Gå til innhold

Hvem spilte vanilla wow?

Anbefalte innlegg

Jeg startet å spille wow i starten av beta, og har spilt det av å på siden da. Men må si at min favoritt "epoke" var pre-tbc. Jeg har egentlig ingen store gode historier fra den tiden, men likte følelsen det gav meg. Dagens wow(altså cata) klarer ikke å gi meg denne følelsen. Jeg har endelig dog klart å finne en privat server som gir meg dette, og jeg digger det.

Det jeg lurer på er om dere har noen gode historier på lager? Hva slags class/race spilte du, hva var ditt favoritt raid etc.

Jeg selv spilte human paladin, retri spec. Siden retri aldri ble tatt med i noen raid så var jeg stort sett bare aktiv i pvp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

vil ikke si rogue dominerte alle klasser, spilte warlock og hadde sjelden problemer mot de.

savner litt gode gamle alterac valley som kunne vare 12 timer eller mer.

Spilte også siden betaen og slutta noen måneder inne i burning crusade da det ble kjedelig med all grindinga. Testet ut cata litt også og var litt kult med katastrofen og omveltningene, men ellers så var det litt kjedelig så sluttet igjen etter en måned.

Lenke til kommentar

vil ikke si rogue dominerte alle klasser, spilte warlock og hadde sjelden problemer mot de.

savner litt gode gamle alterac valley som kunne vare 12 timer eller mer.

Spilte også siden betaen og slutta noen måneder inne i burning crusade da det ble kjedelig med all grindinga. Testet ut cata litt også og var litt kult med katastrofen og omveltningene, men ellers så var det litt kjedelig så sluttet igjen etter en måned.

Tja, med tanke på at Warlocktrinket kun dispellet Polymorph, Fear og Charm, så var de vel litt ekstra utsatt.

Lenke til kommentar

Jupp, en warrior.

Jeg var en fail-tank som ikke visste hva en tank var. Jeg ble bare bedt om å ta på meg en one-handed sverd eller øks og skjold, gå i defensive stance og bruke thunder clap oftest som mulig. Når jeg tenker tilbake på det er det ganske flaut. :-P

Orket ikke å spille mere når jeg dinga level 52, det tok så lang tid. Men når jeg tenker tilbake på det nå er det ikke noe rart. Jeg prøvde å levele på daily quests i Badlands... Og faktisk, på den tiden ante jeg fortsatt ikke hva en tank var.

Lenke til kommentar

Tja, med tanke på at Warlocktrinket kun dispellet Polymorph, Fear og Charm, så var de vel litt ekstra utsatt.

Succubus med Seduction uten diminishing returns > rogues.

Spillet er helt klart bedre nå enn det var da, men det er vanskelig å få igjen then episke følelsen av å drepe din første raid boss, cleare første raid etc.

Lenke til kommentar

Jeg kan skjønne hva dere mener med at spillet er bedre nå, og det kan jeg vell være enig i. Men det er et eller annet med vanilla som gir meg en god følelse når jeg setter meg ned å gamer. Lvlingen er mye hardere, questene er hardere, det er group quests og jeg liker faktisk pvp systemet bedre på det gamle enn det nye :p Liker IKKE resillience.

Legger ved et bilde av en premade wsg group, jeg er flag carrier, altså orc warr prot specced :p

post-135084-0-64889300-1299500256_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Spilte hunter i vanillla, og kom inn i Zul Gurub for første gang, ble kicka da de fant ut at jeg ikke hadde noe talent specc XD, ble level 60 1 uke før tbc også.. Gode tider :thumbup:

Følelsen av å klare et quest etter å ha nøye inspisert hvor jeg skulle og hva jeg skulle gjøre var noe spesielt

Lenke til kommentar

5 år og 10 måneder siden jeg aktiverte wow kontoen min, så ja jeg spilte i vanilla. spilte warrior tank, men hadde for dårlig internett hjemme under store deler av vanilla til at jeg fikk gjort noe særlig raiding, ble en del zg,aq20 og litt mc mot slutten, men ikke noe mer fancy enn det.

at det ting var hardere under vanilla er vel en sannhet med modifikasjoner, det meste tok lenger tid ja, men det er ikke dermed sagt at det var hardere/vanskligere.

Lenke til kommentar

Ting som jeg savner ved vanilla wow er;

- Opplevelsen av world pvp - Server Horde VS Alliance, ikke noe cross-realms...man ble faktisk kjent med sin egen server. Man ble også kjent med enemies, motsatte alliance!

- Det at man kunne være lvl 2 stk. lvl 40 og drepe en lvl 50. eller 2 stk lvl 50 drepe en lvl 60.

- Alle de forskjellige kampene i STV(Gurubashi Arena) dette var en meget stor event med evig masse folk. Spesielt før "gjennomsnittet" dinget 60. Veldig stas og være lvl 60 da, men det hadde ikke så mye å si om du møtte 2-3 stk Gode lvl 50.

- Classic wow raid var det beste som er, følelsen av 40 folk på en Ventrilo, 5 av hver class, Molten Core og blackwing lair, lange fights, brølet av skrik som kom ved firstkill.

-Ranking pvp system, som også gav muligheter for punishment, setback ved eventuell "Civillian" kill. ranking fra Private til Grand MArshal.

- lvl 60 Premades, hvor man faktisk kunne nyte pvp, ha en tactic, mye større teamplay.

- Raid er aldri vært bedre enn classic wow. 40 man raid er sentralt i wow. Alle raids i senere tid med 25 man osv er crap i forhold til følelsen av raidet.

- det var ikke så vært, det var ganske balanced dersom du hadde skills. men en rouge som brukte lvl 1 dagger i mainhand som brukte alle cooldowns timed for å drepe enemies var litt drøyt. Har ikke link til videon hans men jeg vil tro den skal være lett å finne.

- Hybrid klasser var faktisk hybride, man hadde 1 set gear for paladin og druid, som hadde stats til alle specs...

- kommer ikke på noe mer akkurat nå men kommer stadig opp diverse minner.

Lenke til kommentar

Har spilt siden WoW kom ut, og må si at jeg elsker Blackwing Lair.

Første killet guilden gjorde på Nefarian var epic :)

Spillet forsatt med den første characteren jeg lagde, som er en mage. Begynte som human mage og gikk over til undead->Goblin.

Favoritt var vel vanilla og så Cata.

Lenke til kommentar

Starta såvidt i vanilla. Då som dwarf priest.

spelte prest i tbc (dog ikkje på noke spesielt hardt raiding nivå) Fikk vel ned alt opptil vasj og kaelthas, og då "ga" eg meg.

Skifta til mage main i wrath, og etter vi braut ut fra 25man, og starta eigen 10man guild skifta eg til druid main (bedre raidsetup). Og speler no bjønn/oomkin i cata.

Savner mage til tider =|

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...