedkort ditt apparat blir levert med, før du åpner esken og slår det på. Det er ingen firmware(fastvare) oppdatering for T -MSX6DEUC baserte hovedkort som løser dette. Tror hovedgrunnen til at Samsung slipper unna med dette, i stor grad skyldes at bare et fåtall benytter seg av DLNA funksjonen. Har forsøkt og kontakte Samsung, men der er det ikke svar å få. Skulle gjerne ha fått en avklaring fra de, da jeg har lite lyst til å være uten TV i ukesvis, mens de prøver å sno seg unna dette(i første omgang nettbutikken jeg kjøpte TVn fra). Den eneste løsningen på problemet er at de bytter ut hovedkortet

T-MSX6DEUC med T-VAL6DEUC hovedkortet. Jeg/dere som har kjøpt denne modellen(gjelder også 37 og 46") er ikke alene. Forsøk å google T-MSX6DEUC så fremgår dette klart.. Det er for jævlig at det skal være nærmest et lotteri om man får levert Tvn med det hovedkortet som funger. Meget skuffende av Samsung at de ikke fikser dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er dette bare et problem med parallelimporterte modeller?

Jeg har solgt himla mange nordiske modeller, og ikke opplevd et problem med dette. Ingen kunder som har ringt/tatt kontakt, og veldig mange av disse er solgt med tanke på DLNA. Dette kan også være grunnen til at Samsung ikke kan svare på det, siden de holder seg langt unna gråimporterte tver.

Lenke til kommentar

Er dette bare et problem med parallelimporterte modeller?

Jeg har solgt himla mange nordiske modeller, og ikke opplevd et problem med dette. Ingen kunder som har ringt/tatt kontakt, og veldig mange av disse er solgt med tanke på DLNA. Dette kan også være grunnen til at Samsung ikke kan svare på det, siden de holder seg langt unna gråimporterte tver.

Problemet er relatert til T-MSX6DEUC hovedkortet. Som sagt google T-MSX6DEUC og du ser at det er mange som sliter med dette. Du sier du har solgt mange nordiske modeller av disse, sjekk om de har T-MSX6DEUC hovedkort, og har de det, sjekk da om du får preview bilder av mediefiler fra USB kilde. Det får du ikke. Og får du ikke det, får du heller ikke DLNA der bilde og lyd er synkront. Men er det slik at alle modellene du har solgt har hovedkortet T-VAL6DEUC, ja da er det jo ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Googlet T-MSX6DEUC som du sa, gadd ikke bruke så alt for lang tid på det, men det var jo stort sett bare tyske og franske sider som dukket opp. I tillegg til at modelbetegnelsene stort sett var UE406000, mens den norske modellen heter ****6005. Denne tråden var den eneste norske jeg fant, og basert på overskriften og det faktum at du har kjøpt den gjennom en nettside, vil jeg gjette at du har kjøpt en ***6000?

Veldig mange gråimporterer fra Tyskland og Tsjekkia etter det jeg har hørt, uten at jeg har noen kilder for dette. Og derfor trekker jeg en, kanskje feilaktig, konklusjon at dette er et problem som finnes hos parallelimporterte tver.

Hvis tven din heter ***6000, vil ikke Samsung Norge og deres Prestige Service ha noe å gjøre med den. Kontakt derfor nettbutikken din og se hva de kan tilby. Det er mitt beste råd.

Lenke til kommentar

Veldig mange gråimporterer fra Tyskland og Tsjekkia etter det jeg har hørt, uten at jeg har noen kilder for dette. Og derfor trekker jeg en, kanskje feilaktig, konklusjon at dette er et problem som finnes hos parallelimporterte tver.

Tror nok den konklusjonen kan være feilaktig da Samsung Norge tilbyr firmware "oppdatering" til begge versjonene av hovedkortet til modellen Samsung Norge ynder å kalle UExxC6005

Lenke til kommentar

Samsung har sluppet en ny firmware for UExxC600x ver. T-MX6DEUC-2000.2(Changelog:

Picture noise (like tearing or waterfull) on mode component 60Hz). De har ikke en gang forandret utgivelsesdatoen på siden sin. Ifølge versjons infoen i firmwaren var den laget 19.01.2011, så utgivelsesdatoen var ikke 15.12.2010. Denne nye firmwaren gjør ingenting for å fikse de feilene som er nevnt i denne tråden.

Lenke til kommentar

Tror nok den konklusjonen kan være feilaktig da Samsung Norge tilbyr firmware "oppdatering" til begge versjonene av hovedkortet til modellen Samsung Norge ynder å kalle UExxC6005

Samsung Norge lager nok ikke egne firmwarer, de bare videre formidler de de får fra Samsung. Disse firmwarene er laget for å gå over flere modeller, hvor hver enkelt modell enten bruker samme firmware, eller henter ut det som er relatert for det. Mest sannsynlig så er det en felles Europeisk firmware.

Tror nok Dunedain har det korrekte svaret. Dette er en importert TV, og Samsung Norge da ikke vil røre den, selv om firmwaren de har også funker på denne. Hvilken nettbutikk har du kjøpt fra. Dette er ikke for å henge dem ut, men da er det lettere å finne ut om det er import eller ikke.

Lenke til kommentar

Som jeg har spurt på avforum, så spør jeg her også - har du nordisk eller gråimportert modell trådstarter? Har du gråimportert modell, så reklamer mot butikken den er kjøpt hos - krev retting av feil, eller heving av kjøp om de ikke får det til. Så kan du kjøpe deg en nordisk modell istedenfor.

Samsung.com/no er forøvrig ikke en norsk side, men den engelske siden i norsk språkdrakt. Så firmwaren man finner der vil være lik feks samsung.com/sl (Slovenia er der gråimporterte tver stort sett kommer fra..).

Lenke til kommentar

Jeg har UE40C6000. Selve fremgangsmåten for å reklamere er den samme om modellen er grå importert eller ikke. Navnet på butikken går jeg ikke ut med. De skal få en sjanse til å ordne opp. Jeg er overbevist om at også UExxC6005 kan bli levert med T-MX6 versjonen av hovedkortet. Nåværende status på dette kortet er at det ikke kan repareres. Så enten skifter de kortet til den versjonen som fungerer, eller så skal jeg ha pengene tilbake.

Oppdatering; Som ventet klarte de ikke å "reparere". Og jeg fikk pengene tilbake.

Endret av troutmaster
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...