AnonymDiskusjon Skrevet 6. mars 2011 Del Skrevet 6. mars 2011 Hei. Har hatt veldig problemer den siste tiden med selvtillit og mangel på personelighet. Alt startet etter ungdomskolen, hvor jeg rett og slett ikke taklet forandringene og alt ble galt. Jeg blir 17 i år. Jeg har alldri hatt noen problemer som dette før. Har alltid hatt min egen stil, venner, selvsikkerhet osv. Før var jeg også liksom ledern i gjenger, var litt sånn bølle typer som hang ute på natta i 5 klasse å røyka osv. ^^ Jeg har hatt 3 gode venner helt fra barneskolen til 10 klasse ca. Han ene flytta i 9.klasse, mens han andre flyttet i 10ende. Han siste har jeg mistet kontakten med, og vi har bare vokst fra hverandre. Jeg slet så fært på skolen, at i en periode taklet jeg ikke mere at jeg droppet ut. Bestemte meg får å starte på nytt i fjord, men kom ikke inn på noe skole. Nå ser jeg ikke lyst på noenting lengre. Føler ingen glede. Har ingen gode venner lengre, mistet fullstendig personheligheten. Klarer så vidt å snakke med andre, uten å klasse til alt. Jeg har lidenskaper og intereser. Nå går jeg hjemme nesten hele tiden, og har bare sykt dårlig selvtillit og orker ingenting. Ser ikke lyst på noe lengre. Hovedproblemet er nok at jeg alltid drar fram fortiden å tenker på den hele tiden. Savner den så utrolig mye når det bare var oss 4 som hang sammen hele tiden. Og vi var så like også, alle tingene vi gjorde og måten vi var på og snakket på. Det værste nå er når jeg ser andre barn er ute og går i gjenger osv på kvelden så blir jeg sykt deppa. Da tenker jeg på der liksom var jeg engang. En av dem i gjenger. Vi holdt liksom sammen hele tiden og var sammen hele tiden. Mens nå står jeg her å føler meg som en taper bare. Føler meg så tom. Har ingenting lengre. Går ikke på skole, mistet alle vennene, mistet meg selv. Jeg har ambisjoner på hvordan jeg vil være, men klarer ikke å være den jeg vil. Det er forferdelig. Tenker over alt mulig hele tiden og alt er bare surr. Føler mest av alt nå at jeg må bare hente meg inn igjen og bygge opp selvtilliten og selvsikkerheten. Men hvordan? Får å få venner bør man jo ha noe orginalitet over seg. Greia nå er at jeg bare er en dott. Altså føler meg så usikker på grunn av alt som har skjedd og skjer. Klarer jo nesten ikke snakke med folk lengre. Finner ikke på ting å si. Skal sitte "barnevakt" for en som er 10 år til uka. Det er gutten til fettern til faren min. Han skal liksom være sånn tøff type som trur han er kul. Jeg kjenner han ikke veldig godt. Bare sagt hei til han. Angrer litt på at jeg sa ja nå. Hvordan skal jeg oppføre meg da? Vist jeg bare er som jeg er nå må han tru jeg er helt tullete. Hvordan bør jeg oppføre meg? Er jo jeg som er den store her og bør underholde han. Jeg føler det blir helt omvendt. Hva skal jeg snakke? eller gjøre? Ser at de fleste barna her ser opp til de som er større. Men når det kommer til meg så bare ser alle ned på meg. Hvorfor? Har jeg ikke noe stil? Hvordan får jeg det? Alt er bare kluss. Lenke til kommentar
AnonymDiskusjon Skrevet 6. mars 2011 Forfatter Del Skrevet 6. mars 2011 Hvordan kan jeg bli kul igjen å få stil? Bli noen andre ser opptil og ikke nedpå! Jeg er bevist på klestilen min og hvordan jeg vil være. Men føler meg så taper nå. Ingen skole, venner etc. Da er det ikke så lett å holde motet oppe heller. Samtidig jeg tenker på fortiden hele tiden for fantastisk den var. Lenke til kommentar
-MISTER- Skrevet 8. mars 2011 Del Skrevet 8. mars 2011 Du holder på å bli voksen. Gratulerer! Litt sent, men godt. Hvor lenge tenker du at det er lurt å se bakover? Jeg mener, skal du holde på med det i en, tre eller seks måneder til? Personlighet har du jo. Den kan du ikke miste. Du er deg, ulik alle andre. -Foreslår at du spiller på de aller mest voksne sidene du har når du skal sitte barnevakt. For en på 10 er et BARN. Du på 17 er VOKSEN i forhold. Og 10-åringen kommer til å se OPP til deg, uansett hva du mener eller tror. (Gitt at han er en normal ti-åring, og ikke psykisk utviklingshemmet eller kraftig mentalt forstyrret...) Vennskap er vanskelig, men at man skal være så forbasket ORIGINAL for å få venner, -det er positivt FEIL. Det viktigste er å være hyggelig. Det hjelper også å være ærlig, morsom, snill og omtenksom. Legg vekk "bølle typer" (ditt eget utsagn!) og bli en hyggelig type istedenfor... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå