Heradon Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Jeg har tenkt å kjøpe meg et skjermkort. Jeg har allerede bestemt meg for i5-2500k som CPU. Men problemet mitt er at jeg enda ikke har klart å velge skjermkort. Jeg har lenge tenkt på GTX 580 da jeg har best erfaringer med Nvidia og har aldri hatt problemer med dem. Fra Radeons side har det vært litt tull med drivere. Har hørt at 6970 Radeon også er jævlig bra kort også koster det 1000 kroner mindre. Så spørsmålet er, hvilket kort er best, GTX 580 eller Radeon HD 6990? Når det gjelder temp, ytelse osv. i spill som f.eks Shogun 2 og Battlefield 3 som jeg kommer til å spille. Burde jeg kanskje vente på Radeon 6990, og isåfall i hvilken prisklasse vil den være i? Vill prisene på Radeon 6970 falle drastisk ned når den nye doningen kommer? Lenke til kommentar
Hugo_Hardnuts Skrevet 7. mars 2011 Del Skrevet 7. mars 2011 Nå skal HD6990 i følge ryktene lanseres i morgen, så da regner jeg med vi rimelig raskt får noen tall for ytelsen. Inntil da blir det meste spekulasjoner. Noe drastisk prisfall for HD6970 tror jeg dog ikke vi får se. De har nok presset prisene på det kortet ganske godt fra før av mtp. at de kniver med GTX570 i det sjiktet. De kortene er rimelig identiske både ift. pris og ytelse - hva som er best avhenger av spillet man tester. Har for øvrig selv HD6970 og er strålende fornøyd så langt Ikke hatt noe kluss med drivere, og har inntrykk av at de som har det er folk som har Crossfire-oppsett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå